Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیرکل فنی و حرفه‌ای لرستان گفت: بیشتر افرادی که تسهیلات در حوزه عشایری دریافت می‌کنند نحوه استفاده از آن را نمی‌دانند.

محمدرضا آذرخش در گفت‌وگو با ایسنا به طرح دپارتمان عشایری اشاره کرد و افزود: این طرح می‌تواند زندگی آسان با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را برای عشایر ایجاد کند.

وی با اشاره به ساختمانی که به دپارتمان آموزش عشایر در لرستان تخصیص داده شده، اضافه کرد: این مورد باید مورد بررسی قرار بگیرد و تصویب شود که امور عشایری استان چه امکاناتی در این زمینه می‌تواند کمک کند و در کنار آن باید شناسایی نیازهای مشترک در قالب آموزشی و همکاری با حوزه‌ها و ارگان‌های مثل دامپزشکی، علوم پزشکی، جهاد کشاورزی و فنی و حرفه‌ای را بدست بیاوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 آذرخش با بیان اینکه در مرحله اول آموزش عشایر از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود، اضافه کرد: با جمع شدن نهادها دور هم مطمئناً مشکلات عشایر تا حدودی حل خواهد شد و حتماً کار تیمی لازم است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای تأکید کرد: بعد از ۴۰ سال  باید عشایر سرفصل‌هایی در ادارات باز کنند که در این راستا بنده و همکارانم به عنوان یک هم استانی وظیفه ذاتی و سازمانی خود را با تمام وجود به عشایرنشینان ارائه خواهیم داد.

وی بیان کرد: بیشتر افرادی که تسهیلات در حوزه عشایری دریافت می‌کنند نحوه استفاده از آن را نمی‌دانند که ما می‌توانیم برای معرفی و آموزش آنان در قالب مهارت‌های نرم آموزش لازم را انجام دهیم.

آذرخش گفت: در قالب این طرح و با همکاری امور عشایری، تسهیلات لازم را در اختیار عشایر قرار خواهیم داد و آموزش لازم از طرف فنی و حرفه‌ای استان صورت می‌گیرد که بتوانند استفاده لازم را ببرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی جهاد كشاورزي جهاد کشاورزی جهادکشاورزی علوم پزشکی لرستان دامپزشكي ایسنا فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۲۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی گفت: عشایر استان خراسان رضوی به طور سنتی در فصل بهار از مناطق قشلاقی خود که در دشت‌ها و مناطق کم‌ارتفاع واقع شده به سمت ارتفاعات و مناطق ییلاقی کوچ می‌کنند.

محمد حسین جعفری افزود: کوچ در زندگی عشایر یک رویداد بوده که به طور معمول ۳۰ تا ۴۰ روز در مسیر ایلراه‌های عشایری ادامه دارد و عشایر پس از استقرار در مناطق ییلاقی حداکثر ۳ ماه در این مراتع حضور خواهند داشت.

وی گفت: ارتفاعات هزار مسجد، کوه‌های عمارت، محمدبیک، اسفجیر، سنجربیک و ارتفاعات شهرستان‌های دارای عشایر استان، از جمله مناطقی هستند که عشایر در آنها مستقر می‌شوند.

جعفری گفت: در حال حاضر ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند که ۹۳۶ هزار واحد دامی را در اختیار دارند و در ۱۷ شهرستان استان پراکنده هستند.

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی با اشاره به نقش و اهمیت عشایر در تولید محصولات دامی و کشاورزی، افزود: عشایر استان خراسان رضوی سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۱۱ هزار و ۸۰۰ تن شیر، ۱۳۰۰ تن پشم، کرک و مو و ۱۶ هزار مترمربع صنایع دستی تولید می‌کنند.

دیگر خبرها

  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • نحوه بارگذاری مدارک پذیرفته‌ شدگان آزمون آموزگاری + لینک بارگذاری و مدارک لازم
  • بازیگر ایرلندی برای حمایت از فلسطین تهدید شد/ خطر شغلی در پیش است
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • دیدار مدیران کل امور اتباع و فنی و حرفه‌ای استان قزوین
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • ظرفیت‌های ملی برای ارائه خدمت به عشایر تنگستان استفاده شود
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده