Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان؛ در آستانه‌ی چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نخستین نشست هم‌اندیشی اعضای کارگروه استانی کودک و نوجوان ستاد دهه‌ی فجر سمنان، پیش از ظهر شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن کنفرانس برگزار شد.
نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری و رئیس کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه‌ی فجر استان سمنان ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی حضرت امام(ره)، سال‌روز شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و چهلمین‌روز شهادت محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای به اهمیت مضاعف دهه‌ی فجر سال جاری، اشاره و بر اجرای فعالیت‌های ویژه کودکان و نوجوانان با هدف تبیین گام دوم انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهل‌ودو سال گذشته و با رویکرد محتوامحور در این دهه، تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خدابخشی بر اساس آیین‌نامه‌ی کارگروه تخصصی کودک و نوجوان هدف از اجرای فعالیت‌ها را تبیین و ترویج آرمان‌ها و ارزش‌ها، تقویت و بسط گفتمان انقلاب اسلامی با محوریت ابتکار عمل و جلب مشارکت حداکثری مردم، فعالان اجتماعی و فرهنگی در تعظیم شعائر و به‌ویژه فضای مجازی در شرایط خاص ناشی از بحران همه‌گیری ویروس کرونا برشمرد.
فعالیت‌ها فرآیندمحور و قابل عملیات در بستر فضای مجازی باشد
مدیرکل کانون استان سمنان هم‌چنین با توجه به رویکردها و محورهای فرهنگی و تبلیغی دهه‌ی فجر مبنی بر بصیرت‌افزایی، امیدآفرینی، دشمن‌شناسی، وحدت و همبستگی ملی، خودباوری و اعتماد به نفس به سیاست‌ها و خط‌مشی‌های محتوایی، اجرایی، رسانه‌ای و تبلیغی این دهه، اشاره و اظهار کرد: بی‌شک این عناوین در حوزه‌ی کودکان و نوجوانان اهمیت فراوانی دارد و در عصر ارتباطات و فضای حاکم بر جامعه در پی شیوع بیماری کرونا، فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها بایست فرآیندمحور و قابل عملیات در بستر مجازی باشد.
وی در ادامه افزود: اگر بخواهیم در عرصه‌ی تمدن و فرهنگ، تمدن‌ساز باشیم بایست به میراث خود عشق بورزیم و آن را زنده نگه داریم.
خدابخشی تأکید کرد: امید است در این عرصه تلاش‌های خوبی از سوی اعضای کارگروه کودک و نوجوان شکل گیرد و با توجه به شرایط فعلی کشور در نوع برنامه‌ریزی دقت بیش‌تری داشته باشیم و به کیفیت برنامه‌ها توجه کنیم و دنبال کمیت‌ها نباشیم.
مدیرکل کانون استان سمنان در بخشی از سخنانش تصریح کرد: برنامه‌ریزی و بسترسازی مناسب به‌منظور آشنایی هرچه بیش‌تر کودکان و نوجوانان با آرمان‌ها، اهداف و خدمات انقلاب اسلامی، زمینه‌سازی برای حضور و مشارکت هرچه بیش‌تر کودکان و نوجوانان در برنامه‌ها، بهره‌گیری از جذابیت‌های مورد پسند کودکان و نوجوانان در تولید برنامه‌هایی متناسب با فضای فکری و عاطفی آنان به‌منظور با نشاط‌سازی مراسم و... از رویکردها و وظایف اجرایی کارگروه کودک و نوجوان عنوان شده است.
خدابخشی در پایان پیشنهاد داد تا دومین کارگروه کمیته کودک و نوجوان به‌منظور تجمیع برنامه‌ها و هماهنگی در اجرا با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط، روز چهارشنبه ۲۴ دی به میزبانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان سمنان، برگزار شود.
گفتنی است؛ در ادامه‌ی این جلسه، فروهر معدنی معاون فرهنگی کانون استان سمنان، رحمان میرزایی رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش، علیرضا حافظی مدیر تولید سیما، سیدمجید زرگر کارشناس روابط‌عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ساره امیرجان معاون امور اجتماعی بهزیستی، زهرا پهلوان کارشناس فرهنگی کمیته  امداد و مریم کاشی کارشناس فرهنگی و دبیر کارگروه کودک و نوجوان کانون استان سمنان، پیشنهادها و دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

46

کد خبر 1475086

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان سمنان کارگروه کودک و نوجوان کانون استان سمنان کودکان و نوجوانان انقلاب اسلامی برنامه ها ی کارگروه فعالیت ها دهه ی فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۳۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟