Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاست های تشویقی برای فروش نفت مان اعمال کنیم، خطر داعش برای منطقه بسیار جدی است، واکنش سخنگوی دولت ایران به کشته شدن همتای افغانستانی‌اش، شرکت فایزر در تولید واکسن و دارو خوشنام نیست برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سیاست های تشویقی برای فروش نفت مان اعمال کنیم، خطر داعش برای منطقه بسیار جدی است،  واکنش سخنگوی دولت ایران به کشته شدن همتای افغانستانی‌اش، شرکت فایزر در تولید واکسن و دارو خوشنام نیست از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه ۲۲ دی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطر داعش برای منطقه بسیار جدی است

فداحسین مالکی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به کشتار شیعیان در پاکستان توسط داعش گفت: خطر داعش در منطقه جدی است. داعش بعد از آنکه در سوریه به علت فرماندهی قدرتمندانه شهید سلیمانی شکست خورد، با حمایت آمریکایی ها به دنبال سرزمینی برای خودشان بودند و سرزمینی که انتخاب کردند، جلال آباد در افغانستان بود که اخیرا طالبان نیز به آنجا حمله کردند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مرکز سیاسی داعش در پاکستان و عربستان است و در واقع آنها در منطقه عملا وجود دارند و فقط آنها در پاکستان نیستند. در حال حاضر آنها در افغانستان جنایت می کنند و سایر مناطق و کشورهای منطقه نیز در خطر این حملات قرار دارند.

 

وی با بیان اینکه وزارت امور خارجه کشورمان باید اجلاسی را که با حضور وزرای خارجی کشورهای منطقه و اسلامی در این رابطه برگزار کند، گفت: دستگاه دیپلماسی باید محور این اجلاس را اتحاد در رابطه با تصمیم گیری برای زمین گیر کردن داعش در منطقه قرار دهد.

 

مالکی تصریح کرد: خطر داعش برای منطقه بسیار جدی است. برای خود ایران نیز این مسئله خطر جدی است. مرزهای شرقی ما آسیب پذیر هستند، مرزهای غربی ما نیز آسیب پذیر هستند و باید فکری به حال استحکامات آنها کنیم.

 

شرکت فایزر در تولید واکسن و دارو خوشنام نیست/ واکسن تولید داخل اردیبهشت و خرداد به تولید انبوه می رسد

حسینعلی شهریاری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت ورود واکسن آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی به کشور گفت: رهبر معظم انقلاب مطلبی را که در رابطه با ورود واکسن اعلام کردند، کاملا پایه علمی دارد. شرکت فایزر شرکت خوشنامی در تهیه واکسن و دارو نبوده است و نخواهد بود؛ ضمن اینکه واکسنی که به بسیاری از کشورها داده است از آنها تضمین می گیرد که اگر برای افرادی که واکسن استفاده می کنند، عارضه ای اتفاق بیفتد و یا مرگ و میری رقم بخورد کسی ادعای خسارت نداشته باشد. مفهوم این مسئله این است که خودشان هم بر این واکسن اعتماد ندارند.

 

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این مدت کوتاهی که از این واکسن استفاده شده است، مرگ و میرهای قابل توجیهی در دنیا گزارش شده است؛ ضمن اینکه در خود آمریکا نیز می بینیم درصد مرگ و میرها بسیار بالا است. تعداد مبتلایان نیز بسیار بالا بوده است. در انگلیس نیز همین اتفاق افتاده است.

 

وی ادامه داد: اگر اینها می توانند واکسن مناسبی تهیه کنند بهتر است که بر روی مردم خودشان انتخاب کنند نه اینکه آن را بر روی مردم جهان سوم امتحان کنند. زمانی اینها به ما دارو نمی دادند برای بیماران پروانه ای حتی پانسمان های معمولی را دریغ می کردند، داروی بیماران خاص و سرطانی ما را نمی دادند؛ چطور شده است که الان دلشان به حال ملت ما سوخته است؟

 

سیاست های تشویقی برای فروش نفت مان اعمال کنیم

فریدون عباسی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به لایحه بودجه 1400 و پیش بینی دولت برای تولید و صادرات نفت گفت: دولت در لایحه بودجه 1400 دو میلیون و 200 هزار بشکه نفت در روز پیش بینی کرده است که با توجه به وضعیت تحریم ها باید بگوییم امکان تحقق این موضوع وجود ندارد. با فرض اینکه تحریم ها هم برداشته شود، شرایط چاه ها و تولید ما به گونه ای است که نمی توانیم این مقدار صادرات داشته باشیم. به هر حال کشورهای خریدار ما باید پالایشگاه هایشان را برای خرید نفت ما تغییر دهند که با نفت ما تطبیق کند.

 

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر ما سیاست هایی را اعمال کنیم که آنها ترغیب شوند و از ما نفت بخرند و فرض کنیم تحریم ها نیز برداشته شود، باید این سیاست ها برای خریدار ما سیاست های تشویقی باشد که در این رابطه باید قاعدتا نفت را با قیمت پایین تری دهیم که ترغیب شوند از ما نفت بخرند و این مقداری زمان می برد. در واقع اگر قیمت را هم پایین بیاوریم ولی نفت ما با پالایشگاه هند و کره جنوبی که خریدار نفت ما هستند، تطبیق نمی کند و نمی توانیم به آنها نفت بفروشیم. در حال حاضر آنها نیاز خودشان را از عربستان و عراق تامین می کنند.

 

وی با بیان اینکه بیشترین صادرات نفت ما به کشورهای آسیایی و آفریقایی است، گفت: مجلس لایحه دولت را در این رابطه اصلاح کرد و نفت پیش بینی شده برای 1400 را یک و نیم بشکه در روز پیش بینی کرد و بر این مسئله تاکید شده است که تمامی پول آن به صندوق توسعه برود چرا که دولت به این صندوق بدهکار است و باید این بدهکاری پرداخت شود و اینها جایگزین شود.

 

واکنش سخنگوی دولت ایران به کشته شدن همتای افغانستانی‌اش

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور و سخنگوی دولت در پیامی حمله تروریستی در کابل و کشته شدن «ضیاء ودان» یکی از سخنگویان دولت افغانستان را محکوم و این حادثه را به دولت و مردم این کشور تسلیت گفت. در پیام علی ربیعی آمده است: خبر ترور یکی از سخنگویان دولت افغانستان و همراهان ایشان موجب تاثر و تالم دولت و ملت ایران شد. ضمن تسلیت به خانواده بازماندگان، ملت و دولت افغانستان، قویاً این حمله تروریستی را محکوم می کنیم.

سخنگوی دولت در این پیام تصریح کرد: ترور، ابزاری نفرت انگیز و غیرقابل قبول در دست یافتن به اهداف سیاسی است و هیچ ثمره‌ای جز تقویت دور باطل ناامنی و خشونت نخواهد داشت. به برادران و خواهران خود در افغانستان اطمینان می دهیم که در راه مبارزه با تروریسم، خشونت و اشغالگری تا هر زمان که لازم باشد، در کنار آنها خواهیم ماند.

 

سودهای مرکب و جرایمی که بانک ها از تولید کننده می گیرند کمر تولید را می شکند

سعید عمرانی، معاون قضایی دادستان کل کشور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره قراردادهای بانک ها گفت: قراردادهای بانک ها برای اجرای طرح است اما بانک محل اجرای طرح را به عنوان وثیقه قرار می دهد.

 

عمرانی با اشاره به بخش نامه هایی مبنی بر اینکه محل اجرای طرح نباید به عنوان وثیقه گرفته شود، افزود: علت وجود این بخشنامه ها این است که آن طرح و یا کارخانه, تعطیل نشود و کارگران بیکار نشوند.

 

وی افزود: بیش از 700 پرونده ثبت شده مفتوح داریم که اکثراً مشکلات بانکی دارند و بیش از دو هزار تعطیلی و تملک بانکی واحدهای تولیدی را هم داریم.

 

عمرانی اضافه کرد: عمل به مقررات بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار از توصیه های قوه قضاییه به بانک هاست.

 

وی افزود: سودهای مرکب و جرایمی که بانک ها از تولید کننده می گیرند کمر تولید کننده را می شکند.

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار سیاست های تشویقی خبرگزاری شبستان سخنگوی دولت اعمال کنیم پیش بینی کشته شدن سیاست ها بانک ها نفت ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۶۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزودی، راه اندازی شرکت تولید خودرو نیسان در خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، فرماندار ویژه خرمشهر در نشست کمیته اقتصادی این شهرستان گفت: هدف از برگزاری این نشست تاسیس یک اتاق وضعیت در فرمانداری ویژه خرمشهر است. 
مسعود خواست خدایی همچنین افزود: در حال برنامه ریزی برای استفاده همزمان از ظرفیت گردشگری زیارتی در منطقه و فعالیت تجاری مناسب هستیم 
نماینده مردم شهرستان خرمشهر در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: وجود سه اتاق بازرگانی در سطح استان خوزستان نشان از اهمیت ویژه اقتصادی این استان را نشان می‌دهد.
سید لفته احمدنژاد از تصویب قانون ملوانی در مجلس خبر داد و گفت: سود واردات کالا‌های ملوانی هم قرار است به مدت ۵ سال در خود مناطق هزینه شود.
رییس اداره کار و تعاون خرمشهر هم گفت:تعداد ۱۰۴۷ تعاونی ثبت شده در اداره تعاون خرمشهر وجود دارد که از این آمار تنها ۲۸۸ تعاونی فعال هستند.. رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر از آموزش بازرگانان جوان از تیرماه امسال خبر داد و گفت: تامین اشتغال یکی دغدغه‌های موجود در منطقه است که این دوره‌ها می‌تواند نیروی جوان را به تجارت علاقه‌مند کرد.
سید مصطفی موسوی به جذب سرمایه گذار در منطقه اشاره کرد و افزود: برنامه‌هایی تنظیم شده تا از ظرفیت کمیته اقتصادی استفاده شودو تسهیلات ویژه‌ای برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی ایجاد شود.

دیگر خبرها

  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • بزودی، راه اندازی شرکت تولید خودرو نیسان در خرمشهر
  • کاسب حبیب الله‌،طرحی برای تجلیل از کاسبان خوشنام
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳