Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد موقری روز دوشنبه در یک گفت و گوی خبری از ایجاد صفحات مختلف ویژه گزارشات مردمی در سامانه سجام به نشانی اینترنتی http://sajam.scpd.ir/ خبر داد و افزود: این سامانه توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و در راستای استفاده از ظرفیت عظیم مردم در امر پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی و شرکت دادن آنان در ارسال اخبار مختلف و همچنین بهره مندی از طرح‌ها، نظرات و پیشنهادات عالمانه آنان راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: هدف کلی در این زمینه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی در همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهایی است که به امر قانون موظف به همکاری با تشکیلات قضائی در راستای پیشگیری از وقوع جرم هستند.

موقری با بیان اینکه مشارکت‌های مردمی در پیشبرد اهداف، جزو سیاست‌های کلان قوه قضائیه است، گفت: یکی از مزیت‌های طرح فوق، رویکرد نوین آن در استفاده از فضای مجازی و سهولت دسترسی افراد برای ارسال اخبار و گزارش‌ها و پیگیری آن حتی به صورت ناشناس است.

به گفته وی دیده‌بان پیشگیری باید وضعیتی را که مشاهده می‌کند، اعلام کند و این اطلاع رسانی از طریق سیستم به دستگاه مربوطه ارجاع می‌شود.

موقری از شهروندان دغدغه مند درخواست کرد همچنان که در بحران‌های ناشی از بلایای طبیعی و یا بحران ناشی از ویروس کرونا مشارکت داشته و دارند، قوه قضائیه را نیز چه به صورت شخصی و چه در قالب انجمن‌های مردم نهاد از طریق ارائه گزارش جرایم به سامانه سجام (سیستم جامع اطلاعات مردمی) یاری کنند.

کد خبر 5119167

منبع: مهر

کلیدواژه: فروشگاه های زنجیره ای جایگاه سوخت دادگستری آذربایجان شرقی ویروس کرونا شیراز قاسم سلیمانی کرمانشاه بوشهر آمار کرونا گرگان مجلس شورای اسلامی آلودگی هوا آیت الله مصباح یزدی شهرکرد خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا عکس استانها پیشگیری از وقوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۲۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی در جایگاه سوخت سی ان جی آستارا

خودروی پراید که در جایگاه سوخت جانبازان آستارا اقدام به سوخت گیری می کرد، دچار آتش سوزی شدید شد و مسئولان جایگاه بلافاصله اقدام به قطع سیستم سوخت رسانی کردند اما خودرو آتش گرفت و خاموش نشد.

خوشبختانه  این حادثه تلفات جانی در پی نداشته است.

به گفته  اردشیر هوشیار رییس شرکت پخش فراورده های نفتی شهرستان آستارا به دلیل آسیب به جایگاه جانبازان فعلا امکان سوخت گیری در آن وجود ندارد و مسئولان جایگاه و شرکت پخش در حال رفع نواقص و ایرادات هستند تا بتوانند کار را به روال عادی بازگردانند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • آتش سوزی خودروی پراید در جایگاه سوخت آستارا
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • آتش سوزی در جایگاه سوخت سی ان جی آستارا
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • فیلم| سخنگوی قوه قضائیه: پرونده «باغ ازگل» در حال تکمیل تحقیقات مقدماتی است
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • تحمیل ضرر به کی‌اف‌سی آمریکا در مالزی برای حمایت از غزه
  • یکی از روش‌های نوین در پیشگیری، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی عمومی است
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه