Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@04:01:13 GMT

شهردار: پنج طرح بزرگ در شهر همدان ساخته می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۴۴۵۰۳

شهردار: پنج طرح بزرگ در شهر همدان ساخته می‌شود

عباس صوفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شهربازی در بلوار حضرت امام(ره)، پارک ۲۵۰ هکتاری اکباتان، پارک آمادای در بلوار آیت الله نجفی، شهرک گردشگری در منطقه رباط، و بوستان ولایت برخی از طرح هایی هستند که در شهر همدان اجرا می شود.

او تاکید کرد: این طرحها قبل از اجرا در شورای تاثیرات اجتماعی، فرهنگی، گردشگری و زیست محیطی بررسی می شود تا اثربخشی آنها از همه جوانب سنجیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار همدان گفت: این شورا از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد و اساتید دانشگاه در رشته های مربوطه، کارشناسان شهرداری و شورای اسلامی در آن عضو هستند.

صوفی خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات افکار عمومی از مدیریت شهری، ارزیابی طرح های اثرگذار شهری است که به این موضوع توجه ویژه داریم. 

به گفته وی کمبود شرکت های پژوهشگر از مشکلات شهر همدان است اما شهرداری با تدوین مقررات و کلاس های آموزشی برای توانمندسازی شرکت های موجود از ظرفیت دانشگاه ها برای جبران این کم و کاستی تلاش می کند.

شهردار همدان یادآوری کرد: طرح های یاد شده از طرحهای بزرگی هستند که ساخت آنها تحولات بسزایی در حوزه شهری ایجاد کرده و به نیازهای شهروندان پاسخ می‌دهد.

برچسب‌ها شهرداری همدان همدان حقوق شهروندی مدیریت شهری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری همدان همدان حقوق شهروندی شهرداری همدان همدان حقوق شهروندی مدیریت شهری اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۴۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم فردا برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، این سلسله نشست‌ها به ابتکار شهرداری تبریز برگزار خواهد شد و در ماههای آینده به صورت مستمر بین شهرداران شهرهای جاده ابریشم ادامه خواهد یافت.

یعقوب هوشیار شهردار تبریز در این نشست که در قالب وبینار برگزار خواهد شد به ارائه ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی و توریستی شهر تبریز و تبیین جایگاه ژئوپلتیک این شهر در مسیر جاده ابریشم می پردازد.

نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت با حضور موتونوبو ناکاگاوا شهردار نارا (از شهرهای ژاپن)، فضل‌الدین عمراف شهردار سمرقند (از شهرهای ازبکستان) و یعقوب هوشیار شهردار تبریز برپا خواهد شد.

معرفی شهر نارا، جایگاه بین المللی و نقش آن در مسیر جاده ابریشم و همچنین معرفی شهر سمرقند توسط شهردار این شهر از دیگر بخش‌های این وبینار خواهد بود.

رویداد دوجانبه «مجمع ژاپن و ایران در زمینه معماری و مسائل شهری» که در ژاپن بین فوریه و می در سال ۲۰۱۸ برگزار شد، بستر این تبادل فرهنگی را تشکیل داده است. در این راستا و در ادامه فعالیت‌های دیپلماسی شهری و پس از ارایه نامه رسمی شهردار تبریز به شهردار نارا، گفتگو های مابین دو شهر برای اولین بار آغاز شده و امید است گفتگوی شهرداران نتایج خوب و ملموسی را برای شهروندان طرفین داشته باشد.

این نشست به عنوان پیش زمینه‌ای برای نشست دوم که همزمان با همایش فرصت‌های سرمایه گذاری تبریز در سال جاری برگزار می‌شود، خواهد بود.

از نتایج پیش بینی شده برای این نشست می‌توان به برگزاری هفته‌های فرهنگی در شهرهای جاده ابریشم، مفاهیم مدرن و بروز در حوزه تعاملات بین المللی در دیپلماسی شهری بین شهرها، توسعه شهری شهرهای تاریخی حول محور تاریخی، تبیین سیاست‌های جاده ابریشم در حوزه‌های تبادلات فرهنگی، گردشگری و احیا بافت‌های تاریخی و توسعه و گسترش تعاملات علمی بین شهرهای جاده ابریشم از طریق برگزاری جلسات و کنفرانس‌ها و بسترسازی توسعه این ارتباطات اشاره کرد.

کد خبر 6092841

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم
  • برگزاری نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم فردا برگزار می‌شود
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • تجلیل از کارگران شهرداری فرخ شهر
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • آمادگی داریم برای رفع مشکلات اصفهان کنار مدیریت استان بایستیم