Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس بازنگری در فعالیت‌های بخش تجارت کشور را اقدام خوب دولت توصیف کرد و بر لزوم تبعیت بانک مرکزی از وزارت صمت در تصمیم‌گیری‌های تجاری تاکید کرد. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام  شاتا، محمدرضا پورابراهیمی گفت: تعیین تکلیف تعهدات ارزی با این هدف که حتی یک دلار از منابع ملی ارزی هم در خارج از کشور رسوب نشود و به کشور بازگردد، با رفع مشکل‌ها در این خصوص امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ربیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: رفع تعهدات ارزی باید با رویکرد کاملا تخصصی صورت گیرد و تحقیقاتی که در این زمینه وجود دارد نیز از سوی دولت باید کامل شود.

وی تصریح کرد: از ارز‌های دولتی به خصوص ارز ۴۲۰۰ تومانی هیچ تولیدکننده و تاجری نتوانست استفاده کند به طوری که با کوچک‌ترین نوسانات ارزی، قیمت‌های اقلام مصرفی در داخل کشور نیز افزایش پیدا می‌کند.

پورابراهیمی ابراز کرد: بانک مرکزی در تصمیم گیری‌های تجاری باید تابع وزارت صمت باشد و در این زمینه به صورت مستقل عمل نکند، چرا که این استقلال بانک مرکزی موجب اختلال در تجارت اقتصادی کشور شده است. بیشتر بخوانید: اقتصاد دانش‌بنیان؛ راه‌حل ورشکستگی اقتصادی/ لزوم توجه به سیاست برد - برد همکاری صنعت و دانشگاه

پور ابراهیمی در پایان مطرح کرد: افزایش چند برابری صادرات کشور با رفع سد‌های تجاری و تسهیل در این امور به کمک دولت و استفاده حداکثری از بخش خصوصی در کوتاه مدت امکان پذیر است.

  انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی مجلس شورای اسلامی بانک مرکزی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی مجلس شورای اسلامی بانک مرکزی بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۵۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم / بانک مرکزی برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد

به گزارش صدای ایران از تسنیم،رئیس مجلس در نشست بررسی مسائل ارزی گفت:نباید به ارائه گزارش اکتفا کرد، زیرا در نشست قبلی به اندازه کافی گزارش ارائه شد و دوستان دولت باید به طور روشن و شفاف رویکرد رو به جلو برای مدیریت بازار ارز ارائه کنند. ما دنبال تکرار جلسات نیستیم و جلسه سومی وجود ندارد.

همه اختیار‌های موجود در قانون دائمی را به رئیس بانک مرکزی دادیم و هر چه ایشان در جلسه سران قوا بیان کردند قبول کردیم، اما شرایط کنونی نشان می‌دهد که هم رویکرد اقتصادی و هم رویکرد مدیریتی در موضوع ارز دچار اشکال است.

به طور روشن و مشخص امروزه در سیاست‌های ارزی از نگاه اقتصادی دچار مشکل هستیم و طرح جامعی برای رویکرد اقتصادی در ارز وجود ندارد.

ما رویکرد اقتصادی مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم، اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.

دیگر خبرها

  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد
  • پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به انتقادات ارزی رئیس مجلس
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • دستاورد گواهی ۳۰ درصدی چه بود؟/ تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم / بانک مرکزی برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • قالیباف: منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم