Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی، آمار تعداد مددجویانی که در فرایند اجرای طرح غربالگری از زندان‌های استان آزاد شدند، از مرز هزار نفر گذشت.

برپایه همین گزارش در جریان اجرای طرح غربالگری زندانیان که از چندی پیش و با حضور پرتعداد قضات و مسئولان دستگاه قضایی در زندان‌های خراسان رضوی آغاز شده بود، بیش از هزار نفر از مددجویان از زندان آزاد شدند و هم اکنون این آمار به یک هزار و 29 نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر این اساس 8 هزار و 948 کار برگ برای مددجویان توسط مسئولان تنظیم شد.

در این میان، اقدامات لازم برای تبدیل یا کاهش قرار تأمین منجر به آزادی، اقدامات لازم برای تبدیل مجازات، تعلیق مجازات، آزادی مشروط، استفاده از تأسیسات قانونی نظام نیمه آزادی، آزادی تحت نظارت سامانه های الکترونیکی، اقدامات با موضوع استرداد مال ناشی از جرایم و محکومیت‌های مالی، اقدامات لازم در زمینه احکام منجر به پذیرش اعسار، تقسیط یا تعدیل تقسیط محکومیت مالی، استرداد مال ناشی از جرم و تقسیط یا تعدیل تقسیط جزای نقدی در این فرایند به انجام رسیده است.

این در حالیست که 112 مورد به احکام منجر به پذیرش اعسار و 62 مورد نیز به احکام و دستورات صادره با موضوع تقسیط محکومیت مالی اختصاص داشته است.

 گفتنی است در همین زمینه دستورات لازم برای تعلیق اجرای مجازات در 159 مورد صادر شده است.

انتهای پیام/70039

منبع: فارس

کلیدواژه: غربالگری خراسان رضوی مجازات زندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۷۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار دیلم صبح دوشنبه در این آئین ضمن تشکر از همه اقشار مختلف جامعه و خیرینی که در جشن گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد حضور داشتند اظهار کرد: وقتی فردی به دلیل محکومیت مالی در زندان محبوس می‌شود، خانواده این فرد خواسته یا ناخواسته در معرض آسیب‌های اجتماعی و تهدیدها قرار می‌گیرد از طرفی هم چون بعضی مواقع سرپرست خانوار زندانی است و درآمدی وجود ندارد این خانواده از نظر اقتصادی و معیشتی نیز دچار تنش می‌شود.

محمد اسدی با اشاره به اینکه خیرین شهرستان دارالمومنین دیلم در همه عرصه‌ها جهت رفع مشکلات مردم پیش قدم بوده و هستند، بیان داشت: مشارکت خیرین و شهروندان شریف دیلمی در جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی، نه تنها یک فرد را از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازمی‌گرداند بلکه بعضاً موجب خوشحالی فرزندان از بازگشت پدر خانواده و نجات خانواده از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان دیلم کار برای رضای خدا را بسیار شیرین دانست و کمک و یاری به برادر دینی و مؤمن خود را از کارهای بسیار پسندیده دانست که همه امامان و معصومین به انجام آن سفارش کرده اند.

وی از همه عواملی که در برگزاری این جشن‌ها و جمع آوری کمک‌های مردمی در زمینه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد تلاش می‌نمایند قدردانی کرد.

جشن گلریزان آزادی ۱۱ زندانی جرایم غیر عمد با حضور فرماندار، رئیس کل دادگستری استان بوشهر و معاونین، مدیرکل زندان‌ها، رئیس ستاد دیه استان، مدیرکل ثبت اسناد، اعضای شورای تأمین و شورای اداری و اقشار مختلف مردم خیر و نیکوکار شهرستان دیلم در سالن مجتمع پیامبر اعظم (ص) برگزار شد.

کد خبر 6091954

دیگر خبرها

  • تلاش دستگاه قضایی برای تحقق شعار سال
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • این شهر بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • برگزاری مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی مددجویان زندان های لرستان
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید