Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ فرماندار شهرستان دنا از تامین زمین جهت ساخت بیمارستان شهر پاتاوه خبر داد و گفت: این زمین توسط مردم این شهر تامین و به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، بیمارستان 32 تختخوابی شهر پاتاوه از توابع شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد، در دهه فجر سال 96 با حضور استاندار سابق استان کلنگ‌زنی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم‌جواری بخش پاتاوه با بخش محروم و پرجمعیت مارگون و دهستان پرجمعیت زیلایی  از یک سو و نزدیکی مسافت با بخش لوداب بویراحمد که از لحاظ زمانی مسیری کمتری را در صورت احداث بیمارستان تا مرکز استان طی خواهند کرد از سوی دیگر نیاز به احداث بیمارستان در این بخش را دوچندان می‎کند، تا مردم این مناطق در زمان اعزام بیمار به مرکز استان مجبور نباشند سختی‌های سفر در پرخطرترین جاده‌های استان را به جان خریده و چه بسا به دلیل بعد مسافت و تصادف در حین اعزام، عزیزان خود را از دست بدهند.

بخش پاتاوه از پرجمعیت‌ترین بخش‌های استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب شده و به گفته متولیان حوزه درمان، روزانه بیش از 300 نفر در درمانگاه شهر پاتاوه ویزیت می‌شوند که این افراد نیازمند خدمت‌رسانی بیشتر در حوزه درمان هستند.

با شیوع ویروس کرونا در جهان شاید دولت‌ها به این نتیجه رسیده‌باشند که توجه و پرداختن به توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی به لحاظ ارتباط مستقیم با سلامت جامعه از اولویت و ارزش خاصی برخوردار است.

نماینده دشتستان در مجلس: ساخت بیمارستان 17 شهریور برازجان باید در اولویت قرار بگیردمشارکت بنیاد مستضعفان در ساخت بزرگترین پردیس بیمارستانی جنوب غرب تهران95 میلیارد تومان برای بیمارستان شهید سلیمانی "چاه‌مبارک" عسلویه هزینه شد

 در کشور ایران شیوع ویروس کرونا زنگ خطر را برای جلوگیری از بحران‌های مشابه در آینده به‌ویژه در مناطق محروم و کمتر برخوردار به‌صدا درآورد و شاید ضرورت احداث سریع مراکز درمانی و بیمارستانی نظیر شهر پاتاوه در همه جای مناطق محروم کشور امری لازم و ضروری باشد.

از 18 بهمن ماه سال 96 تاکنون بیمارستان شهر پاتاوه در گیر و دار صدور مجوزهای لازم برای شروع عملیات ساخت مانده‌، و مسولان دانشگاه علوم پزشکی عدم تامین زمین مورد نیاز برای ساخت بیمارستان را دلیل اصلی به تعویق افتادن ساخت این بیمارستان عنوان می‌کردند.

موضوع عدم تامین زمین برای احداث بیمارستان شهر پاتاوه حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد را نیز به واکنش واداشت، وی در آبان ماه سال‌جاری در نشست ستاد مبارزه کرونا شهرستان دنا، خواستار تعیین تکلیف این پروژه شد و از معتمدین و متنفذین محلی در شهر پاتاوه درخواست نمود، با ورود به موضوع تکلیف واگذاری زمین و انتقال سند آن به نام دانشگاه علوم پزشکی استان اقدام کنند، تا در اسرع وقت عملیات ساخت بیمارستان آغاز شود.

حال با گذشت قریب به سه سال از کلنگ‌زنی بیمارستان شهر پاتاوه، عبدالحمید پناهی فرماندار شهرستان دنا از به نتیجه نشستن تلاش‌ها برای تامین زمین مورد نیاز برای ساخت بیمارستان شهر پاتاوه خبر داد.

وی افزود: با مشارکت مردم بالاخره بعد از سال‌ها تلاش با کمک معتمدین، خیرین ارزشمند، شوراهای اسلامی، زمین بیمارستان پاتاوه تعیین و طی یک قرارداد در محدوده اراضی منطقه شهری گندی‌زار با حضور فرماندار دنا، امام جمعه پاتاوه، مدیر بهداشت و درمان، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر به دانشگاه علوم پزشکی واگذار و عملیات ساخت بیمارستان شهر پاتاوه آغاز خواهدشد.

انتهای پیام/541/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهداشت و درمان بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرستان دنا تامین زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۷۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت مرکز صحی‌ در پکتیا

روند ساخت یک مرکز صحی‌ در شهرک مهاجرین در گردیز مرکز ولایت پکتیا با حضور خلیل الرحمن‌ حقانی سرپرست وزارت مهاجرین و عودت کنندگان طالبان آغاز شد.

این مرکز صحی‌ به‌ارزش ۳۷۵ هزار دلار امروز جمعه در ولایت پکتیا آغاز شده است.

حقانی در مراسم افتتاح این پروژه از ‎افغانستانی‌های مقیم خارج از کشور خواست که به افغانستان برگردند و در آبادی و پیشرفت کشور سهیم شوند.

گفته شده که طی چند ماه گذشته بیش از ۵۰۰ هزار مهاجر افغانستانی به گونه اجباری از پاکستان اخراج شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت دو زمین ورزشی در مهدیشهر
  • آغاز ساخت مرکز صحی‌ در پکتیا
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی آغاز شد
  • آغاز بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی/ کلنگی که در نهایت بر زمین خورد
  • قلع و قمع ۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در نیشابور
  • آغاز ساخت مرکز جامع خدمات سلامت روستای خطایان
  • آماده سازی ۵۵ هکتار زمین ملی مسکن در رودبارجنوب
  • ساخت مسکن کارگری در یزد/ خانه دار شدن همه کارگران
  • بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟
  • آغاز ساخت شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان