Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، وزیر خارجه آمریکا رئیس جمهور پیشین این کشور را متهم کرد با پایبندی به پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد جان شهروندان آمریکایی را به مخاطره انداخته است.

مایک پمپئو در حالی که روسیه را متهم به عدم رعایت شروط پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد می‌کرد، گفت باراک اوباما با محدود کردن ارتش ما جان آمریکایی‌ها را به خطر انداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: رئیس جمهور پیشین تحت پیمان «آی ان اف» آمریکا را به طور یک جانبه خلع سلاح کرد. ما گفتیم کافی است و این توافق یکجانبه را که موجب بی دفاع شدن آمریکا شده بود، ترک کردیم.

دولت آمریکا شش ماه قبل از پایان رسمی پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد در اوت ۲۰۱۹ از آن خارج شد و روسیه را به نقض تعهدات خود متهم کرد. اولین اتهام زنی آمریکا علیه روسیه در ارتباط با پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد به ژوئیه ۲۰۱۴ برمی گردد.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، برجسته‌ترین توافق هسته‌ای امضا شده در دوران جنگ سرد، پس از طرح ادعا‌های واهی از سوی واشنگتن علیه مسکو به پایان رسید. آمریکا در تاریخ ۲ اوت [جمعه ۱۱ مرداد] ۲۰۱۹ رسما از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد خارج شد. پس از این تصمیم، مسکو نیز پایان اجرای این پیمان را اعلام کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مایک پمپئو باراک اوباما تسلیحات نظامی پیمان منع موشک های هسته ای میانبرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۲۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری مشترک آمریکا و ژاپن برای رهگیری موشک‌های مافوق صوت

خبرگزاری کیودو به نقل از یک منبع ناشناس پنتاگون گفت که ایالات متحده و ژاپن به طور مشترک بیش از ۳ میلیارد دلار برای توسعه نوع جدیدی از موشک با قابلیت رهگیری تسلیحات مافوق صوت اختصاص خواهند داد. پیش بینی می‌شود این پروژه رهگیر تا دهه ۲۰۳۰ تکمیل شود. انتظار می‌رود ژاپن یک میلیارد دلار برای این منظور اختصاص دهد.

طبق گزارش ها، این برنامه در آگوست ۲۰۲۳ مورد توافق جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن قرار گرفت. موشک جدید برای سرنگونی موشک‌های مافوق صوت ورودی در طی آسیب پذیرترین مرحله پروازشان، قبل از ورود مجدد به جو از فضا، طراحی خواهد شد.

پنتاگون قبلاً گفته بود که کشتی‌های ژاپن در آینده به زودی مجهز به سیستم Aegis خواهد شد. Aegis یک سامانه آمریکایی است که برای دفاع در برابر موشک‌های بالستیک کوتاه و میان برد طراحی شده است.

پروژه رهگیر در حالی با ژاپن آغاز می‌شود که ایالات متحده در توسعه سلاح‌های مافوق صوت از روسیه و چین عقب مانده است، که شامل وسایل نقلیه و موشک‌هایی می‌شود که سریعتر از ۵ ماخ یا پنج برابر سرعت صوت حرکت می‌کنند.

نیکی ریویو سال گذشته گزارش داد ژاپن با هدف مقابله با تهدیدات احتمالی چین، روسیه و کره شمالی در حال برنامه ریزی برای تولید موشک جدیدی است که قادر به رهگیری موشک‌های بالستیک و سایر تسلیحات مافوق صوت خواهد بود و تولید آزمایشی آن در سال ۲۰۲۳ آغاز شد و تا سال ۲۰۲۷ به ناوگان هوایی ژاپن وارد خواهد شد.

ژاپن همچنین سال گذشته میلادی ۴۰۰ موشک کروز آمریکایی تاماهاک خریداری کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • اصرار به آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات /اخطار موشکی روسیه به آمریکا بر سر طرح جنگ ستارگان /بازخوانی خاطرات
  • سرمایه گذاری مشترک آمریکا و ژاپن برای رهگیری موشک‌های مافوق صوت
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • آمریکا روسیه را به استفاده از «سلاح شیمیایی» در اوکراین متهم کرد
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • مدودف: سلاح‌های روسیه دشمنان را می‌لرزاند
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • روسیه ۶ موشک «اتکمز» ساخت آمریکا را سرنگون کرد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه