Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- سرعت پایین اینترنت یکی از معضلات کاربران در استان فارس است آن طور که شهروندان عنوان کرده‌اند این مشکل در انجام امور دورکاری و حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس مجازی اختلال ایجاد کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، از چندی پیش سرعت اینترنت در نقاط مختلف استان فارس به یکی از معضلات شهروندان تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارمندان برای انجام دورکاری و خانواده‌ها برای حضور فرزندان‌شان در کلاس‌های آنلاین نیاز هر روزه به اینترنت دارند اما سرعت پایین اینترنت در انجام کارها و امور آنان اختلال ایجاد کرده است. 

خانم محبی می‌گوید: برای حضور هر دو فرزندم در کلاس‌های آنلاین از اینترنت خانگی استفاده می‌کنم اما دقیقا در همان ساعت کلاس سرعت اینترنت به شدت پایین می‌آید.

زارع که بعد از شیوع کرونا به صورت دورکاری در منزل مشغول به فعالیت است و از اینترنت همراه برای انجام کارهایش استفاده می‌کند نیز از سرعت پایین اینترنت گلایه دارد و می‌گوید: سرعت اینترنت آنقدر پایین است که عکس، فیلم یا فایل صوتی به زحمت ارسال می‌شود.

آقای دهداری که کارش انجام امور تبلیغات یک شرکت خصوصی است می‌گوید: فایل‌های فتوشاپ شده و فیلم تدوین شده تبلیغاتی با کیفیت بالا ذخیره می‌شوند ولی چند وقت است که به دلیل سرعت پایین اینترنت خانگی و سیار بارگذاری آنها در فضای مجازی ساعت‌ها زمان می‌برد.

خانم مقیمی نیز از سرعت پایین اینترنت خانگی گلایه دارد و می‌گوید: شغل من با استفاده از اینترنت گره خورده است ولی بعضی ساعات روز آنقدر سرعت اینترنت پایین است که نه تنها قدرت باز کردن یک فابل صوتی و عکس هم ندارد بلکه برخی سایت‌ها نیز به سختی باز می‌شود.  

خانم شیبانی یکی دیگر از شهروندان می‌گوید: چندین بار برای شرکت در دوره‌های آموزشی آنلاین که از طریق اتاق بازرگانی برگزار می‌‌شد ثبت‌نام کردم اما سرعت اینترنت آنقدر پایین است که مدام صدا و تصویر مربی قطع و وصل می‌شود.

اصفهان| عدم تغییر محسوس در سرعت اینترنت نقش‌جهان؛ تقدیر سپاهانی‌ها از نیروی انتظامیمشکل پائین بودن سرعت اینترنت در استان گلستان برطرف شودچرا سرعت اینترنت دریافتی کاربران از مخابرات پایین است؟

کرونا ساعت پیک اوج مصرف را افزایش داد

ندا رحیمی مدیرکل تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی جنوب ضمن تائید موضوع ضعیف‌ بودن سرعت اینترنت در استان فارس با بیان این که در بحران کرونا تعداد مشترکان اینترنت سیار و ثابت در استان فارس چند برابر افزایش یافته و از نظر مصرف در تمام طول روز در اوج مصرف قرار گرفته‌ایم گفته است: برای رفع این مشکل ظرفیت پهنای باند ورودی استان حدود دو برابر ارتقا یافته است.

وی با بیان این که قبل از شیوع کرونا ساعت پیک مصرف چند ساعت در روز بود ولی در شرایط فعلی در تمام شبانه‌روز از نظر پیک مصرف در اوج هستیم، افزوده است: برای دسترسی به شبکه همراه و ارتقا سرعت اینترنت سیار با همکاری شهرداری شیراز 105 سایت در کلانشهر شیراز نصب یا ارتقا تکنولوژی داشته است.   

مدیرکل تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی جنوب ممانعت شهروندان از نصب دکل مخابرات را یکی از  موانع مهم توسعه شبکه عنوان و بیان کرده است: برخی افراد و یا ساکنین یک محله به نصب دکل تلفن همراه معترض می‌شوند و مانع نصب دکل ارتباطی در آن محله می‌شوند.

رحیمی با بیان این که در حال حاضر پایش تشعشعات شیراز به صورت ثابت و سیار در 18 سایت پایش انجام و نتایج آن به صورت کامل ثبت می‌شود و از طریق سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به نشانی www.cra.ir قابل مشاهده است گفته است: میزان تشعشعات در ساعت‌های مختلف از حد استاندار که 27 دی بی است نیز پایین‌تر است.

وی از مشترکان خواسته است که شکایات خود در زمینه اینترنت ثابت و سیار را از طریق سامانه 195 اعلام کنند.

انتهای پیام/422/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سرعت پایین اینترنت ارتباطات رادیویی سرعت اینترنت استان فارس تنظیم مقررات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۲۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود

حجت الاسلام هادی شیرازی مدیرعامل انتشارات خط مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره حال و هوای این نمایشگاه در سال‌های گذشته گفت: شروع دوباره نمایشگاه بعد از قصه ویروس منحوس کرونا، شجاعتی می‌خواست که الحمدلله اتفاق افتاد و روال خوبی را پی گرفت و به نظر بنده سال به سال هم رشد کرد و مردم به نسبت سال‌های قبل استقبال بهتری داشتند. هرچند هنوز به آن سال‌های قدیمی‌تر و گذشته که خیلی اهالی هنر و ادب حضور چشمگیرتری داشتند و فضای شیرین‌تری نسبت به سال‌های نزدیک‌تر ما داشت، نرسیده ولی امیدوارم که این جریان نیز رخ دهد و آن حالت پدری که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حوزه فرهنگ می‌رود، اتفاق بیفتد.

وی درباره استقبال مخاطبان از این رویداد فرهنگی گفت: مردم با نمایشگاه کتاب قهر نیستند، اما مسأله کتاب باید بیشتر به عنوان یک نیاز جا بیفتد. هرچقدر اقتصاد مردم و خانوارها کوچک شود، تاکید بر کتاب به عنوان یک نیاز اساسی سخت‌تر می‌شود. باید بین همه مردم این نکته را جا بیندازیم که کتاب یک مسئله حل کن است و نیازهای آدمی را در مسیر زندگی حل می‌کند.

حجت‌الاسلام شیرازی افزود: در حال حاضر چند جایگزین برای کتاب پیدا شده است که یکی از آنها فضای مجازی و آموزش‌هایی در این فضاست. این فضا به نحوی جایگزین کتابخوانی مردم شده است که جایگزین دقیقی نیست؛ هر چیزی باید سر جای خودش قرار بگیرد. در عین حال مردم با کتاب آشتی‌اند، با نمایشگاه کتاب هم مشکلی ندارند ولی باید این اتفاق درست و جامع رخ دهد و مردم جایگاه کتاب را درک کنند تا نمایشگاه کتاب هم رونق اساسی به خود بگیرد.

وی درباره کیفیت کتاب‌ها در طی دوره‌های مختلف برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: مسأله کیفیت کتاب یک موضوع نسبی است و به ناشران بستگی دارد. ممکن است یک ناشری کیفیت کارش را در طول این سال‌ها هم به لحاظ محتوا و هم به لحاظ تولید ارتقا داده باشد و ممکن است ناشرانی هم باشند که کیفیت کارشان مثل گذشته‌شان باشد. نمی‌توانم بگویم اتفاق مهمی در این سال‌ها رخ داده است. پیش از این در فضای ادبیات، فرهنگ و کتاب هر روز یک اتفاق و حرکت جدی ملی داشتیم، اما حالا به شدت جای خالی این حرکت‌ها حس می‌شود.

شیرازی افزود: مسایل صنعت نشر با یک یا دو ایده حل نمی‌شود. امروزه می‌گویند به دنبال رقم زدن زیرساخت‌ها هستند و این مسأله‌ای زمان بر است. اگر بخواهیم برای صنعت نشر اتفاق مبارکی بیفتد باید پای حرف جدی خود اهالی صنعت، به‌ویژه بخش خصوصی صنعت نشر نشست. اگر اهالی این حوزه و اهالی اکوسیستم نشر بگویند که دغدغه و مسئله‌شان چیست، آنگاه می‌توان به رخ دادن اتفاقات اساسی برای این صنعت امیدوار بود.

سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در مصلی امام خمینی تهران برپا می شود.

کد خبر 6087681

دیگر خبرها

  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • اجرای ۳۵ کیلومتر فیبر نوری در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر
  • بهبود سرعت و کیفیت اینترنت با اجرای فیبرنوری در خوزستان
  • معاون وزیر ارتباطات : شبکه اپراتور مدعی نارضایتی مردم از کیفیت شبکه به دلیل استفاده از مودم بومی قابل بررسی است
  • اینترنت اختصاصی  یا اختلالی؟
  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!
  • تولید بیش از ۱۴ ساعت برنامه رادیویی در مرکز خلیج فارس
  • اینترنت اختصاصی یا اختلالی؟