Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان قم گفت: مجتمع کشتارگاه صنعتی دام قم با نام «طیب گوشت پارسا نوین ایران» به صورت آزمایشی فعالیت خود را شروع کرده است و تا پایان امسال به صورت رسمی به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید ضیاءالدین ضیایی در گفتگو با خبرنگاران گفت: این مجتمع در ابتدای محور قم ـ جعفریه و در مساحت ۲۰ هکتار و با هزینه‌ای حدود ۳۲ میلیارد تومان ساخته شده و در حال حاضر به منظور رفع نقص های احتمالی، به صورت آزمایشی شروع به کار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ظرفیت کشتار این مجتمع را در یک نوبت کاری، یک هزار راس دام سبک و ۱۵۰ راس دام سنگین اعلام و خاطرنشان کرد: امکان افزایش تا سه برابر این ظرفیت نیز وجود دارد.

مدیرعامل شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان قم اظهار داشت: سالن بسته بندی گوشت و آلایش‌های دامی، واحد تبدیل ضایعات به خوراک دام و سردخانه از دیگر امکانات این مجتمع است.  

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: موضوع «تعاون»؛ یک مساله مهم برای بهبود امور و کاهش محدودیت ها و مشکلات و ضمانت‌دهنده دوام و تعالی انسان ها مورد توجه و یک راه اساسی برای رسیدن به رفاه، عدالت اجتماعی و توسعه کشور است.

ضیایی با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه به این مساله توجه ویژه ای شده بود، خاطرنشان کرد: در برنامه ششم نیز پیگیری های لازم در حال انجام است.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۸۹ قانون ایجاد شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستان های کشور را مصوب کرد و توسط شورای نگهبان نیز به تایید رسید و در نهایت در سال ۱۳۹۱ اساسنامه متحدالشکل برای این شرکت ها در کل کشور به تصویب هیات وزیران رسید.

وی با بیان اینکه هر شهرستان فقط یک شرکت از این تعاونی می تواند داشته باشد و دست کم باید نیم درصد جمعیت آن شهرستان عضو شرکت تعاونی باشند، اعلام کرد: تاکنون در ۱۰۵ شهرستان از ۲۷ استان کشور «شرکت تعاونی توسعه و عمران» تاسیس شده است و این شرکت های تعاونی در سراسر کشور حدود ۱۱۰ هزار عضو دارند.

مدیرعامل شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان قم افزود: این شرکت های تعاونی بیش از ۱۶ هزار تَن اشتغالزایی در کل کشور داشته اند و یک سرمایه ثبتی حدود ۷۲ میلیارد تومان در ۲۷ استان کشور تشکیل شده است.  

وی هدف از تشکل این شرکت ها را؛ تسریع در رشد و توسعه شهرستان ها، هدایت منابع مردمی به بخش های تولیدی و توزیعی و خدماتی و نیز بسترسازی برای ورود بخش های تعاونی و خصوصی به فعالیت های اقتصادی دانست.

«علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فعالیت‌های شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان قم می‌توانند به تارنمای آن به نشانی اینترنتی https://ttoqom.ir مراجعه کنند.»  

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کشتارگاه شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۷۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور در خصوص توسعه فعالیت‌ها شناسایی شده است که ۱۳۰ خوشه از  آن مراحل نهایی را طی کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، فرشاد مقیمی امروز در بازدید از غرفه استان چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو، اظهار داشت: تشکیل ستاد توسعه استان‌های زاگرس‌نشین فرصت مطلوبی برای توازن در سیاست‌گذاری استان‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه توسعه خوشه‌های صنعتی در برنامه هفتم توسعه به سازمان صنایع کوچک ایران واگذار شده است، عنوان کرد: 505 خوشه صنعتی در سطح کشور در خصوص توسعه فعالیت‌ها شناسایی شده است که 130 خوشه از آن مراحل نهایی را طی کردند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با بیان اینکه توسعه فعالیت‌ها در زمینه خوشه‌های صنعتی و زنجیره ارزش، موجب توسعه فعالیت‌های اقتصادی می‌شود، عنوان کرد: خوشه‌های کسب‌وکار نیز در کنار خوشه‌های صنعتی مورد توجه است.

وی با اشاره به اینکه در جایی که توانمندی بخش خصوصی در همرسانی کسب‌وکار وجود دارد، ورود نمی‌کنیم، مطرح کرد: ارتباط بین کسب‌وکارها و زنجیره‌های ارزش در قالب یک بن‌سازه الکترونیکی که شامل اطلاعات خوشه‌ها است، صورت می‌گیرد که به‌زودی رونمایی می‌شود.

مقیمی با اشاره به اینکه توسعه زنجیره‌های ارزش در اولویت این سازمان است، خاطرنشان کرد: تشکیل زنجیره ارزش یکی از مدل‌های مهم اقتصادی در جهان است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • اتصال ۳۴۲ واحد صنعتی تازه همدان به شبکه گاز کشور
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • سبدی از اقدامات فنی، فرهنگی، زیرساختی، عمرانی و برقی در مجتمع گردشگری صفه
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی در بویراحمد
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی