Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر مطبوعاتی رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه و وزارت دفاع این کشور به خبرنگاران اعلام کردند واتس‌اپ را ترک می کنند و به مهاجرت جهانی از این اپلیکیشن پیام رسان به دلیل تغییر شرایط استفاده آن و افزایش نگرانیهای حریم خصوصی، پیوستند.

در پیامی به گروه های خبرنگاری اعلام شد ریاست جمهوری ترکیه گروههای واتس‌اپ خود را به اپلیکیشن پیام رسان رمزنگاری شده BiP که واحدی از شرکت ترک سل ایلتیشیم هیزمتلاری است، منتقل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع ترکیه هم روز یکشنبه اقدام مشابهی انجام داد. این تغییر با کمپین گسترده تر اردوغان علیه پلتفرمهای شبکه اجتماعی همزمان شده که فعالان می گویند با هدف سرکوب مخالفان انجام می گیرد.

تغییرات در شرایط و خدمات واتس‌اپ که از هشتم فوریه اجرایی می شود به این اپلیکیشن اجازه می دهد اطلاعات کاربران را با فیس بوک - شرکت مادر خود - به اشتراک بگذارد. کاربران باید با شرایط جدید که به آنها اجازه می دهد هدف تبلیغات هدفمند قرار گیرند موافقت کنند در غیر این صورت دسترسی به اکانتهایشان در واتس‌اپ را از دست می دهند.

تلاش فیس بوک برای بهره برداری از واتس‌اپ با افت رشد درآمد این شرکت شبکه اجتماعی جدی تر شده است. طبق اعلام این شرکت، این پیام رسان بیش از ۵۰ درصد در بسیاری از کشورهایی که از شیوع ویروس کرونا به شدت آسیب دیده اند رشد داشته اما این رشد به درآمد تبلیغاتی بیشتری منجر نشده است زیرا واتس‌اپ در میان پلتفرمهایی نبوده که فیس بوک در آنها کسب و کاری تجاری قوی داشته است.

با ضعیف شدن حمایت از داده در واتس‌اپ، الون ماسک که ثروتمندترین مرد جهان است، خواستار مهاجرت از واتس‌اپ به اپلیکیشن سیگنال شد و در نتیجه طی روزهای اخیر کاربران این اپلیکیشن پیام رسان افزایش پیدا کرده اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت ترک سل هم الگوی مشابهی را در ترکیه گزارش کرده است. و طبق اعلام این شرکت، حدود یک میلیون کاربر جدید در ۲۴ ساعت گذشته به اپلیکیشن BiP پیوسته اند. این اپلیکیشن از زمان راه اندازی در سال ۲۰۱۳ بیش از ۵۳ میلیون بار دانلود شده است./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پیام رسان واتس اپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۳۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد

راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اعلام این‌که کنسرسیوم توسعه ریلی مجوز قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه را نداشت از آمادگی برای حمل بارهای ترانزیتی این مسیر خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اطلاعیه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران درباره قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه به شرح زیر است؛

علیرغم طی نشدن روال قانونی و عدم اخذ مجوز از سوی کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، با توجه به رویکرد توسعه‌ای راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در حوزه کریدورهای بین‌المللی ریلی، راه‌آهن از روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه آمادگی خود جهت اعزام 10 واگن موجود در مرز شمتیغ به ترکیه را اعلام کرد. متاسفانه پس از گذشت 7 روز کنسرسیوم مذکور هنوز مجوز  گمرک را برای ترانزیت واگن‌های مذکور اخذ نکرده است.

راه آهن جمهوری اسلامی ایران بار دیگر آمادگی خود را جهت حمل این واگن‌ها پس از وصول تاییدیه گمرک اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیام خداحافظی «علی خطیر» از مدیرعاملی باشگاه استقلال
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • اعلام مجدد آمادگی راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید