Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس با توجه به مسئولیت سازمان اوقاف و امور خیریه در ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم، این سازمان برنامه‌هایی را مبنی بر آغاز طرح در نهاد‌های عضو و نظارت و پی‌گیری آنها آغاز کرده است.

پایش فعالیت‌ دستگاه‌های عضو ستاد طرح ملی حفظ

محمدمهدی بحرالعلوم معاون تربیت، آموزش و توسعه مهارت‌های قرآنی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در گفت‌وگو با فارس در خصوص نشستی که در سازمان عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، گفت: بنا داریم در طول ایام باقیمانده از سال ۱۳۹۹ فعالیت‌های مرتبط با حوزه حفظ قرآن را در دستگاه‌های عضو ستاد رصد کنیم که پایه اولیه این پایش، اقداماتی است که در تیرماه سال ۱۳۹۸ به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: روز گذشته جلسه‌ای در سازمان عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد که نمایندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش، وزارت دفاع و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران آنجا حضور داشتند و گزارش خوبی از فعالیت‌های مرتبط با حفظ قرآن ارائه و ما هم نظرات و دستاوردهای ستاد را بیان کردیم.

اجرای طرحی سه ساله برای حفظ با عنوان بشارت

وی از اجرای طرحی سه ساله در نیروهای مسلح خبر داد و گفت: در این جلسه مقرر شد که پایش دقیق‌تر، مطابق اقدامات و کاربرگ‌های تهیه شده به ما ارائه شود و نیروهای مسلح، همکاری خود را در جهت اجرای طرح سه ساله حفظ قرآن با عنوان «بشارت» داشته باشند که از ابتدای سال ۱۴۰۰ آغاز می‌شود. همچنین بنا شد کارگروهی در سطح نیروهای مسلح تشکیل و مشوق‌های لازم برای کادر نیروهای مسلح، اعلم از سربازان وظیفه و هم خانواده‌های آنها تدوین شود.

به گزارش فارس جلسه دیگری با حضور مهدی قره‌شیخلو رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و نمایندگان سازمان تأمین اجتماعی با موضوع همکاری در حوزه آموزش و برگزاری مسابقات قرآن و نشر فرهنگ قرآن بین کارکنان سازمان تأمین اجتماعی و خانواده‌های آنان در مرکز امور قرآنی اوقاف برگزار شد.

ترویج قرآن در سازمان تأمین اجتماعی

در این جلسه نمایندگان سازمان تامین اجتماعی، گزارشی از سابقه فعالیت‌ها و برگزاری مسابقات قرآن کریم در این سازمان را ارائه کردند و در ادامه خواستار همکاری در زمینه بهره‌مندی از توانمندی‌های مرکز امور قرآنی در امور آموزش و برگزاری مسابقات و همچنین تعامل دو جانبه در جهت نشر فرهنگ قرآنی در میان پرسنل سازمان تامین اجتماعی و خانواده‌های آنان شدند.

در ادامه جلسه، مهدی قره شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف، با توجه به جایگاه قانونی این مرکز در ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور و مسئولیت این نهاد، نکات لازم را جهت برگزاری آموزش‌های عمومی و کاربردی قرآن کریم، ارائه و خواستار برنامه‌ریزی لازم در جهت توسعه آموزش‌های قرآنی و ارتقا سطح کمی و کیفی مسابقات قرآن سازمان تامین اجتماعی شدند.

در پایان مقرر شد، سازمان تأمین اجتماعی به موازات درخواست صدور مجوز برای برگزاری مسابقات قرآنی در آن سازمان، نسبت به ارائه سوابق و اطلاعات فعالیت‌های قرآنی انجام شده در آن سازمان جهت تدوین برنامه‌های جدید برای آینده با همکاری مرکز امور قرآنی اقدام لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن آموزش نیروهای مسلح انقلاب اسلامی سازمان تأمین اجتماعی برگزاری مسابقات مرکز امور قرآنی نیروهای مسلح مسابقات قرآن قرآن کریم حفظ قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۷۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جدید سازمان قضائی نیروهای مسلح استان یزد معرفی شد

به گزارش خبرنگار مهر؛ رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کشور بعد از ظهر شنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان یزد گفت: نیروهای مسلح کشورمان در حمله موشکی وعده صادق تنها ۱۰ درصد از توان نظامی خود که برای آن شب تعریف شده بود را به کار بسته و توانستند با عبور از گنبد آهنین، دو پایگاه مهم رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهد.

احمد رضا پورخاقان افزود: این نیروی مسلح توانمند نیازمند صیانت است و سازمان قضائی نیروهای مسلح در این باره خود را متعهد به حفظ سلامت و صیانت از تمام نیروهای مسلح کشورمان می‌داند.

وی اظهار امیدواری کرد سالی برسد که گزارش دهیم هیچ جرمی در بین نیروهای مسلح اتفاق نیفتاده است که آن موقع موفق عمل کرده‌ایم، هر چند که نیروهای مسلح ما جزو پاک دست‌ترین نیروهای مسلح در جهان و افتخاری برای کشورمان هستند.

گفتنی است، در این مراسم «غلامعلی دهشیری» به عنوان رئیس جدید سازمان قضائی نیروهای مسلح این استان معرفی و از خدمات مهدی تشکری رئیس پیشین تقدیر شد.

کد خبر 6090371

دیگر خبرها

  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • کسی نمی‌تواند نام «خلیج فارس» را جعل کند
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • رئیس جدید سازمان قضائی نیروهای مسلح استان یزد معرفی شد
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود
  • دستور مهم رئیسی؛ تخصیص ۳میلیون یورو برای دیوارکشی مرزهای ایران | اعلام جزئیات جدید از انسداد مرزها؛ اولویت‌ با کدام مرزهاست؟
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است