Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن بوستانی فر، سرپرست معاونت بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، در خصوص کمبود روغن به ویژه روغن جامد در استان، گفت: با توجه به اینکه  به دلیل بالارفتن قیمت روغن خام تا حدود ۴۰ الی ۸۰ در صد در سراسر دنیا، در همه کشورها خرید روغن خام اصلاح شد، از سوی دیگر عدم تخصیص ارز مناسب به روغن خام در زمان مناسب، وقفه ای در تأمین روغن ایجاد شد اما در حال حاضر هیچگونه نگرانی در خصوص تأمین روغن مایع نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه اینکه آخرین سهمیه روغن مایع در دی ماه به میزان ۹۹۵ تن تخصیص یافته و درحال توزیع است، بیان کرد: از این میزان ۴۲۴ تن در بین شهرستان‌های استان توزیع شده که در مجموع سهمیه روغن کرج ۶۴۵ تن، فردیس ۱۷۸ تن ساوجبلاغ ۹۵ تن، نظرآباد ۵۶ و اشتهارد ۱۴تن و طالقان ۷ تن است. 

روغن جامد آب شد و در زمین فرو رفت!

معاون سازمان صمت البرز در خصوص دلایل کمبود روغن جامد توضیح داد: از سویی با توجه به ملاحظات بهداشتی و تنوع تولید روغن مایع، تمرکز وزارت بهداشت و صمت و در نهایت کارخانجات تولید کننده روغن بر تولید روغن مایع است و از سوی دیگر واحد تولید کننده روغن در استان البرز، تولید کننده روغن مایع است که تلاش می‌کنیم روغن مورد نیاز استان را از این تولید کننده تهیه کنیم.

وی با اشاره به اینکه تولید روغن جامد در اولویت واحدهای تولیدی نیست و تصمیم‌گیری در این خصوص در حوزه  وزارت بهداشت است، یادآور شد: با توجه به اینکه استان البرز تولید کننده روغن جامد نیست؛ نمی‌توانیم به صورت مستقیم تاثیرگذار باشیم اما سازمان صمت در راستای حمایت از حقوق مصرف کننده با پیگیری در وزارتخانه در تلاش است روغن جامد مورد بازار را جذب کند که  در صورت تخصیص نسبت به جذب و توزیع آن اقدام خواهد شد.

 این مقام مسؤول با بیان اینکه گرانفروشی و تخلف در فروش روغن در سطح استان را انکار نمی‌کنیم، گفت: نظارت به صورت مستمر انجام و با متخلفین در هر سطحی از مغازه یا فروشگاه‌های بزرگ  برخورد می‌شود. همشهریان محترم توجه داشته باشند برای حفظ و پیگیری حقوق خود، هنگام   خرید فاکتور بگیرند و قیمت درج شده بر روی کالا را کنترل کنند. 

وی به ایجاد شبکه نظارتی توزیع روغن در استان البرز اشاره کرد و افزود: به منظور جلوگیری از تخلف در توزیع روغن، فقط کسانی که در این شبکه ثبت نام کردند و از توزیع روغن توسط آن‌ها اطمینان وجود دارد، می‌توانند روغن دریافت کنند. همچنین برای اینکه مصرف کننده از مزایای حداقلی سود مبادله شده در مسیر   تولید و توزیع برخوردار شود، شبکه بنکداری حذف شده و مباشر خرید، از بین افراد مورد وثوق، توسط اصناف معرفی شدند که  توزیع روغن توسط آنها انجام می‌شود. 

 بوستانی‌فر در پایان گفت: بر اساس آنچه از سوی وزارتخانه اعلام شده، هفته گذشته ۳۰۰ هزار تن روغن خام برای تصفیه و توزیع در کشور اختصاص پیدا کرده که با این وصف امیدواریم مشکلات کمبود روغن در اسرع وقت مرتفع شود.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: معدن و تجارت استان البرز روغن مایع روغن جامع معدن و تجارت استان البرز تولید کننده روغن استان البرز توزیع روغن روغن مایع روغن جامد روغن خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۶۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد امین دهقان در نشستی خبری با اشاره به بازار صادراتی روانکار، اظهار کرد: محصولات روانکار تاکنون به ۱۱ کشور شامل هند، چین، کشورهای آذری زبان و برخی کشورهای آفریقایی، عرضه شده و با استقبال خوبی روبرو شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته با رسیدن به حداکثر ظرفیت تولید، بیش از ۷۶۰ هزار تن انواع روانکار صنعتی در این شرکت تولید و افزون بر ۵۰۰ هزار تن آن، راهی بازارهای صادراتی شد، اظهار کرد: این مساله ۴۰۰ میلیون دلار ارزآوری برای کشور به همراه داشت و صددرصد ارزها وارد سامانه ارزی کشور شد.

به گفته وی با توجه به ظرفیت‌های صادراتی، در همکاری با گروه‌های دانش‌بنیان درصدد افزایش کیفیت محصولات تولیدی و تولید محصولات خاص در جهت دریافت معتبرترین گواهی‌نامه‌های استاندارد برای مقاصد صادراتی است.

عضو انجمن تولیدکنندگان روغن موتور ایران به عرضه محصول روغن موتور مگلوب شرکت نفت سپاهان به کشور امارات متحده عربی اشاره کرد و گفت: این محصول که با برخورداری از استاندارد روز اروپا برای خودروهای لوکس طراحی و تولید شده است، حضور نسبتاً موفقی در این بازار داشت و تلاش داریم امسال حضور خود را با قدرت بیشتری در این بازار ادامه دهیم.

دهقان از تولید روغن موتور سفارشی در این شرکت خبر داد و گفت: در قرارداد با شرکت ایران خودرو، هم‌اکنون روغن موتور ویژه موتور مورد نظر را تولید و به این خودروساز عرضه می‌کنیم.

وی با اشاره به ۱۵ برنامه در طرح توسعه، از تولید محصول گریس کلسیم برای نخستین بار خبر داد و افزود: ۹ محصول جدید در برنامه تولید بوده که سه مورد آن ویژه خودروهای سنگین و دیزل است.

عضو انجمن تولیدکنندگان روغن موتور ایران با بیان اینکه پروژه F.R.W هم‌اکنون با ۹۰ درصد پیشرفت با هدف افزایش کیفیت محصولات، امسال به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: پروژه دوم TDAE تولید محصول Green RPO ضمن برخورداری از قابلیت ویژه صادراتی، کشور را از واردات این محصول بی‌نیاز می‌کند

کد خبر 6092333 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • قدرتمندترین موتور فضایی چین ۵۰۰ تن پیشرانش تولید کرد
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • وزیر صمت: شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند