Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-04@21:24:06 GMT

سخنگوی پلیس: انتشار کلیپ سرقت جرم است

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۴۶۶۶۵

صراط: سردار مهدی حاجیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سرقت در هر جامعه‌ای روی می‌دهد و در هیچ جامعه‌ای و در هیچ مکانی از جهان آمار سرقت صفر نیست.

به گزارش مهر، وی افزود: بر اساس آمار گفتیم که سرقت‌های خرد در ۹ ماهه امسال افزایش پیدا کرده، در وقوع سرقت علل‌های زیادی نقش دارند، فقر و بیکاری باعث افزایش سرقت می‌شود، اما باید پرسید آیا نیروی انتظامی در بحث فقر و بیکاری و ایجاد کار نقش دارد؟

سخنگوی ناجا گفت: ما در پیشگیری وضعی نقش داریم، اما این نقش کم است، ما شفاف هستیم و بر مبنای شفافیت پیش می‌رویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون اجتماعی ناجا درباره افزایش برخورد پلیس با اوباش گفت: اوباش‌گری خط قرمز پلیس است، ما در دسته‌بندی‌ها اوباش را طبقه‌بندی کرده بودیم، اما این به معنای افزایش اوباش نیست، برخورد با اوباش مطالبه مردم است، نیروی انتظامی اجازه نمی‌دهد که معدود قانون‌شکنان در جامعه رعب و وحشت ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه قانون بکارگیری سلاح وضعیت پلیس را مشخص کرده، گفت: قانون به پلیس اجازه داده که پس از انجام ترتیبات و ایست و.. از سلاح خود برای زمین‌گیر کردن متهم استفاده کند و هیچ اقدام پلیس بر خلاف قانون انجام نمی‌شود، اجازه نمی‌دهیم امنیت خدشه‌دار شود و اگر به امنیت خدشه وارد شود، ترمیم آن بسیار سخت است.

سردار حاجیان تعامل پلیس و قوه‌قضاییه را بسیار خوب ارزیابی، توصیف و بیان کرد: بر مبنای درخواست قضائی پلیس در پرونده‌ها ورود پیدا می‌کند و پلیس و دستگاه قضائی پشتیبان یکدیگر هستند.

حاجیان درباره انتشار تصاویر وقوع سرقت و زورگیری نیز متذکر شد: انتشار هرگونه کلیپ سرقت و زورگیری بر اساس قانون جرایم رایانه‌ای در فضای مجازی جرم است و کسی حق ندارد این کلیپ‌ها را در فضای مجازی منتشر کند.

سخنگوی ناجا با بیان اینکه افرادی به عنوان لیدر در حوزه شرط‌بندی در خارج از کشور شناسایی و برای آن‌ها اعلان‌قرمز حکم جلب صادر شده، بیان کرد: استرداد مجرمان فرآیندی سیاسی، قضائی و پلیسی است که باید اقدامات در هر سه حوزه انجام شود، اما ما با پلیس دیگر کشور‌ها تعامل خوبی داریم.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: پلیس سرقت جرم جرائم رایانه ای صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۶۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم

رئیس کمیسیون شورا‌ها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : قانون « شفافیت قوای سه گانه » موظف می‌کند که همه اطلاعات و داده‌ها، به جز موارد مربوط به امنیت ملی و منافع اقتصادی، در دسترس عموم قرار گیرد.

محمد صالح جوکار، رئیس کمیسیون شورا‌ها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : قانون « شفافیت قوای سه گانه » موظف می‌کند که همه اطلاعات و داده‌ها، به جز موارد مربوط به امنیت ملی و منافع اقتصادی، در دسترس عموم قرار گیرد.

وی افزود : تشکیل کارگروهی برای تشخیص اطلاعات قابل انتشار یک کارگروه به جای شورای عالی امنیت ملی تشکیل می‌شود تا در مورد انتشار یا عدم انتشار اطلاعات توسط دستگاه‌ها تصمیم‌گیری کند.

جوکار اظهارداشت : با توافق مجلس و شورای نگهبان، ابهامات مربوط به مصالح عالی نظام و ترکیب کارگروه رفع شد.

وی افزود : این قانون به مطالبات دیرینه مردم و جوانان برای شفافیت پاسخ می‌دهد و از سوی نمایندگان مجلس نیز با رای بالا به تصویب رسید.

جوکار ابراز داشت : با رفع ایرادات، انتظار می‌رود که شورای نگهبان نیز این قانون را تایید کند و زمینه اجرای آن فراهم شود.

رئیس کمیسیون شورا‌ها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : طبق این قانون، آراء نمایندگان، دارایی‌های مجلس، دولت و سایر نهاد‌ها و همچنین آراء شورا‌ها و کمیسیون‌ها باید به طور شفاف در دسترس عموم قرار گیرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازداشت ۷ نفر اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز
  • دستگیری ۷ نفر اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم
  • ماجرای انتشار بوی عجیب در بندرترکمن | علت عجیب تر این اتفاق !
  • انتشار مطالب منفی درباره نامزدهای انتخاباتی ممنوع است
  • انتشار بوی گاز در بندرترکمن ربطی به مشکل فنی و خرابی تاسیسات گازی ندارد
  • رهاسازی «مرکاپتان» سرقت شده باعث بوی نامطبوع در بندرترکمن بود
  • دستگیری اراذل و اوباش در جنوب تهران
  • دستگیری ۴ اراذل اوباش سابقه دار در جویبار