Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- بر اساس آمار‌های منتشر شده بیش از 171 هزار پایان‌نامه‌ها و رساله‌های در ایرانداک بر پایة جنسیت دانش‌آموختگان در سه سال 1396 تا 1398 ثبت شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، یکی از پرسش‌هایی که هنگام ثبت این مدارک از دانش‌آموختگان تحصیلات تکمیلی می‌شود، جنسیت آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر پایه داده‌هایی که در سه سال 1396 تا 1398 در این سـامانه وارد شده، از 171 هزار و 456 پایان‌نامه و رساله (پارسا) ثبت شده، 76 هزار و 409 پارسا (44.56 درصد) برای دانش‌آموختگان زن و 95 هزار و 47 پارسا (55.44 درصد) برای دانش‌آموختگان مرد بوده است.
در این دوره، زنان 76.409 پارسا ثبت کرده‎اند که 90.88 درصد آن‌ها، پایان‌نامه و 9.12 درصد آن‌ها، رساله بوده است. مردان نیز 95.047 پارسا ثبت کرده‎اند که 87.69 درصد آن‌ها، پایان‌نامه و 12.31 آن‌ها، رساله بوده است.
شمار پارسا‌های زنان در گروه آموزشی علوم پایه با 14.565 مدرک، علوم‌پزشکی با 1.880 مدرک، و هنر با 4.918 مدرک از پارسا‌های مردان بیشتر است.
شمار پایان‌نامه‌های زنان در گروه آموزشی علوم پایه با 12.484 مدرک، علوم کشاورزی با 6.515 مدرک، علوم‌پزشکی با 749 مدرک، و گروه هنر با 4.806 مدرک از پایان‌نامه‌های مردان بیشتر است. رساله‌های زنان نیز در گروه آموزشی علوم‌پزشکی با 1.131 مدرک بیشتر از رساله‌های مردان بوده است.
شمار پارسا‌های ثبت شده زنان در دانشگاه پیام نور با 5.366 مدرک، و وزارت بهداشت، درمان، و آموزش پزشکی با 722 مدرک، بیشتر از پارسا‌های ثبت شده مردان است و شمار پایان‌نامه‌های ثبت شده زنان در دانشگاه پیام‌نور با 5.199 مدرک، و وزارت بهداشت، درمان، و آموزش پزشکی با 393 مدرک، بیشتر از پایان‌نامه‌های ثبت شده مردان است. شمار رساله‌های ثبت شده زنان نیز در دانشگاه آزاد اسلامی با 696 مدرک و وزارت بهداشت، درمان، و آموزش پزشکی با 329 مدرک، بیشتر از رساله‌های ثبت شده مردان است.
شمار پایان‌نامه‌های ثبت شده زنان در دانشگاه پیام نور در سال 1396 با 1.460 مدرک، در سال 1397 با 1.687 مدرک، و در سال 1398 با 2.052 مدرک، بیشتر از پایان‌نامه‌های ثبت شده مردان است. شمار پارسا‌های ثبت شده زنان در وزارت بهداشت، درمان، و آموزش پزشکی در همه سه سال با 393 پایان‌نامه و 329 رساله، بیشتر از پارسا‌های ثبت شده مردان است. شمار رساله‌های ثبت شده زنان نیز در دانشگاه آزاد اسلامی با 163 مدرک در سال 1386، با 251 مدرک در سال 1397، و با 282 مدرک در سال 1398، بیشتر از رساله‌های ثبت شده مردان است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ثبت سامانه پایان نامه های ثبت شده ثبت شده مردان ثبت شده زنان رساله های ثبت شده پارسا های ثبت شده دانش آموختگان پایان نامه ها آموزش پزشکی وزارت بهداشت پایان نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۵۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان برگزاری نخستین جشنواره پایان‌نامه برتر حقوقی

با توجه به اهمیت و نقش برجسته دانشجویان در توسعه علمی و پژوهشی کشور، پژوهشکده حقوق و قانون ایران با هدف تشویق و پشتیبانی از دانشجویان حوزه حقوق در مراحل پایانی تحصیلات دانشگاهی، تصمیم به برگزاری نخستین جشنواره ملی پایان نامه برتر حقوقی گرفته است. این جشنواره با هدف تشویق دانشجویان به ارائه پایان نامه‌های با کیفیت و ارزشمند در حوزه حقوق، ترویج فعالیت‌های پژوهشی در این زمینه و شناسایی و تقدیر از بهترین پایان نامه‌های دانشجویی در سطح کشور برگزار می‌گردد.

محورهای موضوعی جشنواره حقوق بین الملل و گرایش های مرتبط حقوق خصوصی و گرایش های مرتبط حقوق عمومی و گرایش های مرتبط حقوق کیفری و گرایش های مرتبط شرایط حضور در جشنواره فقط دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری که از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ از پایان نامه و رساله خود دفاع کرده یا دفاع خواهند کرد، می‌توانند در این جشنواره شرکت نمایند. پایان نامه باید در محورهای موضوعی جشنواره باشد. پایان نامه باید از نظر اصالت و اختصاصی بودن تایید شده باشد. هر دانشجو فقط می‌تواند یک پایان نامه را برای ارزیابی ارسال کند. پایان نامه باید به زبان فارسی باشد. پایان نامه باید حاوی تمامی بخش‌های مربوطه از جمله صفحه‌ عنوان، فهرست مطالب، متن اصلی، جداول، تصاویر و فهرست منابع باشد. هیچ تغییری در پایان نامه پس از ارسال آن برای ارزیابی مجاز نمی‌باشد. هیچ پایان نامه‌ای پس از گذشت مهلت ارسال، برای ارزیابی مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت. فرآیند انتخاب برگزیدگان ارزیابی پایان نامه‌ها توسط هیات داوران انتخاب پایان نامه‌های برتر از بین مجموعه ارسالی. اعلام نتایج و تقدیر از برگزیدگان. دبیران علمی جشنواره

تقدیر از برگزیدگان جشنواره

پایان نامه‌های برگزیده از هر محور موضوعی مورد تقدیر قرار گرفته و به نویسندگان آن‌ها «تندیس پایان نامه برگزیده» اهدا می‌شود. همچنین، پایان نامه‌هایی که موفق به کسب امتیاز لازم شده‌اند، توسط انتشارات پژوهشکده حقوق و قانون ایران به صورت کتاب، چاپ خواهند شد.

زمان بندی جشنواره مهلت ارسال مقالات: ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ اتمام مراحل داوری: ۱۵ آبان ۱۴۰۳ اعلام برگزیدگان و تقدیر از آنان: آذر ۱۴۰۳ راه های ارتباطی با دبیرخانه جشنواره شماره تماس: ۶۳۸۷۰۰۰۰ (داخلی ۷) فضای مجازی (تلگرام، واتساپ و ایتا): ۰۹۹۶۱۱۲۵۵۶۵ ایمیل: info@illrc.ac.ir

دیگر خبرها

  • 56 راز سلامت مردان که حتما باید بدانید
  • اشتغال فارغ التحصیلان، افزایش بهره‌وری و جهش تولید
  • رسانه عبری: جنگ غزه واردات خودرو را در اسرائیل فلج کرد
  • ضرورت تعامل صنعتگران با رسانه ها برای جهش تولید
  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • زمان برگزاری نخستین جشنواره پایان‌نامه برتر حقوقی
  • بزرگترین باند قاچاق موبایل در یزد متلاشی شد
  • صد و پنجاه و نهمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • جزییات آیین نامه حمل و نقل دارو از طریق سکوهای آنلاین منتشر شد
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی