Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، احمدخانی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: هدف از برگزاری جشنواره فرهنگی، هنری روستا و عشایر شمالغرب کشور آشنایی با نقاط قوت و ضعف فرهنگ و هنر روستا و عشایر، تقویت نقاط قوت و برطرف کردن کاستی‌ها، ارائه دستاورد‌ها و عملکرد هنرمندان و معرفی آثار و تولیدات و ایده‌های برتر فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ادامه داد: پاسداشت سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی روستا و عشایر نخستین محور این جشنواره بوده که شامل ارسال عکس از تکریم و تجلیل از کارآفرینان، خیرین، فعالان فرهنگی هنری، معتمدین روستا می باشد.

احمدخانی دومین محور این جشنواره  را فرهنگ کتاب و کتابخوانی خواند و گفت: در حوزه کتابخوانی آثار ارسالی باید شامل معرفی یک کتاب (حداکثر به مدت سه دقیقه) در قالب فایل تصویری باشد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: در بخش مسابقه نیز علاقمندان بایستی به سوالات  طرح شده از کتاب "انسان ۲۵۰ ساله" مقام معظم رهبری پاسخ دهند.

او با بیان اینکه سومین محور جشنواره نیز عکس موبایلی با محوریت جهش تولید در مناطق روستایی و عشایری است، گفت: علاقمندان برای شرکت در این بخش می‌توانند عکس‌های خود را در قالب موضوعاتی مانند همدلی و مواسات مومنانه در روستای من، فرهنگ کار و سخت کوشی در روستای من، شعار جهش تولید در مناطق روستایی و عشایری، طبیعت روستای من به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: طراحی و نقاشی با موضوعات فرهنگ بومی روستا و عشایر است که هنرمندان برای شرکت در این بخش می‌توانند، آثار خود را در قالب موضوعات فرهنگ بومی روستا و عشایر، طبیعت روستای من، بافت قدیمی و سنتی روستای من در یک برگه A۴ و با مداد رنگی آماده کرده و به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

او گفت:  بخش طراحی و نقاشی در ۲ رده سنی نوجوانان ۵ تا ۱۶ سال و ۱۶ سال به بالا برگزار می‌شود.

احمدخانی ادامه داد: در بخش خوشنویسی نیز آثار ارسالی باید در قالب خط نستعلیق برای آیه مبارکه ۲۸ سوره رعد «الا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ»، آیه مبارکه ۱۹۵ سوره بقره «انّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ» و سوره مبارکه کوثر و و یا خط تحریر (یک بند) از منظومه حیدربابای استاد شهریار باشد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: زمان برگزاری جشنواره از ۱۸ دی ماه تا ۱۸ اسفندماه می باشد و داوری آثار ارسال شده به جشنواره از ۱۹ تا ۲۳ اسفند ماه امسال انجام خواهد شد.

او ادامه داد: اعلام اسامی برگزیدگان نیز در تاریخ  ۲۵ اسفندماه و ارسال جوایز برگزیدگان ۲۷ اسفندماه امسال همزمان با ولادت حضرت امام حسین (ع) خواهد بود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزاری نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی استان زنجان خبر داد و گفت: این جشنواره باهمکاری انجمن هنر‌های نمایشی استان زنجان در راستای تقویت نمایش نامه نویسی و ترویج فرهنگ ایرانی، اسلامی و شناسایی و رشد استعداد‌ها در این حوزه برگزار می‌شود.

احمدخانی گفت: موضوع نمایشنامه‌ها آزاد است، اما نمایشنامه‌هایی که با محوریت پرداخت به مضامین ملی، مذهبی، بهره گیری از دست مایه‌های فرهنگی، بومی و ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس با استفاده صحیح از عناصر تشکیل دهنده درام باشد در اولویت خواهند بود.

او افزود: این جشنواره پذیرای متونی است که چاپ نشده و در هیچ جشنواره یا مسابقه نمایش نامه نویسی شرکت نکرده باشد و هر نمایشنامه نویس می‌تواند حداکثر ۲ اثر خود را به جشنواره ارسال کند.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: نمایشنامه نویسان جهت حضور در جشنواره بایستی فرم تکمیل شده جشنواره به همراه یک نسخه چاپی و یک فایل PDF از نمایشنامه مورد نظر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

احمدخانی بابیان اینکه به نمایشنامه‌های برگزیده با ذکر اولویت دیپلم افتخار، لوح سپاس و جایزه نقدی اهداء خواهد شد، گفت: برگزیدگان توسط انجمن هنر‌های نمایشی استان زنجان جهت چاپ و انتشار آثار حمایت خواهند شد.

او با بیان اینکه مهلت ارسال آثار به جشنواره ۱۵ بهمن ماه  امسال و آئین اختتامیه و اعلام برگزیدگان و اهدای جوایز نیز ۲۰ بهمن ماه  امسال اعلام شده است، گفت: علاقمندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی استان زنجان واقع در خیابان شیخ فضل الله نوری، فرهنگسرای امام خمینی (ره) طبقه اول، دفتر انجمن هنر‌های نمایشی استان زنجان ارسال کنند.     انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان عشایر زنجان جشنواره ارسال روستا و عشایر ارسال کنند روستای من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۷۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان ارسال آثار «عملیات تنبیهی وعده صادق» به جشنواره پژواک اعلام شد

 پیرو موافقت علی بخشی زاده، معاون صدای رسانه ملی مبنی بر ایجاد دریافت آثار با موضوع "عملیات تنبیهی وعده صادق" در سومین دوره از جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک علاقه مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

برنامه سازان شبکه‌ها و صدای مراکز می‌توانند اثر خودشان را با موضوع "عملیات تنبیهی وعده صادق" در ساختار مستند یا ترکیبی، به مدت حداکثر ۲۰ دقیقه، تا ۱۵ اردیبهشت به دبیرخانه سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک ارسال کنند.

گفتنی است، هر شبکه و مرکز، مجاز به ارسال تنها یک اثر به دبیرخانه سومین جشنواره رادیویی پژواک است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • ۶۵۶ ایل و طایفه مستقل در ایران زندگی کوچندگی دارند
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • فراخوان ارسال آثار «عملیات تنبیهی وعده صادق» به جشنواره پژواک اعلام شد
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد