Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد مدیر کل دانشجویی فرهنگی دانشگاه علم و هنر از تشیع و تدفین پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام کشورمان در این دانشگاه همزمان با شهادت حضرت فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) خبر داد.

«محمد حسین دهقان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن اعلام این خبر، تصریح کرد: همزمان با روز شهادت حضرت فاطمه الزهرا(سلام الله علیها)، یکشنبه ۲۸ دی‌ماه از ساعت ۹ صبح، پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام خاک وطن از میدان عالم به طرف دانشگاه علم و هنر یزد واقع در بلوار شهدای گمنام تشیع و در این دانشگاه تدفین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از برگزاری مراسم وداع با این شهید گمنام در شب شهادت حضرت زهرا(س) در محل سالن طراوت دانشگاه با حضور دانشجویان و خانواده‌های معزز شهدا خبر داد و افزود: متاسفانه شرایط کرونا برگزاری باشکوه چنین مراسم‌هایی را با مشکلات زیادی مواجه کرده ولی تابع دستورالعمل‌های ستاد کرونا هستیم و تلاش خواهیم کرد با کمک دانشجویان، تمام پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود، ضمن این که کلیه مراسم‌ها از طریق فضای مجازی به صورت زنده پخش خواهد شد.

دهقان در خصوص اهمیت برگزاری چنین آیین‌های در سطح دانشگاه‌ها اظهار کرد: در شرایط کنونی که با مسائلی نظیر تغییر نسل‌ها، نیاز روز افزون نسل جوان به ارزش‌های متعالی اسلامی در جهت پیمودن مسیر پیشرفت همه جانبه و تحقق تمدن عظیم اسلامی، تهاجم فرهنگی دشمنان و تلاش مذبوحانه ایادی داخلی آنان در جهت جدایی آینده‌سازان کشور از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی مواجه هستیم، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان والاترین میراث انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، وظیفه‌ای است که بر عهده همه دلسوزان نظام است.

وی ادامه داد: بی‌شک ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از راه‌های متعددی امکان‌پذیر است که یکی از مؤثرترین آنها حضور اجساد مطهر شهدا در مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های کشور است و از طرفی ایجاد یادمان‌های شهدا در مراکز آموزش عالی با توجه به تعداد و تنوع جوانانی که در آن مشغول به تحصیل هستند، در سوق دادن این قشر به سوی اهداف و آرمان‌های معنوی مانند ایمان، جهاد، شهادت و ایثار و همچنین تلطیف فضای دانشگاه بسیار موثر است.

این مسئول همچنین بیان کرد: دشمنی که دیروز از مرزهای جغرافیایی قصد تعرض به خاک وطنمان را داشت امروز از مرزهای فکری و فرهنگی در حال تجاوز و دشمنی است که الحق و الانصاف، جنگ بسی خطرناک‌تر و جانکاه‌تر است لذا باید در این میدان جنگ فرهنگی، دست خالی و بی طرف نبود و هوشیار بود و حضور شهدا قطعاً عاملی یادآورنده و کمکی بر این مهم است.

دهقان در بخش دیگری از سخنش با بیان این که شهدا، بزرگترین اسطوره‌های فداکاری، ایمان و عزت ایران اسلامی هستند، تاکید کرد: با گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار و خودباوری می‌توان به توسعه، پیشرفت و آبادانی کشور شتاب بیشتری بخشید و آن را در راستای اهداف والای اسلامی هدایت کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری تشییع پیکر شهید گمنام دانشگاه علم و هنر يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۶۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، گروه‌های تفحص شهدا موفق شدند اردیبهشت ماه امسال پیکرهای مطهر ۵ شهید دوران دفاع مقدس را در منطقه عملیاتی شلمچه مربوط به تک دشمن در سال ۶۷ تفحص نمایند.

ویدئوی مربوط به این عملیات تفحص را در ادامه تماشا کنید.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد
  • رفسنجان به عطر شهید گمنام دیگری عطرآگین می‌شود 
  • شناسایی هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • کشف پیکر مطهر پنج شهید دیگر در دهلران
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم