Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@00:13:07 GMT

دستگاه قضا به دنبال اجرای عدالت واقعی است

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۴۲۵۳۰

دستگاه قضا به دنبال اجرای عدالت واقعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی صبح امروز در دیدار با کارکنان واحدهای حفاظت اطلاعات و ارزشیابی کارکنان دادگستری استان مرکزی اظهار داشت: جایگاه کارکنان حفاظت اطلاعات و ارزشیابی، جایگاه بسیار با اهمیتی است و کارکنان آن چشم بینا و هوشیار دستگاه قضا هستند و وظیفه خطیر حفاظت از بیت المال و منابع انسانی  و نظارت بر اجرای صحیح عدالت و رضایتمندی مردم را بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: شان نظارتی با نشستن پشت میز و انجام دادن امور، محدود به ساعات اداری سازگاری ندارد و از این راه محقق نخواهد شد بلکه می طلبد که کارکنانی که این وظیفه مهم را می پذیرند از خواب و استراحت خود بزنند و در خدمت حفاظت از مجموعه دادگستری باشند و چشمه همیشه بیدار و چشم امانتدار و وفادار به مجموعه بوده و به این مهم معتقد باشند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به آغاز دوران تحول دستگاه قضا بیان داشت: سند تحول دستگاه قضایی اخیراً توسط ریاست قوه قضاییه آیت الله رئیسی ابلاغ شده و با مطالعه دقیق و بررسی و مداقه لازم و تلاش برای اجرای هرچه بهتر مفاد این سند و دستورالعمل های مربوطه می‌توان به دو مولفه مهم آن یعنی اجرای واقعی عدالت و رضایتمندی مردم که از اهداف بارز این سند است، دست یافت، دو پیام مهم این سند بروز شدن دستگاه قضایی کشور، انفعال زدایی و ایجاد کارآمدی و دیگری مبارزه با فساد است و انتظار این است که نقاط قوت و ضعف مجموعه های عدلیه را ببینید و بررسی کنید و با ارائه راهکارها و بومی سازی سند تحول، نسبت به اجرای دقیق آن فعال و حساس باشید و نظارت مطلوب و دقیق در این زمینه داشته باشید.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی خاطر نشان کرد: چشم برهیچ خطایی نبندید و چشم پوشی نکنید چرا که چشم بستن بر خطاهای کوچک موجب توسعه خطاها می شود ولی توقع من این است که رویکرد و نگاه شما یک نگاه یاری رسان و دست گیرنده باشد و نه مچ گیرانه و سلبی، اعتقاد به این موضوع  که ما همه یک خانواده هستیم و درمواقع ضروری باید به کمک هم بشتابیم باید در ذهن شما وجود داشته باشد زیرا حفاظت از سرمایه های انسانی مهمترین ماموریت شماست و هنرمندی شما این است که نگذارید حتی یک نفر ازهمکاران هم ریزش داشته باشند. 
وی افزود: به هیچ وجه حب و بغض شخصی را در مسائل کاری خود دخالت ندهید و حضرت حق را ناظر بر اعمال و رفتار خود بدانید و بر مبنای عدالت و واقعیت با افراد، برخورد منصفانه نمایید.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: تجسس در امور خصوصی و شخصی دیگران جایز نیست و مبادا تا قبل از آنکه امری به شما ارجاع شود در آن مورد کنکاش و جست و جو کنید و اگر ارجاع شد جوانب شرعی آن را بسنجید و سپس ورود و اقدام کنید.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در پایان بیان داشت: ارتباط خود را با مسئولین امر ارتقا دهید و نتایج بدست آمده را دراولین فرصت به اطلاع مافوق خود رسانده و موارد  مهم استان را حتما به اطلاع من برسانید تا تصمیمات لازم اتخاذ گردد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان مرکزی عدالت منابع انسانی اراک دادگستری استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۲۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران مازندران خواستار اجرای بیشتر عدالت اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران،دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر استان مازندران در این اجتماع، مشکلات معیشتی، درمان، مسکن و نبود امنیت شغلی را عمده معضلات جامعه کار و کارگری نام برد و خواستار عدالت اجتماعی برای قشر شریف کارگران شد.

دریابیگی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران کشور مبنی بر تجدید نظر مسئولان در تعیین حقوق مناسب کارگران و بازنشستگان گفت متاسفانه حقوق فعلی کارگران و بازنشستگان خرج و هزینه پانزده روز یک ماه این قشر شریف را کفایت نمی‌کند.

ساداتی رئیس کانون کارگران ساختمانی مازندران با اشاره به ضرورت ارتقای مهارتی کارگران در مراکز فنی و حرفه‌ای اظهار داشت در مازندران ۷۵ هزار کارگر ساختمانی شناسایی شده وجود دارد که ۴۲ هزار نفر آنها تحت پوشش بیمه ساختمانی هستند و ۳۳ هزار نفر فاقد بیمه در نوبت بیمه شدن قرار دارند.

فلاح مدیرکل تامین اجتماعی مازندران، ارائه خدمات مناسب به کارگران و بازنشستگان را وظیفه سازمانی تامین اجتماعی به بیمه شدگان نام برد و یادآور شد در مازندران دو میلیون و ۳۰هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی افزود در مازندران بالغ بر۱۰۰ هزار واحد کارفرمایی فعال وجود دارد که ارائه خدمات غیر حضوری از اقدامات حمایتی سازمان تامین اجتماعی به کارفرمایان است و از خرداد ماه امسال همه امورات تامین اجتماعی در حوزه بیمه کارگران کاملا هوشمند و غیرحضوری خواهد شد.

لازم به یادآوری است، قرائت قطعنامه و تجدید میثاق کارگران با شهدا و امام راحل و تجدید بیعت با رهبری بخش پایانی مراسم بزرگداشت روز جهانی کار و کارگر در استان مازندران بوده است.

دیگر خبرها

  • خلع ید ۳۳ هزار متر مربع اراضی سوادکوه شمالی
  • تعیین تکلیف ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر کالای متروکه در هرمزگان
  • خدا را سپاسگزاریم که در جای جای نظام سخن از یاد خدا و عدالت و یاری مظلومان است/ مردم ایران اسلامی در صف اول حمایت از فلسطین بوده و هستند
  • مدیران موفق استان بوشهر در اجرای قوانین تشویق شوند
  • آغاز ساخت شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان
  • کلنگ زنی شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان
  • کارگران مازندران خواستار اجرای بیشتر عدالت اجتماعی
  • عدالت باید در اجرای پروژه‌های عمرانی خوزستان رعایت شود
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود