Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: طبق ابلاغیه دیروز وزیر جهاد کشاورزی، از امروز توزیع تخم‌مرغ در سطح شهر تهران باقیمت مصوب انجام می‌شود تا به‌راحتی در دسترس باشد.

 محمدرضا طلایی مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در رابطه با وظایف شرکت پشتیبانی امور دام اظهار داشت: شرکت پشتیبانی امور دام یک شرکت دولتی است که وظیفه خدمات‌دهی در حوزه تأمین نهاده‌های دام و طیور را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر طبق اساس‌نامه، این شرکت موظف است نهاده‌های مورد نیاز کشور را بر اساس تکالیف محول شده تأمین و توزیع کند.

طلایی ادامه داد: شرکت در سال‌های گذشته، موظف به خرید نهاده از واردکنندگان این کالا بود اما از سه سال گذشته، به‌عنوان یک شرکت دولتی واردکننده نهاده دامی وارد بازارهای جهانی شد و مستقیماً نهاده را از شرکت‌های خارجی بزرگ خریداری کرد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در رابطه با تأمین ذخایر استراتژیک کشور خاطرنشان کرد: طبق تکالیف محول شده از طرف شورای امنیت ملی به این شرکت، در حوزه نهاده دام و طیور، یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تن ذرت، یک‌میلیون تن کنجاله سویا و ۷۰۰ هزار تن جو باید وارد و به‌عنوان ذخایر استراتژیک ذخیره‌سازی شود.

وی افزود: ما موظف هستیم از ذخایر استراتژیک در طول سال و تنها در شرایط بحرانی کشور، توزیع انجام دهیم که بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی، سهم ما در بازار حدود ۲۰ درصد است.

طلایی با اشاره به اتفاقاتی که در سال ۹۹، در حوزه تأمین ارز رخ داد، عنوان کرد: در ۴ ماه ابتدای سال روند توزیع ارز به نحوی بود که واردکنندگان نتوانستند نهاده را به میزان مورد نیاز وارد کشور کنند و به همین جهت ذخایر شرکت پشتیبانی امور دام نقطه مثبتی در وزارت جهاد کشاورزی بود که به تولید گوشت، شیر و طیور کشور کمک کرد.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون حدود ۹۵۰ هزار تن کنجاله سویا، ۸۲۳ هزار تن ذرت و ۵۵۰ هزار تن جو را در دستور کار توزیع داشتیم؛ در یک ماه گذشته نیز به خاطر کمبود واردات جو، وزیر جهاد کشاورزی مجوز توزیع ۲۰۰ هزار تن جو را به این شرکت ابلاغ کرد که در دستور کار قرار گرفت.

وی تأکید کرد: در حال حاضر، علاوه بر ذخایر، حدود یک‌میلیون تن ذرت، حدود ۵۰۰ هزار تن کنجاله سویا و حدود ۳۰۰ هزار تن جو خریداری، در حال حمل، در اسکله، در مسیر و در مبادی داریم.

تا پایان سال، مشکلی در تأمین نهاده دامی نداریم

طلایی با اشاره به عدم کمبود نهاده‌های دامی تا پایان سال گفت: با تلاش‌های انجام‌شده و حمایت‌های وزیر جهاد کشاورزی از این شرکت تا پایان سال نگرانی در بحث نهاده‌های دام، طیور و آبزیان نخواهیم داشت و به دنبال این هستیم که میزان نیاز ذخایر برای ۴ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۰ را پیش از شروع سال جدید تأمین کنیم.

وی افزود: خرید ۴ ماهه سال آینده انجام‌شده و اگر ارز آن تأمین شود، پیش از شروع سال جدید، نهاده‌ها را در انبارها ذخیره خواهیم کرد تا در اوایل سال ۱۴۰۰ مشکلی در تأمین نهاده‌ها نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با اشاره به رفع مشکل کمبود کنجاله سویا در کشور اذعان کرد: از مهرماه در زمینهٔ گاو شیری، مرغ تخم‌گذار و مرغ گوشتی ۱۰۰ درصد نهاده‌ها را تأمین کرده‌ایم و تا پایان سال هیچ مشکلی را در تأمین کنجاله سویا نداریم.

تأمین نیاز بازار با ذخایر پشتیبانی امور دام

طلایی در رابطه با خرید گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ از تولیدکنندگان به‌منظور تأمین ذخایر استراتژیک کشور عنوان کرد: تکلیف شرکت پشتیبانی امور دام، تأمین ۴۰ هزار تن گوشت قرمز و ۷۰ هزار تن گوشت سفید است که ما بیش از ۷۰ هزار تن گوشت سفید تأمین کرده‌ایم و در شرایط بحرانی مانند دو ماه گذشته از این ذخیره، حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار تن مرغ توزیع کرده‌ایم و در حال حاضر هم به بخش‌هایی مانند سازمان زندان‌ها، بیمارستان‌ها و مجموعه نیروی انتظامی که جز تکالیف شرکت محسوب می‌شود، مرغ توزیع می‌کنیم و ذخایر ما بیش از ۲۰ هزار تن است.

وی افزود: بر اساس پیشنهاد شرکت پشتیبانی امور دام، نامه وزیر جهاد کشاورزی به معاون اول رئیس‌جمهور و تکلیف تنظیم بازار به این شرکت، ما برای افزایش جوجه ریزی با تولیدکنندگان قرارداد بستیم که باعث افزایش جوجه ریزی و به تبع آن افزایش مرغ در بازار شده و همچنین ذخایر شرکت از محل تولید داخل تأمین شد.

تولید گوشت قرمز به‌شرط تأمین نهاده

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در رابطه با تأمین گوشت قرمز توسط این شرکت گفت: شرکت پشتیبانی امور دام در سال‌های گذشته وظیفه واردات گوشت قرمز را بر عهده داشت اما سیاست وزارت جهاد کشاورزی بر این است که تا حد ممکن از واردات جلوگیری کرده و از ظرفیت‌های تولید داخل استفاده شود.

وی افزود: ما قرارداد تولید و تأمین حدود ۲۰ هزار تن گوشت قرمز را با تولیدکنندگان داخلی بسته‌ایم و قول تأمین نهاده مورد نیاز این واحدهای تولیدی را داده‌ایم.

طلایی با اشاره به مشکلات به وجود آمده به دلیل عدم قیمت‌گذاری به‌موقع گوشت بیان کرد: اگر قیمت تمام‌شده دام در دامداری‌ها به ما ابلاغ شود، می‌توانیم به تأمین ۱۰۰ درصدی نیاز کشور به گوشت قرمز از محل تولید داخل امیدوار باشیم، کما اینکه در ۵ ماه گذشته حدود ۵ هزار تن از محل تولید داخل، گوشت قرمز تأمین‌شده است.

توزیع تخم‌مرغ تا رسیدن به قیمت مصوب تنظیم بازار

وی با اشاره به توزیع تخم‌مرغ در کشور گفت: در آبان ماه افزایش قیمتی را در زمینهٔ تخم‌مرغ شاهد بودیم که به دستور وزیر جهاد کشاورزی، توزیع گسترده آن را در تمام شهرها انجام دادیم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور ادامه داد: از ۲۰ روز گذشته هم بر اساس وظیفه‌ای که وزارت جهاد کشاورزی برای ما تعیین کرد، محلی را در حکیمیه تهران‌پارس تهیه‌کرده و تخم‌مرغ را در آنجا توزیع می‌کنیم.

وی افزود: در حال حاضر در سازمان میادین و فروشگاه‌هایی که وزارت صنعت، معدن و تجارت به ما معرفی می‌کند، تخم‌مرغ را باقیمت مصوب توزیع می‌کنیم.

طلایی تأکید کرد: طبق ابلاغ روز گذشته وزیر جهاد کشاورزی، از امروز توزیع تخم‌مرغ در سطح شهر تهران باقیمت مصوب انجام می‌شود تا به‌راحتی در دسترس باشد.

وی بابیان این‌که با توجه به توزیع تخم‌مرغ انتظار کاهش قیمت آن را داشتیم، ادامه داد: از آنجایی‌که قیمت‌گذاری در زمینهٔ تخم‌مرغ بسته‌بندی صورت نگرفته بود، تخم‌مرغ با قیمت‌های کاذب در مراکز خرید به فروش می‌رسید که با تکلیفی که داریم از امروز به‌صورت گسترده و به‌صورت مستقیم توزیع را انجام می‌دهیم و این توزیع تا رسیدن قیمت تخم‌مرغ به قیمت مصوب ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در رابطه با قیمت مصوب تنظیم بازار برای تخم‌مرغ عنوان کرد: قیمت مصوب در حال حاضر ۱۴ هزار تومان درب مرغداری است که با هزینه حمل توسط پشتیبانی باقیمت ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان به میادین سطح شهر عرضه می‌شود؛ همچنین هر کیلو تخم‌مرغ ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان توسط خرده‌فروشی‌ها توزیع خواهد شد و قیمت هر شانه ۳۰ عددی تخم‌مرغ در میادین هم حدود ۳۰ تا ۳۱ هزار تومان و قیمت در مراکز خرید تا ۳۳ هزار تومان خواهد بود.

عدم افزایش قیمت در بازار شب عید

طلایی، یکی از مشکلات شرکت پشتیبانی امور دام را تأمین ارز دانست و تصریح کرد: این شرکت به‌عنوان یک پشتیبان برای تولیدکنندگان و ضریب اطمینان برای دولت بوده و باید ارز مورد نیاز آن به‌موقع تأمین شود تا بتواند وظیفه خود را به‌درستی انجام دهد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور از تولیدکنندگان درخواست کرد: با توجه به تأمین شدن نهاده و عدم مشکل در این زمینه، تولیدات خود را باقیمت مصوب به بازار عرضه کنند تا بتوانیم دست دلالان را از بازار کوتاه کنیم.

وی تأکید کرد: برای ما بسیار حائز اهمیت است که در شب عید افزایش قیمتی را در محصولات کشاورزی و دامی نداشته باشیم و تمام تلاش خود را برای تنظیم بازار شب عید خواهیم کرد.

/مهر



 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزیر جهاد کشاورزی ذخایر استراتژیک توزیع تخم مرغ هزار تن گوشت تا پایان سال تأمین نهاده تنظیم بازار کنجاله سویا باقیمت مصوب حال حاضر تولید داخل هزار تن جو تخم مرغ مورد نیاز قیمت مصوب گوشت قرمز نهاده ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۴۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات جدید بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، تفاهم‌نامه توسعه همکاری بانک صادرات ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی در نشستی با حضور محسن سیفی مدیرعامل بانک صادرات ایران و مدیران ارشد این بانک و همچنین محمدصادق خیاطیان مدیرعامل و رئیس هیئت‌عامل این صندوق به امضا رسید و پیشنهادات و راهکارهای بهینه تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» مورد بررسی قرار گرفت.

محسن سیفی در این نشست ضمن تقدیر از تلاش‌های صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از دانش‌بنیان‌های کشور گفت: همکاری و تعاملات بسیار خوبی بین دو مجموعه بانک صادرات ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی وجود دارد. هدف از برگزاری این نشست، تدوین نقشه راهی برای توسعه همکاری‌های مشترک در جهت حمایت حداکثری از دانش‌بنیان‌های کشور است. تلاش می‌کنیم با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی، در راستای کمک به تحقق شعار سال، ابزارهای مشترکی را تعریف کنیم که همه از منافع آن بهره‌مند شوند.

او با اشاره به پیشرو بودن بانک صادرات ایران در عملیاتی شدن برات، چک، سفته و سامانه توثیق الکترونیک، عزم جدی این بانک برای تبدیل شدن به بانک اصلی حامی دانش‌بنیان‌ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: بانک صادرات ایران به عنوان تنها و نخستین بانک، بسته کامل اسناد تجاری الکترونیکی در اختیار دارد و می‌توانیم در همکاری مشترک با صندوق نوآوری و شکوفایی با استفاده از این ابزارها، مدل‌هایی ویژه دانش‌بنیان‌ها، طراحی کنیم.

مدیرعامل بانک صادرات ایران با بیان اینکه زیست‌بوم نوآوری کشور رونق مناسبی پیدا کرده است، اظهار کرد: بسیاری از مشکلات کشور جز با اعتماد به دانش‌بنیان‌ها حل نمی‌شوند لذا تلاش می‌کنیم بانک صادرات ایران در کنار دانش‌بنیان‌ها بتواند در حل مشکلات کشور سهیم باشد.

او با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد شعب خارجی بانک صادرات ایران، برای حل نیازهای ارزی این شرکت‌ها نیز اعلام آمادگی کرد و افزود: در حوزه تأمین مالی ارزی دانش‌بنیان‌ها در خارج از کشور نیز بانک صادرات ایران می‌تواند نقش‌آفرینی خوبی داشته باشد.

در این نشست همچنین رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به فروش ۷۰ هزار میلیارد تومانی شرکت‌های دانش‌بنیان در سال گذشته، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان با رقم‌های کوچک، ارزش‌افزوده‌های بسیار بالایی خلق کرده‌اند

محمدصادق خیاطیان، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در این نشست با بیان اینکه همکاری خوبی با شبکه بانکی کشور برای تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان شکل گرفته است، گفت: نقش‌‎آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد کشور بسیار جدی است. سهم دانش‌بنیان‌ها از GDP در حال حاضر ٢.٧ درصد است و هدف‌گذاری تا پایان برنامه هفتم، رساندن این سهم به ٧ درصد است. یکی از ارکان مهم تحقق این هدف، بحث تأمین مالی دانش‌بنیان‌ها است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ضمن اشاره به حمایت‌های جدی و همیشگی رهبر معظم انقلاب و همچنین دولت سیزدهم از دانش‌بنیان‌ها به بیان انتظارات از نظام بانکی در حمایت از دانش‌بنیان‌ها پرداخت و تصریح کرد: شبکه بانکی کشور هم پای کار دانش‌بنیان‌ها بوده است. شاید یک دهه قبل، بیشتر به رشد تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان فکر می‌کردیم، اما اکنون این زیست‌بوم از بلوغ بسیار خوبی برخوردار است و نزدیک به ١٠ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور فعالیت می‌کنند؛ بنابراین اکنون باید فعالیت‌ها به شکل هدفمندتر و با تعیین اولویت دنبال شود.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین گفت: در قالب همکاری مشترک می‌توانیم اتفاقات خوبی را در حوزه دانش‌بنیان کشور رقم بزنیم. امیدواریم بحث تعهدات تبصره ١٨ به زودی تکمیل شود. همچنین در راستای شعار سال ١٤٠٣ و بسته‌ای که در صندوق نوآوری و شکوفایی در این حوزه تدارک دیده شده است، امیدواریم همکاری خوبی با بانک صادرات ایران در زمینه اوراق صکوک شکل بگیرد.

مهدی اقبالی راد، عضو هیات‌مدیره بانک صادرات ایران نیز در این نشست با اشاره به سبقه بیش از ٧٢ سال خدمات بانک به فعالان اقتصادی و مردم کشور، استفاده از ابزارهای اعتباری برای کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان را راهکار مناسبی در کنار پرداخت تسهیلات نقدی در سال جاری عنوان کرد و بر تداوم حمایت این بانک از صندوق نوآوری و شکوفایی و شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد.

معاونان امور شعب، طرح و برنامه، اعتبارات و دستیار مدیرعامل در امور بین‌الملل نیز در این جلسه نسبت به ارائه گزارش و نقطه‌نظرات خود اقدام کردند.

کد خبر 6094035

دیگر خبرها

  • تمهیدات جدید بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
  • بزرگترین نیروگاه خورشیدی انشعابی استان تهران در مارلیک افتتاح شد
  • آغاز خرید مرغ تولید خوزستان توسط شرکت پشتیبانی امور دام
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • قیمت سکه امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تامین گوشت گرم در استان یزد
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • قیمت سکه امروز ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • انقلاب اسلامی دشمنان را مستهلک کرده است