Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجری تست بالینی واکسن ایرانی کرونا با بیان اینکه واکسیناسیون حداقل باید در چندین ماه به شکل مستمر انجام شود تا موجب توقف شیوع ویروس شود، گفت: حال عمومی افراد واکسن زده خوب و مساعد است و به غیر از علائم خفیفی همچون تب و حالت تهوع، آثار مشکوکی را از خود بروز نداده‌اند.

محمدرضا صالحی مجری کارآزمایی و تست بالینی واکسن کرونای ایرانی با عنوان اینکه واکسن ایرانی از مدل و پلتفرم ویروس‌های کشته شده «Inactivated» است، گفت: واکسن‌های کشته شده جزو اولین پلتفرم های تولید شده در دنیا هستند و کشور ما سابقه خوبی در ساخت این مدل واکسن‌ها در انستیتو پاستور رازی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه بیش از ۳ ماه است که از مرحله تست حیوانی واکسن ایرانی سپری شده است، ادامه داد: در این مرحله، واکسن نتایج فوق العاده‌ای را از خود بروز داده است و با توجه به نتایج مرحله تست حیوانی تخمین زده می‌شود که این واکسن بین ۸۰ تا ۹۰ درصد ایمنی را در مرحله انسانی از خود نشان دهد.

مجری کارآزمایی بالینی واکسن کرونای ایرانی با پیش‌بینی اینکه تا قبل از فصل بهار واکسن ایرانی آمادگی لازم را برای تزریق عمومی ندارد، گفت: حال عمومی افراد واکسن زده خوب و مساعد است و به غیر از علائم خفیفی همچون تب و حالت تهوع، آثار مشکوکی را از خود بروز نداده‌اند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه واکسن‌های مدل ویروس کشته شده، در دنیا از شناخته شده‌ترین ایمن‌ترین و کم عارضه‌ترین واکسن‌ها در مشابه با سایر مدل‌های واکسن هستند، گفت: این واکسن‌ها به علت آنکه عمده ترکیبات ویروس کرونا را در داخل خود نگه‌داری می‌کند، به همین خاطر در برابر سایر خانواده‌های واکسن‌ها مثلViral vectors  و recombinase  از ایمنی بیشتری برخودار است.

وی با اشاره به اینکه خیلی از کشورهای دنیا از جمله آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی‌ نیز برای بیماری‌های مختلف خود از همین مدل و پلتفرم واکسن ایرانی استفاده می‌کنند، گفت: مشابه مدل ایرانی واکسن را کشورهایی مثل آلمان، چین، برزیل برای کرونا مورد آزمایش و تحقیق قرارداده‌اند؛ بنابراین انتظار داریم واکسن ایرانی در مراحل پیش بالینی آزمایش خود، نتایج مثبتی به ارمغان بیاورد.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه پیش‌بینی نمی‌شود که در کوتاه مدت استفاده از واکسن تاثیر چشمگیری در متوقف کردن شیوع کرونا در جهان داشته باشد، گفت: باید تزریق در چندین ماه به شکل مستمر صورت پذیرد تا شاهد متوقف شدن ویروس در یک منطقه خاص باشیم.

وی خاطر نشان کرد: علی رغم اینکه بیش از یکماه از شروع واکسیناسیون عمومی در بریتانیا، آمریکا و روسیه گذشته است اما هنوز هم آمار مرگ و میر و ابتلا بسیار بالا است.

مجری کارآزمایی بالینی واکسن کرونای ایرانی ادامه داد: به همین خاطر سازمان بهداشت جهانی به افراد واکسن زده توصیه کرده است حتی پس از تزریق نیز پروتکل‌های بهداشتی مثل استفاده از ماسک و شست‌وشو را رعایت کنند.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه از دهه‌های قبل از انقلاب ۲ انستیتو شناخته شده ایرانی یعنی پاستور و رازی در ساخت واکسن از نوع «Inactivated» یعنی مدل مشابه با واکسن کرونا ایرانی، تجربه‌های موفق و سرآمدی را داشته‌اند، گفت: در دهه اخیر نیز این ۲ انستیتو در ساخت واکسن برای بیماری های مختلف مثل آنفولانزا نیز توانسته‌اند موفقیت‌های قابل تقدیری را رقم بزنند.

برچسب ها: واکسن کرونا ، کرونا ، واکسن ایرانی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000LhU

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: واکسن کرونا کرونا واکسن ایرانی واکسن ایرانی بالینی واکسن واکسن کرونا واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۴۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو بازی ایرانی نامزد جایزه MENA Games Industry شدند

به گزارش خبرنگار مهر، با اعلام اسامی فینالیست‌های بخش‌های مختلف فستیوال MENA Games Industry Awards 2024، دو بازی «امپراتورهای قلابی» از استودیو «پرشالند» و «پسرخوانده» از استودیو «پاییزان» نامزد دریافت جایزه از این فستیوال شدند.

بازی پسرخوانده از تولیدات استودیو پاییزان در بخش «بومی‌سازی» نامزد دریافت جایزه شده است. نکته جالب و هیجان انگیز اینکه بازی پسرخوانده در این بخش باید با بازی مطرح Assassin's Creed Mirage از تولیدات یوبیسافت، برای کسب جایزه نخست این بخش رقابت کند.

در این بخش این جایزه به استودیوهایی اعطا می‌شود که سال گذشته بازی‌هایی را در زمینه‌های بومی‌سازی پشتیبانی کرده‌اند. همچنین تضمین می‌کنند که هم نسخه‌های جدید و هم به‌روزرسانی‌های جدید با کمترین مشکلات ممکن منتشر شوند و به‌طور مناسب برای بازارهای هدف MENA بومی‌سازی شوند.

اما دیگر بازی ایرانی کاندید دریافت جایزه از این فستیوال یعنی امپراتورهای قلابی ساخته مهرداد رضایی در استودیو پرشالند، در بخش مهم «بازی سال منا» نامزد دریافت جایزه شده است. رقابت در این بخش نیز با توجه به دیگر بازی‌های نامزد دریافت جایزه، بسیار سخت و تنگاتنگ خواهد بود.

جایزه این بخش بر اساس خلاقیت، مکانیک بازی، دستاوردهای فنی، هنری و شنیداری، نوآوری، درگیر شدن با مخاطب و موفقیت‌های انتقادی و تجاری به بازی برگزیده اعطا می‌شود.

اعلام اسم بازی امپراتورهای قلابی در فهرست نامزدهای بازی سال فستیوال منا در حالی اتفاق افتاده است که این بازی به تازگی جایزه بهترین بازی موبایل و تبلت از فستیوال «گیم کانکشن» آمریکا را کسب کرده است.

فهرست نهایی منتخبان این فستیوال توسط هیئت داوری متشکل از بیش از ۸۰ متخصص صنعت بازی در حال رأی‌گیری است و برگزیدگان پنج‌شنبه ۲ می (۱۳ اردیبهشت)، به عنوان بخشی از اجلاس گیم اکسپو دبی ۲۰۲۴ معرفی خواهند شد.

کد خبر 6089514 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • دو بازی ایرانی نامزد جایزه MENA Games Industry شدند
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا