Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  المیادین، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی و رئیس کمیته عالی انقلاب یمن امروز (دوشنبه) به تصمیم واشنگتن برای درج نام جنبش انصارالله یمن و رهبر آن در لیست گروه‌های تروریستی واکنش نشان داد.

او گفت: آمریکا خود منبع تروریسم است و دولت ترامپ و اقدامات او تروریستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الحوثی تاکید کرد: آنچه دولت آمریکا انجام داده نشان دهنده بحران فکری آن است و این اقدامی مذموم است.

عضو شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد که این حق را دارند که به هر گونه طبقه بندی از سوی دولت ترامپ یا هر دولتی که انصارالله را تروریستی بخواند، پاسخ دهند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد به زودی عبدالملک الحوثی و دیگر سران جنبش انصارالله یمن در فهرست تروریست‌های بین‌المللی قرار خواهند گرفت.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع مطلع گزارش داد مایک پمپئو اعلام کرده وزارت خارجه آمریکا قصد خود برای تروریستی اعلام کردن جنبش انصارالله را به کنگره این کشور اعلام خواهد کرد

منابعی آگاه پیشتر به رویترز اعلام کردند که واشنگتن روز دوشنبه جنبش انصارالله یمن را به طور رسمی در لیست گروه‌های تروریستی قرار خواهد داد.

این در حالی است که پیش‌تر مارتین گریفیتس، نماینده سازمان ملل در امور یمن و دیگر مقامات بین‌المللی درباره این اقدام هشدار داده بودند. مقامات سازمان ملل معتقدند چنین کاری فرآیند کمک رسانی به کشور جنگ زده یمن را با مشکلات بزرگی مواجه خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انصارالله یمن تحریم های آمریکا گروه های تروریستی مایک پمپئو جنبش انصارالله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۵۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ

«انصارالله» در واکنش به خروج ناو هواپیمابر آمریکایی پس از چهار ماه استقرار در دریای سرخ، کاهش دفعات حملات ارتش یمن به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، محمدعلی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی یمن و از رهبران «انصارالله» در پلتفرم «ایکس» در واکنش به اعلام نیروی دریایی آمریکا مبنی بر خروج ناو هواپیمابر «آیزنهاور» و یک ناوشکن از دریای سرخ گفت: اگر آمریکا مدعی کاهش عملیات نیروهای مسلح یمن برای حفظ وجهه خود، عقب‌نشینی از نظامی‌سازی دریا و رساندن پیامی به شرکت‌های بیمه است برخلاف آنچه در ابتدا مطرح کرده بود، این یک خودفریبی مثبت است.

وی افزود: اگر آمریکا در عملیات‌ها کاهش واقعی مشاهده می‌کند، باید کشتی‌های خود و کشتی‌های اسرائیل تحت الحمایه‌اش را دوباره به حرکت درآورد تا یک صید خوشمزه برای نیروهای ما باشد.

اوایل روز جمعه نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که ناو هواپیمابر یو اس اس دوایت دی آیزنهاور و ناوشکن یو اس اس گریولی پس از حدود چهار ماه حضور در دریای سرخ از کانال سوئز به سمت شرق مدیترانه عبور کرده‌اند.

موضع انصارالله یک روز پس از آن اعلام شد که ارتش یکن یک کشتی صهیونیستی به نام MSC داروین را در خلیج عدن با موشک‌های دریایی و پهپادها هدف قرار داد و با موشک‌های بالستیک و بالدار به اهدافی در منطقه ایلات در جنوب اراضی اشغالی حمله کرد.

عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله روز پنجشنبه اعلام کرد: نیروهای ارتش ۱۰۲ کشتی مرتبط با اسرائیل را در دریاهای  سرخ و عرب، خلیج عدن و اقیانوس هند در طول ۲۰۲ روز تجاوز به غزه هدف قرار دادند که گویی هر ۲ روز یک کشتی را در حمایت از جناح‌های فلسطینی در نوار غزه هدف قرار گرفته‌اند.

در اواسط ماه مارس، انصارالله اعلام کرد که دامنه حملات خود را در دریای سرخ و عرب و خلیج عدن، علیه کشتی‌های مرتبط با اسرائیل یا عازم بنادر آن و کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی گسترش داده که شامل اقیانوس هند نیز می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانشجویان آزادشهر همصدا با جنبش ضد صهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا+ فیلم
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • «پلن بی» آمریکا در برابر انصارالله چیست؟
  • سرکوب جنبش‌های دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
  • ببینید | لحظه انهدام پهپاد MQ9 آمریکا توسط انصارالله یمن
  • خطر اعتراضات دانشجویی آمریکا بیخ گوش بایدن
  • جنبش «همبستگی با غزه» گوش مدعیان دموکراسی را کر کرده است
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • جنبش انصارالله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد