Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز دوشنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان اظهار داشت: تعداد سازمان های مردم نهاد استان ایلام بعنوان مهم ترین عامل در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری ها در چند سال اخیر از ۲۷۵ به ۴۸۸ سازمان افزایش یافته است.

وی یادآور شد: تمامی دستگاه های اجرایی استان باید با هم فکری و هم افزایی برای کاهش آسیب های اجتماعی و توجه به حوزه جوانان توان خود را بکار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام افزود: فعالیت در حوزه جوانان تنها با اهتمام و داشتن برنامه ریزی منسجم از سوی مدیران موفقیت آمیز است.

نوذری اضافه کرد: برای کاهش میزان آسیب های اجتماعی استان تاکنون پنج واحد تسهیل‌گر در شهرستان‌های ایلام و ملکشاهی راه‌اندازی شده است.

نوذری با بیان اینکه جمعیت جوان ایلام ۲ درصد بالاتر از میانگین کشوری است، تاکید کرد: ۲۷ درصد از مجموع جمعیت استان را جوانان تشکیل می دهند که این میزان در کشور ۲۵ درصد است.

وی ادامه داد: هر جامعه ای که تعداد جوانان آن بیشتر باشد، بطور قطع در بسیاری از حوزه ها موفق تر خواهد بود. 

معاون استاندار ایلام گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نباید از مقوله اشتغال و مسایل اجتماعی جوانان غافل شوند و به این حوزه نیز توجه ویژه داشته باشند.

نوذری خواستار تقدیر از دست اندرکاران و فعالان حوزه ورزش و جوانان استان شد و افزود: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی که فعالیت های شاخص و برجسته ای در حوزه جوانان داشته اند در پایان سال ۹۹ تقدیر می شود.

وی در ادامه خواستار تدوین سند سلامت جوانان با محوریت حوزه اجتماعی در استان شد و گفت: برنامه ریزی و هماهنگی های لازم در این زمینه انجام شود.

ایلام جزو استان های نخست تشکیل مجمع خیرین مردم نهاد است  

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه مجمع خیرین مهم ترین نیاز و ضرورت در حوزه جوانان و ازدواج است، گفت: ایلام جزو ۱۰ استان نخست در تشکیل ارکان و تشکیلات مجمع خیرین است.

مظفر علی شائی افزود: مجمع خیرین استان متشکل از افرادی است که بیشترین مقبولیت را در جامعه داشته و دارای قابلیت های بالایی در حوزه های مختلف اجتماعی هستند.

وی یادآور شد: تمهیدات لازم در خصوص حضور جوانان منتخب ستاد در دستگاه‌های عضو ساماندهی امور جوانان برای آشنایی بیشتر آنان با این حوزه فراهم می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام از تدوین مستند کارآفرینان جوان استان خبر داد و افزود: این مستند توسط سازمان های مردم نهاد و حمایت مالی اداره کل ورزش و جوانان استان با هدف پخش از صداو سیما تدوین می شود.

علی شائی تاکید کرد: برای حمایت و توجه ویژه به جوانان استان ایلام، پنج مرکز تخصصی مشاوره ازدواج در شهرستان های ایلام و دهلران فعال شده است.

وی اضافه کرد: این مراکز طبق ماده ۱۰۲ قانون برنامه و توسعه با هدف توجه به نقش آفرینی جوانان بصورت کاملا رایگان به جوانان مشاوره ازدواج خواهند داد.

برچسب‌ها استانداری ایلام ایلام سازمان های مردم نهاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری ایلام ایلام سازمان های مردم نهاد استانداری ایلام ایلام سازمان های مردم نهاد اخبار کنکور سازمان های مردم نهاد ورزش و جوانان جوانان استان حوزه جوانان مجمع خیرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۴۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰۰ بانوی خودسرپرست کردستانی گواهینامه فنی وحرفه‌ای دریافت کردند

به گزارش خبرنگار مهر، آزاد سهرابی شامگاه جمعه در جمع اصحاب رسانه کردستان اظهار کرد: سازمان مردم نهاد نوای باران سال ۸۶ مجوز فعالیت خود را دریافت کرده است و در راستای پیگیری معضل اجتماعی و پیشگیری از مواد مخدر فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه تفاهمنامه‌ای با اداره‌کل آموزش‌های فنی حرفه‌ای استان در راستای آموزش خانواده‌های حاشیه شهر منعقد شده است، افزود: براین اساس یک‌هزار و ۵۰۰ بانوی بدسرپرست و خودسرپرست دوره آموزشی دیدند و گواهینامه فنی حرفه‌ای دریافت کردند.

وی به برگزاری فعالیت‌های فرهنگی این مؤسسه در سطح استان پرداخت و یادآور شد: برگزاری مسابقات نقاشی، برنامه‌های نشاط اجتماعی، جشنواره موسیقی، برپایی نمایشگاه، توزیع شعارهای پیشگیری از مواد مخدر بین تاکسی‌های سطح شهر برای تبلیغ در راستای پیشگیری از اعتیاد از برنامه‌های این سازمان در استان بوده است.

سهرابی اذعان کرد: توزیع سبدهای غذایی، اهدای لوازم‌التحریر، پوشاک و کفش، تهیه چادر جشن تکلیف برای دختران حاشیه شهر، اهدای وسایل پزشکی به نیازمندان و حاشیه شهر و توزیع ۷۰ دست لباس زمستانی برای کودکان محلات حاشیه شهر توسط خیرین از دیگر اقدامات انجام شده توسط این سازمان است.

وی اذعان کرد: توزیع سه هزار دست مانتو شلوار بین دانش‌آموزان نیازمند نیز از دیگر برنامه‌هایی بوده که توسط این سازمان مردم نهاد در استان انجام شد.

مدیرعامل سازمان مردم نهاد نوای باران کردستان اضافه کرد: تفاهمنامه همکاری با زندان برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه بانوان منعقد شد و امسال نیز برای آقایان دوره خیاطی برگزار می‌شود.

سهرابی یادآور شد: کارزار شهر سفید برای پاکسازی معتادان نیز از دیگر اقداماتی بود که توسط این سازمان مردم نهاد با همراهی مردم در استان انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین به منظور حمایت از نوجوانان و جوانان ورزشکار محلات حاشیه شهر و نیازمندان، خط تولید لباس ورزش برای این افراد در سنندج راه‌اندازی می‌شود.

گفتنی است؛ سازمان مردم نهاد نوای باران کردستان در حوزه اعتیاد و معضلات اجتماعی از جمله خودکشی، افسردگی، اعتیاد و غیره ۱۷ سال است که با همراهی خیرین استان فعالیت دارد.

کد خبر 6095970

دیگر خبرها

  • ۱۵۰۰ بانوی خودسرپرست کردستانی گواهینامه فنی وحرفه‌ای دریافت کردند
  • توضیح دانشگاه تهران درباره بهره مندی از ظرفیت شخصیت‌های حقوقی
  • پیشرفت ورزش استان یزد با همکاری تمامی نهاد‌ها
  • راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات در تبریز
  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • زمینه جذب جوانان هرمزگان در دستگاه قضا فراهم شود
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • دولت سیزدهم نگاه ارزشمندی به مسایل اجتماعی و فرهنگی دارد
  • بیکاری جوانان از مهم‌ترین معضلات آبادان است
  • سازمان مردم نهاد در حوزه HSE تشکیل شود/ تصمیم‌گیری‌های ما مسئولیتی بین‌نسلی است