Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  ۲۲ دی سال ۹۴ یعنی درست پنج سال پیش، رزمندگان نیروی دریایی سپاه ۱۰ نظامی متجاوز آمریکایی را در آب‌های خلیج فارس دستگیر کردند؛ و امروز در پنجمین سالگرد این رویداد، پای سخنان سردار رمضان زیراهی فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه را که در آن زمان، جانشین فرمانده این منطقه بود، از واقعه‌ای که تحقیر آمریکا را رقم زد، می‌نشینیم و روایت او را از این واقعه می‌خوانیم:

 تاریخ سراسر افتخار استان بوشهر پر از حماسه ماندگار است که یکی از این حماسه‌های ماندگار دستگیری متجاوزین آمریکایی در جزیره فارسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۲ دی سال ۹۴، پیامی از جزیره ارسال شد که دو فروند قایق آمریکایی به جزیره نزدیک شده‌اند و دستور خواستند که چه کار کنیم. همزمان فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در بوشهر حضور داشت، که کسب تکلیف شد و او گفت اگر به آب‌های مرزی ما تجاوز کرده‌اند به طور حتم دستگیر شوند. پس از دستور فرمانده، این پیام ابلاغ شد که دو فروند تا شناور را بگیرید و رزمندگان ما هم این کار را به بهترین نحو انجام دادند. این اتفاق حدود ساعت ۱۷ تا ۱۷:۳۰ صورت گرفت. در یک ساعت اول دستگیری تفنگداران آمریکایی، هیچ تحرکی از آمریکایی‌ها ندیدیم و به واقع غافلگیر شده بودند که باید چه کار کنند.

پس از بررسی‌ها مشخص شد که آخرین پیامی که این تفنگداران به فرماندهانشان فرستاده بودند ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه بوده است که در آن پیام گفته بودند، ایرانی‌ها در وضعیتِ یکِ آمادگی هستند و اسلحه‌های خود را به سمت ما گرفته‌اندو دیگر پیام قطع شده بود.

ولی وقتی این افراد به جزیره فارسی انتقال داده شدند، تحرکاتی از آمریکایی‌ها دیدیم و طبق اطلاعاتی که بعد از آن به دستمان رسید، فرمانده ناوگان پنجم آمریکا به ناو هواپیمابر، یک رزم‌ناو امریکایی، یک ناوشکن انگلیسی و یک فروند ناوچه گارد ساحلی خود آمریکا دستور داده بود که با تمام سرعت به جزیره فارسی نزدیک شوندو جستجو و نجات را برای یافتن اثری از سرنشینان دو قایق نظامی انجام دهند. ۱۵ دقیقه بعد به آن‌ها می‌گویند گروه ضربت را تشکیل دهید و وارد آب‌های سرزمینی ایران شوید.

خبر‌ها که به ما رسید از طریق سامانه مرکزی پیام آماده باش به کل منطقه داده شد و تعدادی از نیرو‌های شناوری ما اعزام شدند به طرف جزیره فارسی. همچنین سکو‌های موشک انداز ساحل به دریا در نوار ساحلی گسترش پیدا کردند و آمادگی ایجاد شد.

بعد از حدود یک ساعت، ناوهواپیمابر آمریکا با سرعت نزدیک جزیره فارسی شد.

تا قبل از این که ناوهواپیمابر نزدیک جزیره فارسی شود اعلام می‌کردند که دو قایق ما در ۵ مایلی جزیره فارسی ناپدید شده است و اگر کسی سراغی از آن‌ها دارد به ما اعلام شود. مترجم فارسی زبان ناو آمریکایی نیز همین پیام را به اداره بندر ما مخابره کرده بود. آن زمان دستور داشتیم که چیزی اعلام نکنیم، اما خودشان می‌دانستند که افرادشان در جزیره فارسی هستند؛ بنابراین اعلام کردند که نظامیان ما در جزیره فارسی و پیش شما هستند و سپس دست به اقدام‌های عجولانه همراه با عصبانیت و دستپاچگی زدند.

بعد از فرمانده نیروی دریایی سپاه که در بوشهر حضور داشت، کسب تکلیف کردیم و پیامی نوشته شد و به یگان‌های شناوری ما که به طرف جزیره فارسی اعزام شده بودند، گفته شد که این پیام را به آمریکایی‌ها ابلاغ کنند که سربازان شما پیش ما هستند و سالم هستند.

زمانی که این کار صورت گرفت دو تا ناو هواپیمابر در خلیج فارس حضور داشت یکی ناوهواپیمابر آمریکایی هلی استرومن ۱۷۵ که در جنوب شرقی جزیره فارسی بود و دیگری ناو فرانسوی با دو ناوشکن که در ۲۰ مایلی شمال شرق جزیره بود. ناوشکن انگلیسی هم در منطقه حضور داشت. همزمان تعداد زیادی شناور اطراف جزیره بودند.

به آن‌ها اخطار داده شد اگر به حریم جزیره نزدیک شوید شما را می‌زنیم.

گفتند می‌خواهیم بالگرد بفرستیم گفتیم اگر بالگرد بیاید مورد هدف قرار می‌گیرد.

رزم ناو آمریکایی شروع کرد به اخطار دادن و هشدار دادن هم به بچه‌های ما و هم گروهی که خودشان را همراهی می‌کردند. آمادگی ایجاد کرده بودند مثل اینکه قرار است درگیری سنگینی رخ دهد.

ناو هواپیمابر آمریکایی که سریع خودش را به جزیره فارسی رسانده بود بین این جزیره و بوشهر حائل شد و به شناور‌های ما که به سمت فارسی نزدیک می‌شدند، هشدار دادند که اگر برنگردید سرتان را می‌بریم. آمریکایی‌ها به شدت عصبی بودند.

به بچه‌ها گفتیم بروید و آن‌ها هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

آن‌ها مسیرشان را تغییر دادند و از بچه‌های ما فاصله گرفتند و ما در منطقه مستقر شدیم.

بعد از آن به پدافند هوایی بوشهر از طریق سلسله مراتب فرماندهی‌شان آماده باش داده شد و آن‌ها شروع کردن به اخطار دادن به هواپیما‌های آمریکایی. به شدت ما بر فراز جزیره فارسی تحرکات هوایی داشتیم. از هواپیما‌های اف ۱۵، اف ۱۸ و جمع آوری اطلاعات چه سیگنالی و چه موارد دیگر به صورت گسترده فشار آوردند روی جزیره فارسی.

اعلام شد به ما مثل اینکه می‌خواهد حمله هوایی صورت گیرد. منتها رزمندگان ما با خونسردی و طمانینه این‌ها را به طور کامل زیر نظر داشتند و مرتب به آن‌ها اخطار می‌دادند که باید از آب‌های ما فاصله بگیرید و هواپیما‌ها را از روی سر جزیره فارسی دور کنید.

این روال ادامه داشت تا اینکه پیام دیگری به آن‌ها دادیم و گفتیم ما کسب تکلیف کردیم و فرماندهی مافوق ما تصمیم خواهد گرفت آیا نفرات شما را آزاد بکنیم یا نکنیم؛ و اعلام شد نیروی دریایی سپاه در آمادگی کامل است و سایت موشکی خود را گسترش داده بودیم اگر اشتباهی می‌کردند به طور قطع جهنمی برای آن‌ها درست می‌شد.

آن‌ها فاصله زیادی با ما نداشتند؛ چه ناوهواپیمابر فرانسوی، چه ناوشکن‌ها و رزم‌ناو و ناوهواپیمابر آمریکایی ها.

وقتی این پیام صادر شد آمریکایی‌ها یک مقداری آرام شدند و اعلام کردند ما فاصله می‌گیریم و منتظر هستیم که به ما بگویید افرادمان کی آزاد می‌شوند و در چه نقطه ای؛ که به آن‌ها اعلام شد، فردا در این باره تصمیم‌گیری خواهد شد.

ناوگان پنجم و شناور‌های هم‌پیمانش از ساعت حدود ۱۸ و ۳۰ دقیقه تا ۲۱ و ۵۵ دقیقه هر چه توان داشتند به میدان آوردند.

ما همراه تیم شناوری که به جزیره فارسی فرستادیم به پشتیبانی عزیزان در جزیره، یک گروه اطلاعاتی هم فرستادیم که کار‌های تحقیقاتی و بازجویی‌هایی که نیاز است انجام دهند؛ و به این نتیجه رسیدیم که نظامیان آمریکایی بر منطقه اشراف خوبی ندارند و جزیره فارسی را نمی‌شناختند حتی گفته بودند، ما فکر کردیم این یک صخره دریایی است نه جزیره.

این رویداد یک پیروزی درخشان برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بود. آن زمان خود آمریکایی‌ها رجزخوانی می‌کردند که ما قوی‌ترین نیروی نظامی دنیا را داریم و مستندش موجود است اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا در سخنرانی سالانه خود اعلام کرده بود، بودجه نظامی ما از ۸ کشور بعد از خودمان بیشتر است و به واقع همین طور هم بود. تفنگداران دستگیر شده از نظر تجهیزاتی از نیرو‌های ما پیشرفته‌تر بودند؛ هم سلاح نظامی‌شان، هم شناورهایشان و هم تعداد نفراتشان. تعداد بچه‌های ما که در اولین برخورد با آن‌ها مواجه شدند از انگشتان یک دست هم کم‌تر بود و نیرو‌های ما اثبات کردند که در یک رویارویی نظامی آن چیزی که حرف اول را می‌زند، ایمان، شجاعت و پایداری است.

وقتی آمریکایی‌ها را دستگیر کردیم برخی‌شان لرزه به اندامشان افتاده بود، اما وقتی برادران ما را دیدند با رفتار اسلامی با آن‌ها برخورد می‌کنند آرام شدند.

خودشان اعلام کردند که طبق آنچه در ذهن داشتند فکر می‌کردند وقتی اذان پخش شود سرشان بریده می‌شود!

نیروی دریایی سپاه به دنبال درگیری و دشمنی نبود. نیروی دریایی آمادگی دارند که شجاعانه از کشورشان دفاع کنند

خاطره‌ای از شبی که آمریکایی‌ها در جزیره فارسی بودند، بگویم. آن زمان گروهی پیمانکار در جزیره فارسی ساخت و ساز می‌کردند که اهل استان آذربایجان بودند. فرمانده جزیره به ما اعلام کرد که این‌ها مشتاق هستند اسلحه بگیرند و در حفاظت از جزیره کمک کنند.

وقتی اصرارشان را دیدیم خواستیم که در کنار رزمندگان باشند و آن‌ها از غروب تا فردا صبح به دون استراحت از جزیره حراست کردند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه که در بوشهر بود به ما اعلام کرد که دکتر ظریف وزیر امور خارجه با من تماس گرفته وگفته است که کِری وزیر وقت امور خارجه آمریکا خواهش و تمنا می‌کند و می‌گوید بچه‌های ما اشتباه کردند و آن‌ها را آزاد کنید؛ و این کار برای شما امتیاز است.

دکتر ظریف گفته بود، من خودم صدای جان کِری را شنیدم که با رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا صحبت می‌کرد که چرا این کار‌های غیر حرفه‌ای و عجولانه را انجام داده‌اید.

پشتیبانی و استقبالی که مردم از کار نیروی دریایی سپاه کردند به ما روحیه داد. سراسر کشور و حتی در خارج از کشور این حمایت اعلام شد و این کار، قدرت ما را به نحوی چند برابر کرد و نشان داد مردم ما وقتی رویاروی دشمن قرار می‌گیرند هم متحد و منسجم هستند و این موضوع دستاورد بزرگی بود.

امروز دشمن از اقتدار و توان ما وحشت دارد و در محاسبات راهبردی خودشان، جمهوری اسلامی را به عنوان یک قدرت می‌شناسند. امروز الحمدلله به این توانمندی رسیده‌ایم که دشمن برای مقابله با ائتلاف تشکیل می‌دهد. زمانی ما در ۵۰ یا ۶۰ کیلومتر داخل مرز‌های خودمان با دشمن مبارزه می‌کردیم، اما امروز خاکریزمان صد‌ها کیلومتر با کشور فاصله دارد.

الان دشمنان در خلیج فارس گروه تشکیل داده‌اند؛ یکی به رهبری آمریکا و دیگری به رهبری خود اروپا و دارند از ترس شناور‌های خودشان را اسکورت می‌کنند. در صورتی که خود آن‌ها مایه ناامنی در خلیج فارس هستند اگر بخواهند که خلیج فارس امن باشد باید از منطقه خارج شوند؛ و بهتر و آبرومندانه‌تر است که خودشان از خلیج فارس خارج شوند تا اینکه مردم منطقه آن‌ها را به زور بیرون کنند.

به عنوان یک سرباز دوست دارم مردم ما روی اصول اصلی انقلاب پایبند باشند همچنان که تاکنون بوده‌اند و اتحاد و یکپارچگی خود را در برابر دشمن حفظ کنیم.

جزیره فارسی یک جزیره ویژه است. سه واقعه در نزدیکی این جزیره رخ داده است؛ یکی در زمان جنگ تحمیلی وقتی کشتی بریجتون آمریکا که آمدند تا مردم و رزمندگان ما را در دریا تحقیر کنند، اما خودشان در کنار جزیره فارسی تحقیر شدند. دوم این که بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد شهدای ما (نیروی دریای سپاه) در کنار این جزیره به شهادت رسیدند و سال ۹۴ هم باز شاهد تحقیر آمریکایی‌ها در نزدیکی این جزیره بودیم. به نحوی که حتی نمایندگان و سیاست مدارانشان ابراز کردندکه تحقیر شدند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تفنگداران امریکایی خلیج فارس جزیره فارسی متجاوزان امریکایی نیروی دریایی سپاه نیروی دریایی سپاه جزیره فارسی جزیره فارسی خلیج فارس آمریکایی ها بچه های ما اعلام شد آن زمان داده شد بچه ها سال ۹۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۶۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده برکناری علی خطیر/ چه کسی مدیرعامل باشگاه استقلال می‌شود؟

آفتاب‌‌نیوز :

مدیرعامل پرسپولیس بعد از واگذاری به گروهی از بانک‌ها واگذار تغییر نکرد و هم چنان رضا درویش این تیم را به عنوان مدیر هدایت می‌کند.

بر اساس خبر‌های رسیده باشگاه استقلال هم تا پایان فصل قصد تغییر مدیرعامل را نداشت و بعد از کنار گذاشتن علی خطیر یک نفر از اعضای هیات مدیره را به عنوان سرپرست مدیرعاملی انتخاب کرد. واقعیت این است مجموعه خلیج فارس بر این عقیده است، مدیرانی که هم اکنون در باشگاه حضور دارند بهتر می‌توانند تیم را تا پایان فصل اداره کنند به این خاطر که از مجموعه فعلی شناخت دارند.

ماجرای اخراج علی خطیر از جایی آغاز شد که او قرار بود همه پولی که از مجموعه خلیج فارس می‌گیرد، برای پرداخت دستمزد بازیکنان و کادر فنی هزینه کند، اما گفته می‌شود او بخشی از این هزینه‌ها را صرف بدهی کرد و این جا بود که هلدینگ خلیج فارس تصمیم گرفت این مدیر را به خاطر عدم تبعیت از دستور مجموعه برکنار کند.

این منجر به اختلافات جدی میان علی خطیر و هلدینگ خلیج فارس شد و در نهایت این هلدینگ تصمیم به برکناری علی خطیر گرفت و جای مدیرعامل قبلی را یکی از اعضای هیات مدیره گرفت.

بر اساس خبر‌های رسیده از ساختمان سعادت آباد گزینه‌هایی که برای مدیرعاملی باشگاه استقلال نام برده می‌شود، دست کم تا پایان فصل اداره تیم را برعهده نخواهند گرفت. هر چند گفته می‌شود شانس شهریاری از همه بیشتر است. مدیری که ارتباط خوبی با هلدینگ خلیج فارس دارد و پیش از این مدیرعامل باشگاه صباباطری تهران بود.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • معرفی تیم‌های برتر مسابقات هندبال گرامیداشت روز ملی خلیج فارس
  • سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی
  • سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی + ویدئو
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • پشت پرده برکناری علی خطیر/ چه کسی مدیرعامل باشگاه استقلال می‌شود؟
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۶ اردیبهشت
  • «جدال خلیج»، خلیجی که همیشه فارس بوده+ فیلم
  • برگزاری جشنواره سیلینگ در ساحل جزیره هرمز