Web Analytics Made Easy - Statcounter

مختار از رد مصوبه بند ۷ ساختار احکام توزیع بودجه سال ۱۴۰۰ استان های نفت خیز خبر داد و گفت: این بند بر اساس معکوس درآمد سرانه به ضرر مناطق نفت خیز بود که شورای نگهبان ضمن بررسی، ایراداتی از آن گرفت و به علت ابهام آن را رد کرد.

«جلیل مختار» شامگاه (یکشنبه ۲۱ دی) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، تصویب بند ۷ ساختار احکام توزیع بودجه سال ۱۴۰۰ را به ضرر مناطق نفت خیز دانست و اظهار کرد: این مصوبه بر اساس معکوس درآمد سرانه استان ها لحاظ شده و به همین دلیل به ضرر مناطق نفت خیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجایی که با احتساب درآمد نفتی سرانه استان های نفت خیز بالا می رود و وقتی می گویند معکوس آن محاسبه و تخصیص داده شود یعنی هر مقدار سرانه بالاتر باشد به همان نسبت نیز سهم اختصاص یافته بودجه به استان های نفت خیز نیز کمتر می شود.

 

وی تصریح کرد: در این راستا نامه ای اعتراض آمیز را به شورای نگهبان تنظیم و به امضای سایر نمایندگان مناطق نفت خیز رساندم و این اعتراض باعث شد تا در این شورا مطرح شود.

 

مختار اضافه کرد: خوشبختانه شورای نگهبان نسبت به این مهم پس از بررسی های لازم ایراداتی را گرفت و‌ قانون بند ۷ ساختار احکام توزیع بودجه سال آینده را به دلیل ابهام رد کرد.

 

وی به بودجه استان خوزستان در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و یاد آور شد: با رد این ساختار احکام توزیع بودجه برای مناطق نفت خیر از سوی شورای نگهبان خوشبختانه تخصیص های سال گذشته استان خوزستان را هم شامل شد.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: بودجه ۱۴۰۰ خبرگزاری شبستان خوزستان نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی مناطق نفت خیز جلیل مختار منطقه آزاد اروند شورای نگهبان استان های نفت مناطق نفت خیز شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۲۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول مربوط به توزیع اعتبارات نیروهای مسلح تصویب شد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳، جدول ۲۱ با عنوان توزیع اعتبارات نیروهای مسلح را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول، گفت: این جدول مربوط به نیروهای مسلح است که ما ۱.۸ میلیارد یورو برای آن پیش‌بینی کردیم و این بودجه برای تقویت بنیه دفاعی کشور است.

کد خبر 6092799 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • نامه سوم روحانی به شورای نگهبان
  • روحانی باز هم به شورای نگهبان نامه نوشت
  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • عدم تصویب جداول بودجه مانعی برای بحث پرداخت تسهیلات ایجاد نمی‌کند
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • حسن روحانی دلایل رد صلاحیت خود را اعلام کرد
  • حسن روحانی دلایل ردصلاحیتش را اعلام کرد
  • معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد
  • جدول مربوط به توزیع اعتبارات نیروهای مسلح تصویب شد