Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در دومین جلسه مشترک هم اندیشی معاونان فرهنگی و دانشجویی مراکز استان‌ها و نمایندگان ریاست دانشگاه در هیئت نظارت بر تشکل های اسلامی که به صورت مجازی برگزار شد، اظهارکرد: ولایتمداری مردم سالارانه یکی از عناصر اصلی مکتب مقاومت و هویت اصلی سردار سلیمانی بود؛ درواقع یکی از ویژگی های اصلی مکتب مقاومت، ارتباط با مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مدیریت جهادی نیز از دیگر ویژگی‌های مکتب مقاومت است؛ جهاد صرفا یک تلاش خستگی ناپذیر نیست بلکه باید رشد دانش و کار فی سبیل الله در آن وجود داشته باشد. هرکس که می‌خواهد در جریان مقاومت قرار بگیرد، باید فکر و کار جهادی را در دستور کار قرار دهد.

خسروپناه تقریب مذاهب را از دیگر ویژگی های جریان مقاومت دانست و ادامه داد: ما شاهد بودیم که بسیاری از اهل سنت در سوریه و عراق به مکتب مقاومت پیوستند. درواقع نبود تقریب و رفتارهای اختلاف انگیز، جریان مقاومت را به پیروزی نخواهد رساند.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: بندگی خداوند نیز از دیگر ویژگی‌های مهم مکتب جبهه مقاومت محسوب می شود. هنگامی که انسان بنده خدا می شود، بقا بالله پیدا خواهد کرد به طوری که شاهد هستیم عبودیت سردار سلیمانی، او را به مقام بالایی رساند.

وی گفت: بخش اندکی از مجاهدانی که برای جهاد و دفاع از حرم اهل بیت به سوریه و عراق آمده بودند، تقید چندانی به انجام برخی امور مانند نماز نداشتند؛ اما حضور در جریان مقاومت سبب شد تا آن ها متحول شوند. حاج قاسم سلیمانی، موسس مکتب مقاومت بین المللی در مسیر تمدن نوین اسلامی است.

خسروپناه تاکید کرد: درواقع اگر مکتب مقاومت بتواند بر جوامع بین المللی اثر گذار باشد، تمدن نوین اسلامی شکل خواهد گرفت. همچنین برای شکل گیری تمدن نوین اسلامی علاوه بر تولید علوم انسانی اسلامی، به مکتب و جریان مقاومت نیز نیاز داریم. استادان بسیجی ما نشست ها و جلسات زیادی را در زمینه علوم انسانی اسلامی برگزار می‌کنند؛ اما این جلسات تنها یک درصدِ کار برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی محسوب می شود.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: نگاه ما به سردار سلیمانی نباید نگاه به یک شخص باشد، بلکه باید به او به عنوان یک مکتب نگاه کنیم. این که صرفا جلسه برگزار کنیم و حرف بزنیم، هیچ فایده ای نخواهد داشت. مقاومت فقط منحصر به جنگ نظامی نیست بلکه در فضای دانشگاه نیز تعریف می‌شود؛ درواقع دانشگاه باید برای تمام مشکلات کشور راهکار داشته باشد و تولید علم کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مکتب مقاومت باید تبدیل به جریانی در تمامی عرصه‌ها از جمله دانشگاه شود و بتوانیم برای مشکلات مختلف کشور راهکار داشته باشیم.

انتهای پیام/

شایان دنیادیده کد خبر: 1087248 برچسب‌ها عبدالحسین خسروپناه یادواره شهید سردار سلیمانی سالگرد شهادت حاج قاسم شهید قاسم سلیمانی مکتب مقاومت بزرگداشت شهید سلیمانی و مکتب مقاومت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: عبدالحسین خسروپناه یادواره شهید سردار سلیمانی سالگرد شهادت حاج قاسم شهید قاسم سلیمانی مکتب مقاومت بزرگداشت شهید سلیمانی و مکتب مقاومت تمدن نوین اسلامی سردار سلیمانی جریان مقاومت علوم انسانی مکتب مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۴۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌ها باید در پاسداشت تمدن خلیج‌فارس به وحدت رویه برسند

معصومه قاسمی قائم مقام رئیس خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور و فعال فرهنگی و اجتماعی استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به فرارسیدن روز ملی خلیج‌فارس، گفت: رسانه‌ها باید در پاسداشت روز ملی خلیج‌فارس و تمدن این منطقه بزرگ که همواره مورد طمع قدرت‌های بین‌المللی بوده است به وحدت رویه برسند.

وی افزود: کشور کوچکی که بر روی نام خلیج‌فارس و جزایر آن ادعا دارد تمام تلاش خود را به کار گرفته تا بتواند به نوعی هم صدایی بین‌المللی ایجاد کند که اگر کنش رسانه‌ای ما هوشمندانه شود جلوی نقشه‌های آن‌ها گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: چه اشکالی دارد ما نیز برای موضوعات هویتی‌مان کار ویژه تعریف کنیم و رسانه‌هایمان را برای این مهم تقویت کنیم.

نایب رئیس خانه مطبوعات کشور عنوان کرد: متأسفانه عمده کنش‌گری ما بر روی نام خلیج‌فارس منحصر در همین دهه نخست اردیبهشت ماه است در حالی که رقیب ما شبانه روز برای تعدی به خلیج‌فارس تلاش می‌کند.

وی ادامه داد: ما هر سال ۳۶۵ روز فرصت داریم تا تمدن خلیج‌فارس را به مردم کشورمان و کشورهای دیگر معرفی کنیم؛ ظرفیت رسانه ملی و شبکه‌های استانی در این حوزه باید بالفعل شوند و امروز ما باید حداقل ۳۱ جشن خلیج‌فارس شناسی در ۳۱ مرکز استان می‌داشتیم اما متأسفانه این موضوع منحصر به کارهای نمادین در روز ملی خلیج‌فارس و در بین جمعی محدود شده است.

قاسمی اظهار داشت: پاسداشت خلیج‌فارس باید از جنبه مجازی و رسانه‌ای خارج شده و ملموس شود؛ توجه به تمدن خلیج‌فارس، احیا و حفظ ارزش‌های این تمدن و حفظ اکوسیستم تمدن خلیج‌فارس نیز باید به جد دنبال شود.

وی خاطرنشان‌کرد: لباس بومی مردمان خلیج‌فارس آثاری زنده در میراث فرهنگی این منطقه است اما متأسفانه شاهدیم که برخی کشورهای عربی به مالکیت این لباس فاخر دست درازی کرده و سعی در سرقت فرهنگی آن دارند.

سخنگوی خانه مطبوعات کشور عنوان کرد: دست درازی به آثار هویتی منطقه خلیج‌فارس با رپرتاژ های سنگین در رسانه‌های بین‌المللی منتشر می‌شود تا برای مردم دنیا انگاره‌سازی‌های غلط شود.

قاسمی تاکید کرد: اگر ما در پاسداشت ارزش‌هایمان و داشته‌هایمان کوتاهی کنیم ارزش‌هایمان به یغما خواهد رفت و روزگاری خواهد رسید که باید تماشاچی باشیم که کشوری غریبه با تمدنمان برای خود ارزش افزوده خلق می‌کند.

کد خبر 6091055

دیگر خبرها

  • سابقه دانشگاه جندی شاپور به دانشگاه تهران منضم شد
  • حجت الاسلام خسروپناه: علم حکمی؛ لازمه دستیابی به تمدن نوین اسلامی
  • ولایت‌محوری گام نهادن در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد
  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است
  • رسانه‌ها باید در پاسداشت تمدن خلیج‌فارس به وحدت رویه برسند
  • تدوین سند هوش مصنوعی باید مبتنی‌بر تمدن نوین اسلامی باشد/ پیش بینی بودجه ۵ همتی برای هزینه در هوش مصنوعی
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم
  • محکومیت سرکوب وحشیانه آزادی بیان در دانشگاه‌های آمریکا در خصوص مسئله غزه