Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، پروژه‌ای سبز، با داشتن کوشک‌ها، فضاهای مکث، مبلمان شهری، کافه‌ها و مسیر دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی که بی‌تردید جانی تازه به جنوب شهر تهران خواهد بخشید.

شارباغ طرحی است که روز شنبه با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، شهردار و رئیس شورای شهر تهران پس از سال‌ها انتظار اهالی لب خط، به‌طور رسمی کلنگش به زمین خورد تا اراضی روسطحی خطوط ریلی تهران- تبریز در آینده‌ای نزدیک جان تازه‌ای بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شارباغ حضرت فاطمه(س) یکی از محورهایی است که تصمیم‌گیری‌های اولیه درباره آن اواخر دهه ۸۰ گرفته شد. آن زمان حدود ۶۰۰ میلیاردتومان هزینه شد تا خطوط به زیرزمین برود، اما انگار مسئولان تصمیمی برای فضای بالایی تونل نداشتند.

البته پای موضوع مالکیت زمین‌های راه‌آهن هم در میان بود، ولی اراضی خاکی، سوله‌های رها شده و فضاهای تنگ باریک، راه را برای تخلیه غیرقانونی نخاله و تجمع معتادان و بزهکاران فراهم آورد. با این حساب، مشکلات تازه‌ای سر باز کردند و به همین‌خاطر مدیریت شهری این دوره جدی‌تر از همیشه بر آن شد تا تفاهم با شرکت راه‌آهن و ساماندهی این اراضی را به شکلی مناسب پیگیری کند.

در این راستا، شهرداری تهران این محور را به مسابقه طراحی شهری گذاشت و نزدیک ۲۰۰ شرکت در این مسابقه شرکت کردند. سرانجام برنده‌ها مشخص و طرح شارباغ وارد فاز عملیاتی شد.  شارباغ یعنی فضای سبز شهری که در آن تعاملات اجتماعی  صورت می‌گیرد. به عبارت دیگر شار همان شهر و تعاملات و باغ همان فضای سبز است. در داده‌نمای زیر جزئیاتی از این محور که در تراز خود کم‌نظیر به شمار می‌رود، آمده است.

منبع: روزنامه همشهری کد خبر 578740 برچسب‌ها شهرداری تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۴۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابی ایمنی بیش از هزار بوستان در تهران

با توجه به حضور گسترده شهروندان در ایام بهاری در بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران طرح بازرسی HSE از بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران توسط ادارت HSE واحد‌های تابعه شهرداری تهران با نظارت مستمر دبیرخانه HSE اجرا شد.

در این طرح تعداد ۱۴۸۵ بوستان مورد بازرسی تخصصی HSE قرار گرفت و با در نظر گرفتن مخاطرات و الزمات قانونی تعداد ۱۵۶۱۴ عدم انطباق (موارد ناایمن) شناسایی شد که بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته از تعداد مذکور ۷۷۷۷ مورد رفع و باقیمانده در دست پیگیری است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  •  از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز
  • تضمین حیات شهری با افزایش درختان
  • ارزیابی ایمنی بیش از هزار بوستان در تهران
  • ایجاد ۱۰۴ بوستان در پایتخت/ اکوپارک فرحزاد خرداد افتتاح می‌شود
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم
  • مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی