Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسر لیوانی روز دوشنبه در حاشیه آغاز عملیات ساخت هنرستان تمام خیرساز در گنبدکاووس به خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون سرانه فضای آموزشی برای دانش آموزان گلستان ۴.۹۲ مترمربع است که با میانگین ۵.۲۱ مترمربع کشوری فاصله دارد لذا اعتبارات ملی خوبی برای جبران این فاصله در حال تخصیص به استان است.

وی با اشاره به تخصیص ۴۲ درصد از ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبارات استانی مصوب امسال اداره کل نوسازی گلستان، افزوود: باتوجه به اهمیت تعمیرات مدارس و اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه در گلستان وجود دارد، امیدواریم استان به این موضوع نگاه ویژه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان از افتتاح ۹۰ کلاس درس به مناسبت دهه فجر امسال در استان خبر داد  و اظهار داشت: هم اینک نزدیک به ۱۰۰ پروژه با ۶۰۰ کلاس درس در استان در حال اجراست که نیکوکاران در ساخت ۶۰ درصد آنها مشارکت دارند.

به گزارش ایرنا، عملیات ساخت هنرستان تمام خیرساز با ۱۲ کلاس درس و پیش بینی ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار در مراسمی با حضور مسوولان استانی و شهرستانی در گنبدکاووس آغاز شد.

به گفته مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس، این هنرستان دخترانه توسط خانواده مرحوم "احمد محمدی" با زیربنای ۲ هزار و ۱۷۰ مترمربع در سه طبقه احداث و تا دهه فجر سال آینده افتتاح می‌شود.

کمال‌الدین نظرنژاد افزود: در این مدرسه رشته‌های مختلف هنری از جمله صنایع دستی بومی و فرش به دختران علاقمند آموزش داده می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس گلستاه همچنین در نشست شورای آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز گفت: از ۲ هفته قبل پویش "من مادرم، بچه‌های ایران فرزند ‌من" با رویکرد مشارکت بیشتر بانوان در امور مدرسه‌سازی در کشور آغاز شد که تاکنون ۶ هزار و ۲۰۰ نفر از مردم گلستان در این پویش شرکت کردند که بیشترین سهم مربوط به مردم این شهرستان است.

لیوانی، هدف تعیین شده برای گلستان در این پویش را مشارکت ۳۴ هزار نفر اعلام کرد و افزود: هر شهروند تا آخر اسفند ماه امسال براساس توان مالی خود می‌تواند با عضویت در این پویش همانند سایر خیران در امر مدرسه سازی مشارکت داشته باشد.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز در این جلسه گفت: ۷۸ هزار و ۸۳۲ دانش آموز مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم و هنرستان در ۵۲۶ مدرسه این شهرستان تحصیل می‌کنند.

نظرنژاد افزود: هفت مدرسه که ۶ مورد آن خیرساز است با ۴۰ کلاس درس در روستاهای "ارمی آباد، سارلی علیا، آی‌تمر، قزلجه‌ماتی و کرند" و شهر گنبد تکمیل شده و همزمان با دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد و  ۳۵ مکان برای ساخت مدرسه بر اساس تراکم جمعیتی و نیاز شهرستان تعیین شده است.

وی اظهار داشت: چهار مدرسه استثنایی با ۳۲۰ دانش آموز در گنبدکاووس فعال است که ۱۰۰ نفر از این دانش آموزان به دلیل مشکلات مالی خانواده‌ها برای دسترسی به برنامه‌های آموزشی نیاز به تبلت و تلفن همراه دارند.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس از خیران به عنوان یاوران همیشگی آموزش و پرورش خواست برای حل مشکل تبلت و تلفن‌همراه و مناسب‌سازی فضای آموزشگاه‌ها برای دانش آموزان استثنایی شهرستان همکاری داشته باشند.

برچسب‌ها گنبدکاووس گلستان خیران مدرسه ساز مدرسه سازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس گلستان خیران مدرسه ساز گنبدکاووس گلستان خیران مدرسه ساز مدرسه سازی اخبار کنکور آموزش و پرورش گنبدکاووس کلاس درس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۵۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه متفاوتی دارند و شهریه مدارس با توجه به امکانات و خدماتی که ارائه می‌دهند، تعیین می‌شود. - اخبار استانها -

رضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه در سراسر کشور بیش از 18 هزار مدرسه غیردولتی و بیش از 20 هزار آموزشگاه وجود دارد، گفت: در استان کرمان قریب هزار و 100 مدرسه غیردولتی وجود دارد که در امر آموزش دانش آموزان به کمک آموزش و پرورش آمده‌اند.

وی با بیان اینکه شهریه مدارس غیردولتی با توجه به امکانات و خدماتی که ارائه می‌دهند، متفاوت است، افزود: نیروی انسانی، فضا، تجهیزات و امکانات از جمله عوامل سهیم در تعیین شهریه مدارس غیردولتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، ادامه داد: شهریه این مدارس با توجه به آیین‌نامه و موادی چون محل مدرسه، اجاره مدرسه، امکانات مدرسه، هوشمند بودن، استفاده از سالن‌های ورزشی و فوق برنامه‌ها مشخص می‌شود.

وی با اشاره به روند تصویب نرخ شهریه مدارس غیردولتی، بیان کرد: شهریه مدارس غیردولتی با توجه به امکانات و خدماتی که به دانش آموزان ارائه می‌شود از سوی مؤسس تعیین شده و ادارات آموزش و پرورش شهریه پیشنهادی را بررسی می‌کنند.

رضایی با بیان اینکه ممکن است آموزش و پرورش رقم شهریه پیشنهادی از سوی مؤسس را تایید یا تعدیل کند، افزود: در ادامه نرخ شهریه به شورای سیاست‌گذاری مدارس و مراکز غیر‌دولتی ارجاع می‌شود و در آنجا برای نرخ شهریه تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال تمام مدارس غیردولتی ما شهریه متفاوتی دارند، گفت: اولیا می‌توانند از سایت سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی به آدرس https://mosharekatha.ir/  مبلغ شهریه مدرسه مورد نظر خود را مشاهده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه والدین می‌توانند با وارد کردن نام یا کد مدرسه در سامانه مشارکت‌ها از مبلغ شهریه مدرسه مورد نظر مطلع شوند، ادامه داد: با جمع ارقامی که در بخش استعلام شهریه وجود دارد مانند شهریه فوق برنامه درسی، شهریه مکمل و شهریه تابستانی رقم کلی شهریه مدرسه مشخص می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش به همراه اداره بازرسی، حراست و آموزش‌ها بر مدارس غیردولتی نظارت دارند، گفت: در سایت شهریه آموزش و پرورش شهریه تمام مدارس مشخص است؛ همچنین میزان شهریه با فوق برنامه‌ها باید روی دیوار حسابداری مدرسه نصب شده باشد.

انتهای پیام/511/

 

دیگر خبرها

  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت