فیلم سیاسی محسن و فائزه برای مردم ایران/ چرا خانواده هاشمی نماد خودمظلوم پنداری شده است؟
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۴۶۵۳۵
مثالهای فراوان نشان میدهد محسن هاشمی برخلاف واقع، میداند که خواهرش چه فرد افراطی است و چگونه مشی ضدانقلابی را دنبال میکند ولی با نامهای سراسر حقبهجانب، تلویحا به خواهرش حق میدهد که عصبی باشد.
سرویس سیاست مشرق - اخیراً مصاحبه فائزه هاشمی با وبسایت انصاف نیوز با واکنشهایی در فضای رسانهای همراه بوده است که مهمترین واکنش، نامه محسن هاشمی به وی و طلب عذرخواهی از فائزه است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
دختر هاشمی رفسنجانی در این مصاحبه میگوید:
"برای ایران دوست داشتم آقای ترامپ انتخاب شود، ولی اگر یک آمریکایی بودم به آقای ترامپ رأی نمیدادم. به خاطر همین فشارهایی که میآورد، بالاخره شاید یک تغییر سیاستی اتفاق بیفتد. "
دختر خانواده هاشمی همچنین با توهین به شهید سلیمانی درباره حضور ایشان در محور مقاومت و مقابله با داعش گفت:
آقای قاسم سلیمانی قبل از رفتن به سوریه با پدرم مشورت کرد و ایشان به وی گفت نرو...، این همه از سیاست مقاومت و اقدامات ایران در منطقه دفاع میشود، درحالیکه هر چیزی که نتیجه آن به توسعه ایران منجر نشود، نمیتواند کار مثبتی باشد... در ایام سالگرد ترور آقای سلیمانی، از یک نفر نمیشنویم که بگوید او چهکار کرد. پدرم درایت و آیندهنگری قوی داشته که توصیه کرده به سوریه نروید و درست هم گفته است... نتیجه عملکرد آقای سلیمانی و یا نتیجه عملکرد ما به عنوان سیاست مقاومت چه بوده است؟ چه گرهی از مشکلات کشور ما بازکرده و چه مسیری برای توسعه ایران گشوده است؟
فارغ از سادهسازی موضوع حضور حاج قاسم در محور مقاومت و نتایج این حضور در امنیت منطقه و بهخصوص جمهوری اسلامی و مردم ایران، اظهارنظر وی درباره قاتل شهید سلمانی و اینکه اعتراف میکند دوست دارم ترامپ ادامه پیدا میکرد تا ایران و مردمش تحتفشارهای بیشتر قرار بگیرد، حکایت از سناریویی است که نمیشود تنها فائزه را مبدعان دانشت بلکه این اظهارنظر، حرف دل اصلاحطلبان و کاسبان تحریم است تا بهواسطه کمک همهجانبه آمریکا علیه ایران، خودشان بتوانند به نون و نوایی در عرصه قدرت و سیاست برسند و با استفاده از دوقطبیهای صلح و جنگ، تحریم و ایستادگی، بتوانند در بزنگاههای مهم افکار عمومی را مهندسی و مدیریت کنند.
اما درباره این اظهارات و واکنشهای صورت گرفته چند نکته قابلتأمل است که در ادامه به آن اشاره میشود:
۱- محسن هاشمی با منت گذاشتن بر سر نظام اسلامی آن هم به نفع خواهرش، تلویحا میگوید که تو حقداری عصبانی باشی ولی این بار عذرخواهی کن...!
هاشمی در این نامه مدعی میشود:
میدانم که در سالهای اخیر برخوردهای نادرستی با تو، خانواده و فرزندت شده است که شاید باعث کشاندن تو به تندروی و خارج شدن از مشی میانهروی پدر گردیده، ولی این دلیل نمیشود که به رئیسجمهور کشور بیگانه امید ببندی و دم از استقلال بزنی! لذا از تو صمیمانه تقاضا دارم صحبتهای خود را اصلاح و از این موضع عذرخواهی کنی و مانع تخریب پدر از طرف تجدیدنظرطلبان خارجی و افراطیون داخلی شوی.
محسن هاشمی یا در خانواده هاشمی بزرگ نشده است و یا اگر بزرگشده، خواهر خود را نشناخته است و احتمالاً هم نمیداند معنای میانهروی چیست؛ بهعنوانمثال حضور فعال این فرد در فتنه ۸۸ یا حمایت قاطعانه این خانم از فرقه بهاییت و یا رفتارهای افراطیاش در مجله زن روز که به گفته هاشمی به وی تذکر داده آن هم در دهه هفتاد[۱]، برای تندرو بودن و معتدل نبودن امثال فائزه کفایت میکند و به قطع آقای محسن هاشمی فقط منت بهنظام و مردم گذاشته است که باید بپذیرند فائزه عصبی است و از مشی اعتدال خارجشده است ...
۲- محسن هاشمی در قسمت دیگری از نامه به خواهرش مینویسد:
چهارمین سالگرد رحلت پدر، سپری نشده بود که انتشار مصاحبهای از تو موجب ناراحتی علاقهمندان آیتالله هاشمی رفسنجانی و البته اعضای خانواده را فراهم کرد و بهانهای مناسب به افراطیون و تخریب گران پدر داد و برگ دیگری بر مظلومیتش اضافه شد.
محسن هاشمی بازهم در سناریویی که مجبور به اجرای آن شده است، خودش را به آن راه زده و پدر خود مرا مظلوم جلوه داده است و از خواهر میخواهد برای جلوگیر از تخریب پدر، عذرخواهی کند حالان که چه کسی است که نداند فائزه هاشمی در زمان حیات پدرش، تو دهنی بزرگی به هاشمی رفسنجانی زد و هیچکدام از اعضای خانواده از مادر گرفته تا دیگر اعضا، خم به ابرو نیاوردند که فائزه چگونه حرمت پدر را مقابل مردم لکه دارد کرد.
اما فائزه چگونه حرمت پدرش را رعایت نکرد؟
در پی انتشار خبر دیدار فائزه هاشمی با چند نفر از عناصر فرقه ضاله بهاییت ر اردیبهشت ۹۵، روزنامه جمهوری اسلامی در گفتگویی با هاشمی رفسنجانی نظر ایشان را در ابن زمینه پرسید؛ هاشمی رفسنجانی گفت: فائزه اشتباه بدی کرده و باید آن را تصحیح و جبران کند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: فرقه ضاله بهاییت یک فرقه استعمار ساخته و منحرف است که همیشه با همین انحراف شناختهشده و ما همیشه از این فرقه تبری جسته و میجوییم. [۲]
بلافاصله بعد از انتشار واکنش پدر خانواده نسبت به اقدام مخالف دین دختر، فائزه هاشمی بر اساس برنامهریزی قبلی بار دیگر وارد میدان شده و بهنوعی جواب پدر را میدهد.
فائزه در گفتگو با یورونیوز میگوید: موضع من نسبت به بهاییها، موضع حقوق بشری است. اینکه ما بهعنوان دین اینگونه تبعیض قائل شویم و اینگونه ظلم بکنیم به بهاییها و سایر گروهها مثل اصلاحطلبان درست نیست. شما ببینید چقدر بچههای اصلاحطلب داریم که از دانشگاهها اخراج شدهاند و زندان رفتهاند به این دلیل که از حکومت انتقاد کردهاند. اینها ظلم است در مورد بهاییها هم همین است. نگاه من، نگاه حقوق بشری است.
فائزه هاشمی میگوید که نگاه او به بهاییان در ایران حقوق بشری است و معتقد است که: ما در ایران داریم ظلم میکنیم نهتنها به اینها که به خیلیها. منتهی میزان اینها از همه بالاتر است؛ و نباید این اتفاق بیفتد و ما باید رفتارهایمان را اصلاح بکنیم.
دختر هاشمی میگوید: من کار خطایی نکردهام و عادت هم به مخفیکاری ندارم خانواده ما اصلاً اینطوری هستند و خیلیها معتقد هستند چوبهایی که ما میخوریم و هزینههایی که میدهیم به خاطر صداقت و سادگیمان است که نمیتوانیم دروغگو باشیم و تظاهر کنیم. الآن هم پشیمان نیستم. [۳]
همین یک مثال نشان میدهد که محسن هاشمی برخلاف واقع، میداند که خواهرش چه فرد افراطی است و چگونه مشی ضدانقلابی را دنبال میکند ولی با نامهای سراسر حقبهجانب، هم پدرش را مظلوم جلوه میدهد و هم فائزه را فردی معتدل نشان میدهد که به دلیل رفتارهای دیگران عصبی شده است و مجوز دارد که اینگونه به دشمن قطعی مردم دل ببندد و قهرمان این مملکت را اینگونه به تمسخر بکشد و بگوید حضور حاج قاسم رد عراق هیچ نفعی نداشت و اینکه هاشمی به حاج قاسم گفت سوریه نرو، حرف درستی بوده است.
به هر جهت با مصداقها و مثالهای فراوان، میتوانیم اثبات کنیم که دختر هاشمی رفسنجانی از ابتدا افراطی و تندرو بوده است و اگر محسن هاشمی بگوید من از این مصادیق بیخبر و بیاطلاع بودم، قطعاً قابلپذیرش نیست و سناریو نامه منتشرشده محسن هاشمی، به دلیل شور شدن بیشازحد آش خواهر بوده است، البته فائزه هاشمی همین مقدار ظاهرسازی را هم رعایت نکرده و پاسخ برادر را هم مانند پدر، میدهد و میگوید:
محسن در بین ما از همه محافظهکارتر است یا به قول خودش عاقلتر است. خیلی دلش میخواهد ما را کنترل کند. [۴]
مسئله دیگری که نیاز است محسن هاشمی توجه کند، خود مظلوم پنداری خانواده هاشمی است بهگونهای است که در این خانواده هر آنچه باب میل ایشان از پدر گرفته تا فرزندان و مادر نباشد، ظلم و بیعدالتی است و رفتارهای این خانواده معیار عدالت و درست است که مشرق در مطلب بعدی به این مسئله بیشتر خواهد پرداخت...
[۱] -mshrgh.ir/۱۱۶۶۴۵۶
[۲] -http://entekhab.ir/fa/news/۲۶۸۹۳۲
[۳] -http://mashreghnews.ir/fa/news/۵۷۳۹۸۴
[۴] -https://www.donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-۳۷۲۹۸۱۴
منبع: مشرق
کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی فائزه هاشمی محسن هاشمی هاشمی رفسنجانی سردار حاج قاسم سلیمانی محور مقاومت خانواده هاشمی آیت الله هاشمی رفسنجانی هاشمی رفسنجانی فائزه هاشمی محسن هاشمی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۶۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نمادهای عجیب در انتخابات هند
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از دهلی نو، کتری"، " لیوان"، "دمپایی"، جارو، " فیل"، " دسته گل"، کتاب، "عینک"، " دوچرخه" و هزاران نماد دیگر این روزها در تبلیغات نامزدها و احزاب در سطح خیابانها و کوچههای شهرهای مختلف هند دیده میشود.
در هند طبق قانون هر حزب و نامزدی باید در انتخابات ملی، ایالتی و محلی باید یک نشان تصویری داشته باشد.
تاریخچه اجبار داشتن نماد به سالهای اول استقلال هند برمیگردد، زمانی که کمتر از ۲۰ درصد مردم هند با سواد بودند و رای دهندگان باید نامزدهای منتخب خود را از روی نمادها و نشانهای تصویری انتخاب میکردند نه نام هایشان.
در زمان کنونی نیز که گفته میشود بیش از سه چهارم هندیان باسواد تلقی میشوند، اما همچنان این نشانههای تصویری حرف اول را در هنگام انتخابات میزنند.
از اولین انتخابات در سال ۱۹۵۱ میلادی زمانی که دستکم ۵۳ حزب برای حدود ۴۵۰۰ صندلی مجلس ملی و مجالس ایالتی با هم رقابت کردند کمیسیون انتخابات نمادهایی را به احزاب اختصاص داد و هر نامزدی میتوانست با این نماد در انتخابات شرکت کند.
فرمان نمادهای انتخاباتی در سال ۱۹۶۸ میلادی به همه احزاب در سطح ملی، ایالتی، محلی و همچنین نامزدهای مستقل داده شد.
اولین نماد انتخاباتی در هند متعلق به کنگره بود حزبی که در مبارزات آزادی بخش و جنبش استقلال طلبی هند نقش فراوانی داشت.
نخستین نماد انتخاباتی حزب کنگره "یک جفت گاو نر" بود. پس از انفکاک در آن، نماد حزب به "گاوی که به گوساله خود شیر میدهد" تغییر کرد.
از سال ۱۹۷۹ "دست " نماد حزب کنگره شد.
حزب حاکم بی جی پی در سال ۱۹۸۰ تشکیل شد. این حزب نماد انتخاباتی خود را "نیلوفرآبی" برگزید. بنیانگذاران آن اعلام کردند تاریکی جای خود را به نور خورشید خواهد داد و نیلوفر آبی شکوفا میشود.
حزب عام آدمی یا عامه مردم که سال ۲۰۱۱ در دهلی تشکیل شد نماد خود را "جارو" انتخاب کرد.
حزب ملی مردم هند "کتاب" را بعنوان نماد خود انتخاب کرد. در هنگام برپایی جشن انتخاب این نماد اعلام شد که تنها سواد و تحصیل میتواند اقشار ضعیف را توانمند کند
هدف از این انتخاب اعتراض به فساد و نشان دهنده امید حزب برای پاک کردن کثیفیها و فسادهای نفوذ یافته در دولت و مجلس بود.
"
نمادها و نشانههای تصویری، ساختار، عملکردها و اهداف سیاسی احزاب و افراد را ساده و خلاصه بیان میکنند.
نمادها باید آشنا و به راحتی قابل تشخیص باشند و هیچ پیوند مذهبی یا احساسی با اعتقادات مردم مانند گاو، معبد، پرچم ملی، چرخ نخ ریسی و ... نداشته باشد.
نمادهای انتخاباتی هند پیامهای بی صدایی هستند که نقش بزرگی در هنگام انتخابات در هند ایفا میکنند.
این صحنه ها، ارتباطات تصویری بشر در ماقبل اختراع الفبا را به یاد میآورد.
اظهارات:
کیشو دیو: نامزد مستقل انتخابات مجلس هند