Web Analytics Made Easy - Statcounter

افزایش وام مسکن وعده ای بود که از سوی مسئولان داده شده و هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

به گزارش برنا؛ دیروز معاون وزیر راه و شهرسازی از برگزاری جلسه‌ای طی هفته آینده با موضوع تصمیم‌گیری برای افزایش سقف وام طرح ملی مسکن به ۱۵۰ میلیون تومان خبر داد. مسکن ملی از تدابیر دولت برای کمک به حل مشکل کمبود مسکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از تفاوت مسکن ملی با مسکن مهر سوال میکنند . در واقع مسکن ملی مکمل مسکن مهر است اما تدبیر دولت چنین است که ابتدا تعهدات مسکن مهر به سرانجام برسد و سپس  پروژه مسکن ملی آغاز شود. متاهل باشند، سابقه سکونت در شهر مورد تقاضای مسکن، عدم استفاده از تسهیلات دولتی برای خرید مسکن و... از شرایط ارایه مسکمن ملی به متقاضیان اعلام شده بود.

*در انتظار وام مسکن

وام مسکن ملی از دلایل ترغیب نیازمندان مسکن برا یثبت نام در این طرح بود. چندی قبل معاون وزیر راه با تأکید بر اینکه افزایش سقف مسکن پیشنهاد جدیدی نیست و از مدت‌ها قبل مطرح شده، می‌گوید: تا کمتر از ۲ هفته درباره پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات مسکن برای متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن تصمیم‌گیری می‌شود و نتیجه آن اعلام خواهد شد. به‌گفته او، این جلسه بر تأمین مالی طرح اقدام ملی مسکن و تسهیلات متمرکز بوده و وزارت راه و شهرسازی به بانک مرکزی پیشنهاد داده است که سقف وام برای طرح اقدام ملی مسکن را تا ۵۰درصد افزایش دهد. محمود محمودزاده توضیح داد: هم‌اکنون بانک‌ها تا ۸۰ درصد سهم خریدار مسکن ملی را به متقاضیان وام می‌دهند؛ اما سود این تسهیلات بالاتر از نرخی است که بانک مسکن به متقاضیان مسکن ملی می‌دهد؛ ازاین‌رو یا باید منابعی را برای جبران پرداخت این تسهیلات در نظر گرفت یا اینکه باید وام‌گیرنده سود این وام‌ها را بپذیرد و آن را پرداخت کند.

*دو راه خانه دار کردن متقاضیان

بدون شک تامین هزینه مسکن نخستین و شاید دشوارترین مانع بر سر راه متقاضیان باشد که ظاهرا دولت برای آن تدبیری اندیشیده است. معاون وزیر راه می گوید یا باید مبلغ وام افزایش یابد یا قیمت تمام‌شده را کاهش دهیم. این دو گزینه در فضای جدا از هم پیگیری می‌شود و متقاضی بین این‌ 2 باید حق انتخاب داشته باشد. وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد افزایش سقف وام طرح ملی مسکن را به 150 میلیون تومان ارائه کرده است. سود وام طرح ملی مسکن  هم 18 درصد اعلام شده . هفته آینده جلسه‌ای برای این منظور برگزار و درباره افزایش وام تصمیم‌گیری نهایی صورت می‌گیرد. یکی از موارد مهمی که مورد توجه وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته، توان متقاضیان برای پرداخت اقساط وام طرح ملی مسکن است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وام مسکن مسکن ملی افزایش وام مسکن وام طرح ملی مسکن راه و شهرسازی افزایش سقف مسکن ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۶۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس

به گزارش «نماینده»، علی خضریان درباره مصوبه مجلس مبنی بر ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، گفت: گرانی و نابسامانی بازار مسکن و اجاره‌بها ما را بر آن داشت که با تدوین طرحی از آشفته بازار جلوگیری کنیم بنابراین طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که مراحل تصویب این طرح در مجلس طی شد و اکنون برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس مجلس شورای اسلامی در تشریح محورهای مصوبه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، بیان کرد: تکمیل سامانه ملی اسکان از طریق اخذ اطلاعات از دستگاه‌ها و همچنین خوداظهاری خانواده‌ها و مالکین با استفاده از طریق منوط کردن ارائه خدمات دستگاه ها به ثبت اطلاعات توسط مردم در این سامانه یکی از محورهای این مصوبه است.

طراح، طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی گفت:طرح شناسایی خانه‌های خالی توسط شهرداری‌ها و تأیید آن توسط سامانه ملی املاک و اسکان و ارائه مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی به موجرینی که قرارداد بلندمدت منعقد می‌کنند یا واحدهای خود را به خانواده کم درآمد دارای سه فرزند و بیشتر اجاره می‌دهند یا واحد را قیمت مناسب اجاره می‌دهند و پیش‌بینی ضمانت‌های اجرایی برای ثبت قراردادهای اجاره و خرید و فروش توسط متعاملین و مشاورین املاک در سامانه ثبت معاملات املاک از دیگر موضوعاتی است که در این طرح پیگیری می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه براساس این طرح سقف افزایش اجاره‌بها توسط شورای عالی مسکن در شرایط وجود تورم بالای ۳۰ درصد تعیین می‌شود، افزود:ساماندهی سکوهای ثبت اگهی از طریق تایید اصالت ملک با سامانه ملی املاک و اسکان و تأیید مالک یکی دیگر از اقداماتی است که براساس این طرح باید اجرایی شود.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس با اشاره به اینکه طبق این مصوبه برای ارائه دامنه قیمت منصفانه با استفاده مشخصات مکانی و فنی هر واحد سامانه‌ای ایجاد می‌شود، ایجاد سکوی ثبت رسمی معاملات، اخذ عوارض از اراضی بایر و بلااستفاده و ممنوعیت خرید و فروش واحدهای طرح‌های حمایتی قبل از تکمیل واحدها را از دیگر محورهای این مصوبه برشمرد.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی‌های ابهر تا تعیین‌تکلیف نرخ مصوب
  • تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد
  • میزان افزایش حق‌الزحمه مهندسان هفته آینده اعلام می‌شود
  • پروژه ۳۸۴ واحدی مسکن ساوه هفته آینده آماده تحویل موقت است
  • تعیین تکلیف نهضت ملی مسکن در شهرستان کیار تا ماه آینده
  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس
  • بررسی و تعیین تکلیف ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ استان آذربایجان‌غربی
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان
  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان