Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@22:58:40 GMT

شکست مجدد مذاکرات سد النهضه

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۴۲۴۵۴

شکست مجدد مذاکرات سد النهضه

منابع خبری از شکست مجدد مذاکرات سودان، مصر و اتیوپی درباره پرونده سد النهضه خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، منابع آگاه اعلام کردند که نشست شش جانبه وزرای خارجه و منابع آبی سودان، مصر و اتیوپی برای دست‌یابی به یک چارچوب قابل قبول برای ادامه مذاکرات پیرامون سد النهضه اتیوپی شکست خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، "جی بندور"، وزیر روابط و همکاری بین‌المللی آفریقای جنوبی نسبت به بن بست رسیدن مذاکرات سد النهضه ابراز تأسف کرد و گفت که این موضوع را با سیریل رامافوزا، رئیس دوره‌ای اتحادیه آفریقا در میان خواهد گذاشت تا اقدامات و تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

یاسر عباس، وزیر آبیاری و منابع آبی سودان نیز در سخنانی در این باره اظهار کرد که کشورش طی این نشست خواهان تغییر روش مذاکرات و گسترش نقش کارشناسان شد تا این کارشناسان نقش اساسی را در تسهیل مذاکرات و کاهش اختلافات ایفا کنند.

وی افزود: ما نمیتوانیم برای همیشه به این دور باطل از گفت‌وگوها ادامه دهیم و سودان به شدت نسبت به تمایل اتیوپی برای آبیگری مجدد سد النهضه حتی بدون دستیابی به توافق اعتراض خواهد کرد.

کشورهای مصر، سودان و اتیوپی در مورد حدود ۹۰ درصد از اختلافات سد النهضه در ماه ژوئن توافق کردند اما سه اختلاف اصلی حل نشده و بدون توافق باقی مانده است.

اتیوپی ساخت این سد را روی رود نیل از سال ۲۰۱۱ شروع کرده است اما مصر بابت تاثیر سد روی سهمش از آب نیل که بالغ بر ۵۵.۵ میلیارد متر مکعب در سال است و اکثر آن را از رود نیل تامین می کند، نگران است.

سودان نیز مانند مصر از تاثیر منفی سد النهضه بر میزان سهم آب خود از رود نیل نگران است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مذاکرات سد النهضه سد النهضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۲۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مجدد آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن

رسانه‌های یمنی از حمله مجدد ارتش آمریکا و انگلیس به یمن خبر دادند.

به گزارش ایسنا، سایت خبری «المسیره» یمن امروز سه شنبه گزارش کرد جنگنده‌های آمریکا و انگلیس منطقه «راس عیسی» در استان ساحلی الحدیده یمن را هدف قرار دادند.

ارتش آمریکا و انگلیس از زمان شروع جنگ غزه و پشتیبانی جنبش انصارالله یمن از مردم غزه و مقاومت فلسطین، همواره مناطق مختلف یمن را مورد حمله قرار می‌دهند.

آمریکا و انگلیس پیش از این هم، ۲ منطقه‌ در شهرستان «باجل» واقع در استان «الحدیده» هدف قرار دادند.

انصارالله یمن اعلام کرده تا زمان توقف جنگ غزه و لغو محاصره این باریکه به حملات خود علیه کشتی‌های رژیم صهیونیستی و نیز کشتی‌های آمریکا و انگلیس در دریای سرخ حمله می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بدون خروج نیروهای پشتیبانی سریع ازمنطقه‌های اشغالی صلحی درکارنیست
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • شکست مرز‌ها در مناطق چهارگانه محیط‌زیست
  • ویرانی، آوارگی و فاجعه؛ سودان یک سال پس از جنگ
  • حمله مجدد آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • جزئیات جدید از پیشنهاد مصر درباره غزه
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو