Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@05:03:10 GMT

عادی انگاری کرونا وضعیت آمل را قرمز کرده است

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۴۲۷۲۳

عادی انگاری کرونا وضعیت آمل را قرمز کرده است

علیرضا شریعت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت، تداوم وضعیت قرمز کرونایی آمل باعث شد که با تصمیم ستاد مقابه با کرونای شهرستان به دنبال اعمال محدودیت‌های سختگیرانه شود.

وی، یکی از این محدودیت‌ها را منع فعالیت اصناف و مشاغل به استثنای مشاغل سطح یک اعلام کرد وافزود: بنا برمصوبه ستاد ملی کرونا برای شهرهای قرمز کرونایی، فعالیت مغازه‌ها وبخشی از اصناف به عنوان پرخطرترین اماکن شیوع بیماری کرونا در شهرستان آمل ممنوع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد، بر اساس این محدودیت، تمامی صنوف به جز مشاغلی که نیازهای ضروری مردم را تأمین می‌کنند مانند فروشگاه‌های مواد غذایی، نانوایی‌ها و داروخانه‌ها باید فعالیت خود را متوقف و تعطیل کنند.

برخورد جدی با متخلفان صنفی

فرماندار آمل با بیان اینکه تا بازگشت دوباره شهرستان به وضعیت نارنجی و ثبات نسبی محدویت‌های جدید ادامه خواهد داشت، تاکید کرد، انتظار هست که دراین مرحله نیز بازاریان و واحدهای کسبی همکاری کنند.

شریعت تصریح کرد، از روزگذشته با همکاری نیروی انتظامی واصناف شهرستان، بازدیدهای میدانی برنحوه اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی در شهرستان درحال انجام هست ودرصورت بازبودن مغازه و یا واحد کسبی که در شرایط فعلی و مطابق مصوبه ستاد ملی کرونا ضرورتی بر فعالیت آنها نیست، بدون اغماز برخورد و با تشکیل پرونده واحد کسبی آنها پلمپ خواهد شد.

شرایط نگران کننده آمل دروضعیت کرونا

فرماندار آمل با بیان اینکه شرایط شیوع بیماری کرونا در آمل بسیار حساس و نگران کننده است، گفت: متأسفانه تداوم شرایط کرونایی شهرستان آمل نتیجه بی توجهی گسترده نسبت به این بیماری است و انتظار هست که مردم نیز برای بهترشدن وضعیت شهرستان همکاری و همراهی کنند.

شریعت، اشاره‌ای به زمان پایان محدودیت‌های جدید کرونایی در آمل اعلام نکرد وگفت، این وضعیت به شرایط و میزان رعایت ومسئولیت پذیری شهروندان دراین مرحله دارد.

تشدید برخورد در ورودی جاده هراز و روستاهای شهرستان

وی همچنین به اعمال محدودیت‌های بیشتر در ورود غیربومیان ومسافران تحت هرعنوان از جاده هراز به شهرستان آمل را ممنوع اعلام کرد وگفت، ازنیروی انتظامی نیز خواسته شده تا جلوی افراد غیربومی را به شهرستان بگیرد ودر صورت تمکین نکردن متخلفان برابر قانون با آنها برخورد کنند.

شریعت ادامه داد، از دهیاران روستاها به ویژه مناطق ییلاقی وکوهستانی شهرستان نیز درخواست شده با ایجاد موانع بتنی از ورود افراد غیربومی به روستاها جلوگیری واجازه حضور ندهند.

وی تصریح کرد، متأسفانه درصد ابتلاء مردم شهری و روستایی شهرستان آمل به بیماری کرونا برابر شده و باید محدویت‌های جدید در روستاها نیز با شدت بیشتری اعمال شود.

عادی انگاری باعث برگشت شهرستان به وضعیت قرمزکرونایی

فرماندار ویژه آمل با اشاره به اینکه وضعیت ناپایدار این شهرستان پس از نارنجی شدن وضعیت کرونایی دراواخر آذر و هفته نخست دی، باعث عادی انگاری شهروندان در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی شده بود، تصریح کرد، متأسفانه رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی شهروندان و قرارگرفتن درتجمع های غیرضروری ازجمله دورهمی های خانوادگی و سطح بازار باعث شده تا شهرستان آمل به یک باره به وضعیت قرمزکرونایی برگردد.

شریعت، گسترش کرونا و تداوم وضعیت قرمز این شهرستان را نیز به دلیل عدم رعایت و بی توجهی برخی نسبت به فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی دانست و گفت: متأسفانه این بی تفاوتی و عادی انگاری توسط برخی از افراد و اصناف، به قیمت جان شهروندان آملی تمام می‌شود.

وی، برگزاری مهمانی‌ها و مراسم دورهمی را مصداق بارز پایمال کردن حقوق شهروندی و بی توجهی به سلامت عمومی در شهرستان آمل دانست و افزود: نیمه باز گذاشتن مغازه‌ها، تردد در کوچه و پس کوچه به خاطر فرار از دست قانون و انتقال دورهمی ها به ییلاقات همگی مصداق بارز فرار از مسئولیت اجتماعی و ایجاد زمینه آسیب به سلامت جامعه است.

در حال حاضر در بین ۲۲ شهرستان مازندران پنج شهرستان، ساری، آمل، نکا، فریدونکنار و قائمشهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

کد خبر 5119158

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا فرمانداری آمل محدودیت های کرونایی ویروس کرونا شیراز قاسم سلیمانی کرمانشاه بوشهر آمار کرونا گرگان مجلس شورای اسلامی آلودگی هوا آیت الله مصباح یزدی شهرکرد خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا عکس استانها عادی انگاری شهرستان آمل محدودیت ها وضعیت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۲۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • مردم قدردان فراجا و «طرح نور»/ سهل انگاری‌ها جبران شود
  • محور کندوان یکطرفه می شود
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان
  • آخرین وضعیت امداد رسانی به شهرستان زیرکوه