Web Analytics Made Easy - Statcounter

شریعتی با بیان اینکه توسعه و پیشرفت در یک جامعه رقم نمی خورد مگر اینکه سطح زندگی و استاندارهای آن بالا رود و رفاه در جامعه فراهم شود گفت: یکی از این استانداردها موضوع آتش نشانی و داشتن استاندارهای لازم ایمنی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» شب گذشته (یکشنبه ۲۱ دی) در آیین رونمایی از ۵۰ خودرو سبک و سنگین و تجهیزات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به آیه ای در سوره مائده اظهار کرد: کسی که فردی را نجات دهد و رهایی بخشد و زندگی به آن دهد مثل این است که کل مردم را زندگی داده است، پس در باب شرعی و دینی ارزش نجات جان انسان در نزد خدای تبارک و تعالی این‌چنین بوده و این اهمیت کار کسانی را نشان می دهد که در این زمینه ایفای نقش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خوزستان اضافه کرد: آتش نشانی و آتش نشانان جزء کسانی هستند که این مسیر را به طور مکرر و  مرتب طی می کند و منشا خیر و حفظ سلامت جان انسان های می‌شوند.

 

وی افزود: توسعه و پیشرفت در یک جامعه، کشور و شهری رقم نمی خورد مگر اینکه سطح زندگی و استاندارهای آن بالا رود و رفاه در جامعه فراهم شود و استانداردهای زندگی کردن اجتماعی و اجتماعی کردن در جامعه متناسب با یک شرایط توسعه یافته باشد که یکی از این استانداردها موضوع آتش نشانی و داشتن استاندارهای لازم ایمنی در جامعه است.

 

شریعتی تصریح کرد: هرچه سیستم آتش نشانی، امنیتی، انتظامی مجهزتر، کاراتر و به‌روزتر باشد، سیستم سلامت، درمان و آموزش و استانداردهای جامعه بالاتر می رود و از رفاه بیشتری برخوردار است؛ در پروتکل ها و مصوبات جهانی برای این ها ارزش قائل شدند و نیز رسیدگی به این شرایط در زمان های بحران را اهمیت ویژه می دهند.

 

وی با بیان اینکه یک سیستم اورژانس و آتش نشانی چه زمانی خود را به محل وقوع برساند برای همه آنها تعریفاتی وجود دارد و نشان دهنده استانداردها در همان زمینه است عنوان کرد: توزیع این سیستم در شهرها و کلانشهرها باید متناسب باشد و باید به وقت به امور رسیدگی شود چراکه هرچه سریع تر به محل وقوع حادثه رسیدن احتمال نجات دادن جان فرد را بیشتر و بهتر می کند از این بابت است که برای شهرهای مختلف با مشخصه های متخلف زمان ها و دستورالعمل های خاصی پیش بینی و متناسب با آن تعریف شده است.

 

استاندار خوزستان ابراز کرد: هرچه ما این آتش نشان ها را مجهزتر و لجیستیک و شرایط و فضای فیزیکی را بیشتر مهیا کنیم و توزیع و فراوانی شان در سطح منطقه، شهر و کلانشهر  متناسب تر شود، عملکرد با آن متناسب ها و به تبع رسیدگی آن بیشتر می شود و هر چه در این زمینه کوتاهی و غفلت کنیم این استاندارها کمتر رعایت خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه شاید این فکر تلقی شود مگر ما در طول سال چه میزان تجهیزات نیاز داریم که بخواهیم این میزان هزینه کنیم ادامه داد: ممکن است که در جامعه‌ای استانداردها رعایت شود و در همه امور کمتر نیاز باشد اما در همان زمان حیاتی و موثر نیاز می شود و جان انسان های زیادی را نجات می دهد خصوصا در دنیای امروزی که آپارتمان نشینی و طبقات بیشتر شده و از این بابت انسان ها به‌صورت جمعی در یک فضا زندگی می کنند و خطری که ایجاد می شود جمعیت زیادی را  نسبت به زمانی که فرهنگ آپارتمان نشینی نباشد در برمی‌گیرد از این بابت اهمیت کار عزیزان بر همه روشن و هویدا است.

 

شریعتی به حضور و همکاری آتش نشان‌ها در همه صحنه‌ها و بحران‌های مختلف چون آبگرفتگی‌ها، کرونا و ... اشاره کرد و گفت: پیشگام و پیشقدم بودن آتش نشان‌ها بر کسی پوشیده نیست و هویدا است و همه آن را لمس کردن این توانایی ها و لجستیک‌ها در این زمینه‌ها به آنها کمک می‌کند تا در بحران‌ها به یاری مردم بشتابند.

 

وی با تاکید بر خرید نردبان‌های بلند اذعان کرد: قرار بود نردبان با توجه به وضعیت کلانشهر اهواز و مگا پروژه‌ها و بلندمرتبه سازی ها خریداری شود که با نوسانات نرخ ارز مواجه شدیم و خرید آن میسر نشد.

 

استاندار خوزستان یاد آور شد: خرید این وسیله برای اهواز لازم و ضروری است و همه باید همت کنیم تا خریداری شود و سازمان آتش نشانی را بیش از پیش مجهز کنیم که امیدوارم بتوانیم سال آینده اعتبار لازم را تامین کنیم تا نردبان ها خریداری شوند.

 

پایان پیام/679

منبع: شبستان

کلیدواژه: آتش نشانی و خدمات ایمنی غلامرضا شریعتی آتش نشانی آتش نشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۲۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس

عضو شورای شهر مشهد گفت: پویش‌های مردمی با افزایش مشارکت مردمی و ایجاد هم‌بستگی زمینه حل معضلات اجتماعی را فراهم می‌کنند و بسیاری از معضلات اجتماعی با مشارکت مردم حل می‌شود.

سیدحسین علوی‌مقدم در خصوص اجرای پویش «مشهد مهربان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان‌رضوی اظهار کرد: ماده اول قانون تشکیلات، شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها را یک نهاد اجتماعی می‌داند، از این رو تکلیف اولیه شهرداری اجرای پویش‌هایی است که با پیروی از اخلاق اجتماعی مسائل و ناهنجاری‌های جامعه را حل کند، یکی از این پویش‌ها مشهد مهربان است که هدف آن تزریق مهربانی و افزایش حساسیت مردم نسبت به معضلات اجتماعی است.

وی افزود: پویش‌های مردمی با افزایش مشارکت مردمی و ایجاد هم‌بستگی زمینه حل معضلات اجتماعی را فراهم می‌کنند و لازم به ذکر است که بسیاری از معضلات اجتماعی در سطح خردوکلان با مشارکت و هم‌دلی مردم حل می‌شود.

عضو شورای شهر مشهد اظهار کرد: معضلات اجتماعی باید دغدغه همه مردم باشد و مردم نباید نسبت به مشکلات یکدیگر بی‌تفاوت باشند، در صورتی که معضلات اجتماعی دغدغه همگانی شود به سوی مدینه فاضله حرکت خواهیم کرد.

علوی‌مقدم در پایان ضمن اشاره به مهاجرپذیری مشهد مقدس به دلیل هم‌جواری با امام رضا (ع) گفت: پویش «مشهد مهربان» با افزایش مشارکت و هم‌بستگی باعث یکپارچه‌سازی اجتماعی شهر می‌شود و این مشارکت‌ها عاملی است که افراد خود را در برابر مشکلات تنها نبینند.

کد خبر 749056

دیگر خبرها

  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • آینده جامعه بشری به تلاش امروز معلمان و اساتید بستگی دارد
  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • ۲۰ دوربین پلاک خوان برای نخستین بار در زابل نصب می‌شود
  • نامگذاری روزی به نام سروستان گامی برای اعتلای این شهر است
  • کنترل هوشمند ترافیکی شهر زابل
  • تحکیم بنیان خانواده مؤثرترین مؤلفه در پیشرفت جامعه
  • ایمنی هوانوردی در ایران در حد استاندارهای جهانی است
  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند