Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-28@17:49:13 GMT

فیفا برای عربستان شمشیر به دست گرفت! (عکس)

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۴۲۰۴۱

فعالان حقوق بشر ویدئوی اخیر منتشر شده از جانی اینفانتینو، رئیس فیفا را محکوم کرده اند.

به گزارش "ورزش سه"، اخیرا فیلمی سه دقیقه ای جانی اینفانتینو، رئیس فیفا از سوی وزارت ورزش عربستان منتشر شده که بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و مورد اعتراض سازمان عفو حقوق بین الملل قرار گرفته است. در این ویدئو جانی اینفانتینو در مراسم رقص شمشمیر حاضر شده، حتی شمشیر در دست گرفته و به تمجید از تغییرات در کشور عربستان می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جانی اینفانتینو در بخشی از این ویدئو می گوید: "این یک چشم انداز شگفت انگیز و تاریخچه ای فوق العاده است. این چیزی است که جهان باید بیاید و ببیند. بسیاری از موارد در عربستان تغییر کرده است. پیشرفت این کشور طی دو سال گذشته فوق العاده بوده است."

 

 

این در حالیست که سرکوب فعالان حقوق بشر در عربستان شدت گرفته و این تصاویر مورد اعتراض سازمان عفو بین الملل قرار گرفته است. این نهاد در بیانیه ای خطاب به آسوشیتدپرس گفت: "برای همه در فیفا باید روشن باشد که عربستان سعودی قصد دارد از زرق و برق و اعتبار ورزش به عنوان ابزاری برای انحراف افکار عمومی استفاده کند تا ذهن مردم در مورد نقض حقوق بشر در این کشور منحرف شود.

 

نگران کننده است که جانی اینفانتینو ظاهرا در ویدیویی به عظمت و بزرگی عربستان اشاره کرده، اما در مورد سرکوب بی رحمانه این کشور علیه مدافعان حقوق بشر چیزی نمی گوید، آنهم در شرایطی که احکام حبس تنها چند روز صادر شده است. ما از آقای اینفانتینو می خواهیم در مورد دلایل حضور در این ویدئو به روشنی صحبت کرده و بیانیه ای در مورد حمایت از زنان مدافع حقوق بشر صادر کند."

 

 

الحتلول، که یکی از برجسته ترین فعالان حقوق زنان در عربستان است که اخیرا به نزدیک به شش سال زندان محکوم شده و در واقع علت اصلی اعتراض سازمان عفو حقوق بین الملل به رئیس فیفا نیز همین موضوع بوده است.

 

این در حالیست که اخیرا مشکلات سیاسی بین دو کشور عربستان و قطر حل شده و به همین علت پروژه فیفا برای برگزاری برخی بازی های جام جهانی 2020 در کشورهای همسایه دوباره کلید خورده است.

 

مرزهای زمینی و هوایی بین این دو کشور باز شده و فیفا علاقمند است برگزاری رقابت های جام جهانی 2020 با همکاری برخی کشورهای اطراف قطر از جمله عربستان صورت گیرد. این در حالیست که هنوز پرونده پخش مستقیم رقابت های فوتیال بین دو کشور حل نشده است.

 

 

فیفا عربستان جانی اینفانتینو(رئیس فیفا)

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: فیفا عربستان جانی اینفانتینو رئیس فیفا جانی اینفانتینو رئیس فیفا حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۲۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سه کتاب نمایشنامه با عنوان «رازی بین من و تو»، «در تنم زمستان شد» و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» به تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است.

«رازی بین من و تو» نوشته محمدرضا امیرخانی تصویری از زندگی علی، جانباز اعصاب و روان است. علی هنرمند پتینه‌کاریست که در جبهه‌های جنگ دچار موج انفجار شدیدی شده و همچنان با این توهم که هم‌رزمش را کشته است، دچار عذاب وجدان است. در ادامه دکتر بخشی برای رهایی او از این توهم دست به کار می‌شود.

«در تنم زمستان شد» اثری از مصطفی سیفی برشی از زندگی رونیا یک دختر کرد ایزدی است که چند سال اسیر داعش بوده و اکنون پس از فرار از دست داعش به آلمان گریخته، اما یک روز مرد داعشی که سال‌ها رونیا را اسیر کرده، وارد خانه او می‌شود.

«روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» نمایشنامه دیگری است که به قلم محمدرضا آریان‌فر به چاپ رسیده است. آریان‌فر در این کتاب، چهار نمایشنامه شامل «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر»، «آن‌گاه که خدا از دهان سنگ ترانه می‌خواند»، «کسی در خواب‌هایم قدم می‌زند» و «سراغ خواب‌هایم را از باد بگیر» را به نگارش درآورده است.

«رازی بین من و تو» با شمارگان ۳۰۰ نسخه، «در تنم زمستان شد» با شمارگان ۵۰۰ نسخه و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» با شمارگان ۵۰۰ نسخه در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شوند.

کد خبر 6089724 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • ۳ نمایشنامه جدید در نمایشگاه کتاب
  • انتشار ۳ نمایشنامه
  • عرضه سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب
  • سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود
  • جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان
  • آرامکو عربستان شریک تجاری فیفا در جام جهانی ۲۰۲۶
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏ + جزئیات قرارداد
  • آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد
  • (ویدئو) ملکی: مورد مصدوم و تلفات جانی تا این لحظه نداشتیم