Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@23:14:51 GMT

افزایش ۸۰ درصدی مساعدت به ایتام در سالجاری

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۴۵۳۴۵

افزایش ۸۰ درصدی مساعدت به ایتام در سالجاری

خزمه گفت: در سال جاری بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مساعدت به حساب ایتام بوکانی واریز شده که این رقم در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، ۸۰ درصد رشد داشته است.

«سعدی خزمه»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، گفت: در سال جاری بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان مساعدت به حساب ایتام  بوکانی واریز شده که این رقم در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، 80 درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کمیته امداد بوکان  با بیان اینکه در حال حاضر ۸۵۰ نفر از ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد بوکان بوده  بوده که این افراد شامل ایتام و فرزندان محسنین بدسرپرست، سرپرست مجهول الهویه و سرپرست مریض صعب العلاج هستند، افزود: تعداد ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت در بوکان در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، 250 نفرافزایش یافته است.

وی بیان کرد: از مجموع ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد بوکان، ۴۵ درصد آن را ایتام و ۵۵ درصد دیگر آن را فرزندان محسنین تشکیل می‌دهند.

خزمه عنوان کرد: هزار و ۹۰۰ حامی نیک اندیش حمایت از ایتام و فرزندان مشمول طرح محسنین را در این شهرستان برعهده دارند که هزار و ۲۰۰ نفر آن را حامی بومی و مابقی را غیر بومی تشکیل می‌دهند.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌های هر کارمند یک حامی و حامی‌یابی از طریق حامیان موجود در قالب طرح «سفیران ایتام» از برنامه‌های کمیته امداد برای جذب و تثبیت حامیان است،گفت: همچنین  ۲۲۵ وسیله و اقلام خانگی در بوکان طی سال جاری به خانواده‌های نیازمند اهدا شده است.

وی اظهار کرد: این اقلام شامل آبگرمکن، اجاق گاز، جاروبرقی و چند دستگاه یخچال به ارزش 350 میلیون تومان است.

وی از اهدای ۶ سری جهیزیه کامل به ارزش ۹۰ میلیون تومان به نوعروسان تحت پوشش این نهاد در روزهای آتی خبر داد و افزود:  هدف از اهدای جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد، ترویج ازدواج آسان و کمک به ازدواج فرزندان خانواده‌های نیازمند و مددجویان است که این مهم تا کنون با همکاری و مساعدت خیرّین نیک‌اندیش محقق شده است.

خزمه ادامه داد: از ابتدای سالجاری، ۶۷ نوعروس تحت حمایت کمیته امداد شهرستان بوکان جهیزیه دریافت کردند که ارزش تومانی آن بیش از 350 میلیون  تومان بوده است.

وی افزود: در 9 ماهه سال جاری یکصد خانوار بوکانی از طریق دریافت وام خود اشتغالی و سایر منابع درآمدی، توانمند شده و از چرخه حمایت امداد خارج شده اند و در ۹ ماه سال جاری هفت هزار و ۸۰۰ سبد خانوار از منابع دولتی و خیران تهیه شده که برای تهیه این تعداد سبد حمایتی، بیش از 2 میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه شده است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون ۶ هزار خانوار با جمعیت ۱۳ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد بوکان بوده و از خدمات متعدد این نهاد بهره‌مند هستند.

پایان پیام/566

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمک به ایتام بوکان آذربایجان غربی تحت حمایت کمیته امداد کمیته امداد بوکان ایتام و فرزندان فرزندان محسنین میلیون تومان سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۵۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی

احمد سالاری جائینی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان گفت: سال گذشته ۴۸ میلیارد و ۷۰۶ میلیون تومان اعتبار برای تامین ۳ هزار و ۷۱۷ دستگاه لوازم ضروری زندگی مددجویان هزینه شده است.

وی افزود: از مجموع اعتبار اختصاص یافته، ۴۳ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان از محل منابع دولتی کمیته امداد و ۵ میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان از محل کمک‌های مردمی و مساعدت‌های خیرین تامین شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان گفت: این اعتبار برای خرید لوازم ضروری همچون یخچال، کولر، اجاق‌گاز، تلویزیون، بخاری، آبگرمکن و سایر لوازم خانگی هزینه شد.

۹۱ هزار و ۹۸۱ خانوار در هرمزگان از خدمات حمایتی کمیته امداد بهره‌مند هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی
  • مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • ۱۶۸۹ حامی معلم با کمیته امداد زنجان همکاری دارند
  • ۱۶۸۹ حامی معلم با کمیته امداد همکاری دارند
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه های هلال احمر اردبیل
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی