Web Analytics Made Easy - Statcounter

رژیم صهیونیستی این روز‌ها در کنار اعتراضات هزاران معترض به عملکرد مقامات نگرانی جدیدی را در پیش روی خود می‌بینند. آن‌ها اعتقاد دارند در صورتی که نتانیاهو در انتخابات سه ماه آینده با شکست مواجه شود، او شورشی عظیم‌تر از آنچه که در آمریکا پیش آمد را در این رژیم به وجود آورد. خبرگزاری میزان _ روزنامه ایران نوشت: بی‌توجهی «بنیامین نتانیاهو» به خواست هزاران معترض اسرائیلی برای کناره‌گیری از قدرت و همزمان تدارک مقدمات انتخابات چهارم، مقامات رژیم صهیونیستی را نسبت به احتمال توطئه نخست‌وزیر در صورت شکست و تکرار سناریویی هولناک‌تر از کاخ کنگره امریکا نگران کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رسانه‌های عبری، در حالی که تظاهرات بر ضد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیست و نهمین هفته نیز با حضور هزاران معترض در شهر قدس و دیگر شهر‌های بزرگ اسرائیل برگزار شد و معترضان بار دیگر از نخست‌وزیری که پرونده فساد، رشوه و تقلب دارد برائت جستند، اما همچنان بسیاری از تحلیلگران کارشکنی‌های نخست‌وزیر برای تأیید بودجه سالانه و مخالفت‌های او با سران دولت ائتلافی آن هم در اوج بحران کرونا را ناشی از برنامه‌های ویژه و عزم «نتانیاهو» برای ابقا در قدرت با برگزاری انتخابات دانستند.   با این حال بدون شک وقایع بسیاری تا چهارمین دوره انتخابات اسرائیل در جریان است که می‌تواند در پیروزی یا شکست نتانیاهو تأثیر بسزایی بگذارد؛ موضوعی که به نوشته ایسنا به نقل از کانال ۱۲ اسرائیل، «آویگدور لیبرمان»، رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» نسبت به آن هشدار داده و ابراز نگرانی کرده است: «نتانیاهو در صورت باخت در انتخابات چهارم مارس، طرحی بدتر از هجوم هواداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره امریکا را برای اسرائیل پیاده خواهد کرد، اما در عین حال این اتفاقات در مقایسه با واکنش نخست‌وزیر اسرائیل به باخت غیرقابل مقایسه است. او پیش‌تر نیز برای اعلام مخالفت و رد نتایج دستوراتی را صادر کرده که نگرانی‌ها بابت وقوع فاجعه‌ای بزرگتر از هجوم به کاخ کنگره را جدی‌تر نشان می‌دهد.»   تحلیلگران «نیوزویک» بر این باورند «نتانیاهو» تا حدی برای ماندن در قدرت مصر است که حتی برنامه‌هایی برای تعویق انتخابات تا اواخربهار یا اوایل تابستان دارد، چراکه او بخوبی می‌داند در برهه فعلی، انتخابات به زیانش خواهد بود، اما در اواخر بهار با تکمیل نسبی واکسیناسیون‌ها و به جریان افتادن کسب و کارها، می‌تواند شانس بیشتری برای پیروزی داشته باشد. طمع «نتانیاهو» برای ماندن در قدرت در طول ماه‌های گذشته نیز بار‌ها ثابت شده است. موضوعی که ناظران کارشکنی‌های او در تأیید بودجه را نیز به‌دلیل عدم رضایتش برای تحقق شروط دولت ائتلافی و پذیرش نخست‌وزیری گانتس در ۱۸ ماه دوم دانسته‌اند. تدارک یک توطئه هفته بیست‌ونهم تظاهرات ضد نخست‌وزیر با درگیری شماری از هواداران و مخالفان نتانیاهو و مداخله پلیس کمی به خشونت کشیده شد، اما تلفاتی نداشت؛ آنچه وقایع این هفته را آن هم همزمان با شورش کاخ کنگره نگران کننده کرده است، اقدام حامیان «نتانیاهو» در انتشار تصاویر قدیمی اعتراضات مخالفان در اطراف دفتر نخست‌وزیری و صحنه فرار او و همسرش از ترس معترضان آن هم همزمان با شورش کاخ کنگره امریکا بود.   در این تصاویر رسانه‌های عبری که مربوط به ۴ روز پیش از حوادث ساختمان کنگره امریکا بود و صحت آن از سوی بسیاری از گروه‌های مخالف «نتانیاهو» رد شده است، در حالی که شماری از معترضان در بیرون ساختمان دفتر نخست‌وزیری شعار می‌دادند و چند نفری با پلیس درگیر شده بودند، نتانیاهو و همسرش و چندین عضو کابینه‌اش به اتاق امن انتقال یافتند و پس از ۴۰ دقیقه با اعلام وضعیت سفید به کار بازگشتند. در پی این اتفاق، بسیاری از تحلیلگران، سناریوسازی مشابه هواداران نخست‌وزیر اسرائیل در روز آشوب کنگره را زنگ خطر و آغاز برنامه‌های خطرناک نتانیاهو برای حفظ قدرت در صورت ناکامی در پروسه تعویق انتخابات یا شکست عنوان کردند.   بیشتر بخوانید: رژیم صهیونیستی؛ انتقال نتانیاهو به پناهگاه، افزایش مبتلایان به کرونا انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. برچسب ها: رژیم صهیونیستی اعتراضات

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی اعتراضات رژیم صهیونیستی کنگره امریکا نخست وزیری کاخ کنگره نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۴۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: پاسخ اسرائیل را در مورد مذاکرات دریافت کردیم

به گزارش شبکه الجزیره قطر، خلیل الحیه گفت: جنبش اقدام به بررسی این پیشنهاد خواهد کرد و پس از اتمام بررسی‌ها، حماس پاسخ آن را ارسال خواهد کرد.

این مقام حماس افزود که این پیشنهاد برای مذاکرات ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین ماه) به میانجی‌گران مصری و قطری تحویل داده شده بود.

این درحالی است که جمعه شب، «محمد نزال» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هرگونه دریافت پیشنهاد جدید به صورت رسمی توسط حماس را رد کرد و افزود که این گروه از هرگونه درخواست و پیشنهاد جدی در مورد مذاکرات استقبال می‌کند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی جمعه شب اعلام کردند که مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسیده است.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که کابینه جنگ ۱۲ روز است که درباره پرونده اسیران مقاومت در نوار غزه بحثی نکرده و مذاکرات و جنگ به بن بست رسیده است.

در همین رابطه پایگاه خبری واللا رژیم صهیونیستی هم گزارش داد که تصویر پیروزی کامل که بنیامین نتانیاهو وعده آن را داده بود، بین ساحل غزه و شهرک تخلیه شده المطله درهم شکست و پس از گذشت بیش از نیم سال از جنگ، کابینه رژیم صهیونیستی هنوز نتوانسته سیاست یا استراتژی مرحله بعد از جنگ را ارائه دهد.

بر اساس این گزارش، در چنین شرایطی، حماس ثابت و پابرجا مانده و دوباره به قدرت بازگشته و نتانیاهو به خاطر عدم فروپاشی ائتلاف خود، از اتخاذ تصمیم‌های سیاسی سخت خودداری می‌کند و همه را بلاتکلیف نگه داشته است.

همچنین روزنامه صهیونیستی معاریو نیزگزارش داد که نتانیاهو، بنی گانتس وزیر جنگ اسبق، یوآو گالانت وزیر جنگ کنونی و هرتزی هالیوی رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی اوضاع را پیچیده کردند و هیچ نگرش راهبردی برای نابودی حماس و حزب الله که شهرک‌های صهیونیستی در شمال را هدف قرار می‌دهد، ندارند، اما خط پایان این اوضاع پیچیده و درهم همچنان دور است، زیرا ایران وارد معادله شده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟ | حماس: پاسخ اسرائیل را در مورد مذاکرات دریافت کردیم
  • حماس: پاسخ اسرائیل را در مورد مذاکرات دریافت کردیم
  • حماس: اسرائیل راهی جز مذاکره ندارد
  • نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه بر اقدامات ما تأثیری نخواهد داشت
  • زلزله در ساختار نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی
  • تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر صهیونیستی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • بحران ناتمام تل‌آویو