Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «حدیث بابا» شامل روایت مستند زندگی شهید علی تورانلو نوشته فاطمه وفایی‌زاده توسط نشر ۲۷ بعثت منتشر و راهی بازار نشر شد.

کتاب «حدیث بابا» شامل روایت مستند زندگی شهید علی تورانلو نوشته فاطمه وفایی‌زاده به‌تازگی توسط نشر ۲۷ بعثت منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌کتاب بیست‌وهشتمین‌عنوان از مجموعه «بیست‌وهفتی‌ها» است که این‌ناشر چاپ می‌کند و زندگی فرماندهان لشگر ۲۷ محمدرسول‌الله (ص) را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید تورانلو فرمانده گردان انصار لشگر ۲۷ محمدرسول‌الله (ص) بود که در عملیات خیبر در زمستان ۶۲ مفقود شد و بزرگ‌شدن و قدکشیدن دخترش حدیثه را ندید. این‌شهید خاطرات برخی از ماموریت‌های خود در عملیات‌هایی مثل فتح‌المبین، بیت‌المقدس، مسلم‌بن‌عقیل، والفجر مقدماتی و حضور در سوریه را ثبت و ضبط کرده و آن‌ها را روز به روز تشریح کرده است. نویسنده کتاب پیش‌رو از این‌نوشته‌ها در کتاب مستند خود استفاده کرده است.

«حدیث بابا» دربرگیرنده ۵ فصل اصلی است که به‌ترتیب عبارت‌اند از: «فصل اول: شهادت»، «فصل دوم: شروع زندگی»، «فصل سوم:‌ دوباره تهران»، «فصل چهارم: درگیری‌های داخلی» و «فصل پنجم: جنگ». پیش از این‌فصول دو عنوان «سخن ناشر» و «مقدمه» درج شده و پس از آن‌ها هم «عکس‌هایی» از زندگی شهید تورانلو منتشر شده است.

در فصل اول، مخاطب با این‌عناوین روبرو می‌شود: درخواست اعزام به جبهه، عملیات خیبر، اعزام، طلائیه، تولد علی. در فصل دوم هم که «شروع زندگی» است، این‌عناوین درج شده‌اند: تولد علی، سفر کربلا، دوران کودکی، مدرسه، دوره نوجوانی، اتاق زیرپله در تهران، دوران سربازی.

فعالیت‌های مبارزاتی، انقلاب، جهاد سازندگی، سپاه، حفاظت از بیت امام، عناوین فصل سوم کتاب هستند و در فصل چهارم هم این‌عناوین به‌ترتیب آمده‌اند: کردستان، جنگ در کوهستان‌های غرب، دوباره سردشت، خواستگاری، عقد علی و مریم، دوران نامزدی، دیدار امام، خواستگاری رسمی.

آخرین فصل کتاب هم که «جنگ» است، دربرگیرنده این‌عناوین است: عملیات فتح‌المبین، شروع عملیات فتح‌المبین، مجروحیت زانوی راست، عملیات بیت‌المقدس، ماموریت سوریه، سوریه، عملیات رمضان، شروع مرحله سوم عملیات رمضان، مجروحیت پای چپ، عروسی، عملیات مسلم‌بن‌عقیل ۹ مهر تا ۱۵ مهر ۶۱، شروع ماموریت برای عملیات والفجر مقدماتی، عملیات والفجر مقدماتی، مجروحیت از ناحیه سینه، دوران بارداری مریم، شهادت، سال‌های انتظار، بازگشت آزاده‌ها، ازدواج مریم، بازگشت.

۱۳ سال پس از شهادت، پیکر شهید علی تورانلو در عملیات تفحص پیدا شد. او پیش از رفتن به عملیات به همسرش گفته بود اگر روزی جنازه‌اش برگشت بداند برای شناسایی باید ترکشی را که جمجمه‌اش را سوراخ کرده جستجو کند؛ همین‌طور یکی از دندان‌هایش که ترمیمش کرده است. حدیثه دختر شهید تورانلو هم در مقطع اول راهنمایی تحصیل می‌کرد که پیکر پدرش به خانه برگشت.

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

شب عملیات، خبرنگاران آمده بودند و فیلم‌برداری می‌کردند. رزمنده‌ها دعا و نوحه می‌خواندند. یکی از بچه‌ها بلند شد، همه را ساکت کرد و گفت: «دشمن و آمریکا و ابرقدرت‌ها با اسلام کار دارند و با شماها کاری ندارند. یک دقیقه همه چشم‌ها را ببندید و هرکس می‌خواهد برود، برود.» همگی سه‌بار با صدای بلند لبیک گفتند و صدا زدند یاحسین، یااباعبدالله. گریه‌وزاری بچه‌ها شدت گرفت و همه پر از شور و هیجان شدند، دیگر نمی‌توانستند جلوی احساسات‌ خودشان را بگیرند. مداح هم مرتب روضه می‌خواند، تا اینکه یکی از مسئولین گروهان بلند شد و آمد پیش نوحه‌خوان و گفت: «تمام کنید. کار داریم.»

همان‌شب، وقتی علی در مجلس دعای توسل نشسته بود، صدایش کردند و گفتند: «فرمانده گردان کارت داره.» از نیمه مراسم دعا بلند شد، رفت و دید قهرمانی با فرماندهان گروهان‌ها جمع شده‌اند و جلسه گذاشته‌اند. در بین صحبت‌هایی که در آن جلسه شد، یکی هم این موضوع بود که احتمالا عملیات عقب بیفتد. سوره والعصر را خواندند و جلسه تمام شد. علی تا صبح منتظر بود فرماندهی دستور حرکت بدهد. ولی این‌انتظار به جایی نرسید. با اینکه خیلی ناراحت بود، اما در دلش شکرگزار خدا بود و با خودش می‌گفت: «خدایا تو رو شکر، مصلحت تو بوده که حمله صورت نگیره.» نماز صبح را در اولین روز فروردین ۱۳۶۱، همه به جماعت خواندند. آماده صبحگاه شدند. علی چند جمله‌ای برایشان صحبت کرد و سال نو را تبریک گفت و برایشان آرزوی موفقیت کرد.

یک اکیپ پزشکی به همراه یک دکتر به گروهان علی ملحق شد. نیروها در اختیار خود بودند. شب، بعد از شناسایی، رفتند برای جلسه. دوم فروردین ابلاغ شد ساعت ۹ شب باید حرکت کنند و ساعت ۱۲ شب عملیات شروع می‌شود. همه آماده حرکت شدند.

این‌کتاب با ۱۸۴ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۲۵ هزار تومان منتشر شده است.

مهر/

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: زندگی شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۴۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«با چرا شروع کنید» تا موفق شوید

کتاب «با چرا شروع کنید» که در ۶ بخش و ۱۴ فصل نگاشته شده، مثال‌هایی از افراد و شرکت‌هایی وجود دارد که کارشان را با چرایی شروع کردند و به موفقیت‌های بزرگ رسیدند؛ اگر چرایی‌تان را بدانید و فقط با خودتان به رقابت بپردازید، می‌توانید در هر عرصه‌ای که هستید یکه‌تاز باشید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، افراد و شرکت‌هایی وجود دارند که کارشان را با چرا و چگونگی شروع کردند و به موفقیت‌های شگرفی دست یافتند؛ اگر چرایی‌تان را بدانید و فقط با خودتان به رقابت بپردازید، می‌توانید در هر عرصه‌ای که هستید یکه‌تازی کرده و مشتریان و دنبال‌کنندگان وفاداری برای خودتان پیدا کنید و همین عنصر فوق استراتژیک وفاداری است که در این یکه تازی شما را تا انتها همراهی کرده و موفق نگاه می‌دارد.

حالا چند پرسش در اینجا مطرح می‌شود؛ آیا برخی از سازمان‌‎ها موفق هستند؟ چرا کسب وکارها یا فعالیت‌‎هایی را سراغ داریم که همه عناصر انسانی‌اش یکدل هستند تا سازمان را به اوج برسانند؟ چرا برخی مدیران الهام‌‎بخش هستند؟ آیا اپل فقط به دلیل تحول در فناوری موفق بود؟ تفاوت یک گروه، سازمان یا شرکت موفق با دیگران در چیست؟ سایمون سینک در کتاب معروف «با چرا شروع کنید» به این سوال پاسخ می‌‎دهد. کتابی که می‌تواند برای همه در هر سطحی که کار و فعالیت دارند خواندنی و جذاب باشد.

اهمیت چرایی موفقیت یک سازمان

افراد و سازمان‌های موفق «چرایی» انجام کارشان را می‌دانند، در واقع از چرایی قدم گذاشتن در مسیری که طی می‌کنند، اطلاع دارند و در مقابل، سازمان‌هایی هم هستند که در مسیر بسیار هموارتری حرکت می‌کنند، ولی چرایی طی آن مسیر را نمی‌دانند یا در جایی از مسیر، چرایی‌شان را از دست داده‌اند و این سردرگمی، خودشان و کارمندان‌شان را دچار ابهام و تردید کرده است.

به‌طور مثال برادران رایت با کمترین امکانات موفق به اختراع هواپیما می‌شوند، ولی رقیب‌شان با آن همه پول و ارتباطاتی که داشت، راه به جایی نمی‌برد و حتی شاید ماجرای وجود چنین رقیبی را نشنیده باشید.

«سایمون سینک» مولف اهل انگلستان در این کتاب از فرمولی به نام «دایره طلایی» می‌گوید؛ او معتقد است که دسترسی به منابع مالی و انسانی، به‌خودی‌خود کارساز نیست و برای مدیریت افراد و سازمان‌ها باید چرایی فرد یا سازمان روشن باشد. به اعتقاد او، اگر نمی‌دانید چرا مشتریان‌تان از شما خرید می‌کنند، احتمالاً کارمندان‌تان هم نمی‌دانند چرا برای شما کار می‌کنند و در نبود این چرایی، محصول یا خدمات‌تان حکم کالایی را دارد که هر شرکت دیگری می‌تواند آن را با همان کیفیت و قیمت یا حتی قیمت رقابتی‌تر عرضه کند.

شروع با «چرا» راز موفقیت

در این کتاب که در ۶ بخش و ۱۴ فصل نگاشته شده، مثال‌هایی از افراد و شرکت‌هایی وجود دارد که کارشان را با چرایی شروع کردند و به موفقیت‌های بزرگ رسیدند. اگر چرایی‌تان را بدانید و فقط با خودتان به رقابت بپردازید، می‌توانید در هر عرصه‌ای که هستید یکه‌تازی کرده و مشتریان و دنبال‌کنندگان وفاداری برای خودتان پیدا کنید. در این‌جا، وفاداری یعنی مردم محصول یا قیمت بهتری را کنار بگذارند تا به خرید از شما ادامه دهند و این فقط با روشن بودن چرایی کارتان به دست می‌آید.

نویسنده معتقد است که اندازه سازمان، نوع صنعت، محصول یا خدمت اهمیتی ندارد، اگر همه با چرایی شروع کنیم و الهام‌بخش دیگران باشیم تا همین کار را بکنند، در کنار هم می‌توانیم دنیا را تغییر دهیم.

مثالی از شرکت اپل

از جمله مثال‌های جالبی که سایمون سینک به آن اشاره دارد، شرکت فناور اپل است؛ او می‌گوید از نظر فنی هیچ چیز خاصی در مورد اپل وجود ندارد و این شرکت شبیه به شرکت‌های دیگر است.

هیچ تفاوت واقعی با رقبای آن وجود ندارد. اما چرا مردم از اپل استقبال می‌کنند؟

اپل توانسته است وضعیت موجود را به چالش بکشد و فرد را توانمند سازد بنابراین همین موضوع به اپل اعتبار داده است.

برخی از متخصصان بازاریابی معتقدند اپل شیوه زندگی نمی‌فروشد، اپل به سادگی یکی از آن برندهایی است که افراد با سبک زندگی خاص به آن علاقه دارند.

نویسنده معتقد است چرایی رشد اپل کاملاً واضح است. این برند توانسته است نمایندگان وفاداری را جذب خود کند. اپل با مخاطب خود پیوند عمیقی ایجاد کرده است.

او همچنین در ابتدای کتاب با چرا شروع کنید، این طور نوشته است: ممنون که منو برداشتی و کنجکاوی که بدونی چی می‌خوام بهت یاد بدم. قرار نیست فرمول موفقیتِ یه‌شبه رو بهت بگم، قرارم نیست بگم چطوری موشک هوا کنی، فقط می‌خوام بهت بگم چطوری می‌تونی با کشف چرایی‌، کاری رو که عاشقش هستی به بهترین شکل انجام بدی، که شاید اون کار موشک هوا کردن باشه!

این کتاب جذاب خواندنی را همچنین در قالب کتاب صوتی هم می‌توانید بشنوید و لذت ببرید و بکار ببندید.

کد خبر 724756

دیگر خبرها

  • شهید مطهری چهره‌ای ماندگار در عرصه جهاد تبیین
  • ببینید | «ابو جهاد» به روایت مستند
  • مستند «ابوجهاد» از شبکه مستند پخش می‌شود
  • دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • حاجی‌صادقی: دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • «با چرا شروع کنید» تا موفق شوید
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • حاجی می‌گفت: می‌توانیم چند بار اسراییل را شخم بزنیم
  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها
  • حدیث روز | با اخباری که می‌شنویم چگونه برخورد کنیم؟