Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@13:56:28 GMT

صنعت گردشگری زمین‌گیر شد

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۴۸۲۲۱

صنعت گردشگری زمین‌گیر شد

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه کرمانشاه را استانی بسیار ثروتمند توصیف کرد و گفت : سهم قابل توجهی از ثروتی که در این استان داریم، مربوطه به حوزه گردشگری و میراث فرهنگی است، بگونه‌ای که حدود ۴۲۰۰ اثر تاریخی در استان وجود دارد که یک ثروت عظیم محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به تعبیر مقام معظم رهبری که کرمانشاه را سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی نامیدند، اشاره کرد و گفت : قطعا وجود این تعداد آثار تاریخی در کنار صنایع دستی مختلف و مناظر طبیعی چشم نواز همه حاکی از زیبایی چهره این استان است که مقام معظم رهبری به زیبایی آن را عنوان کردند.

استاندار کرمانشاه افزود: در استان کرمانشاه حدود ۲۵ هزار هنرمند صنایع دستی داریم که حدود ۱۲ هزار نفر از این افراد در ۲۸۸ کارگاه مشغول به فعالیت هستند که نشان می‌دهد در این بخش هم ظرفیت‌های خوبی داریم.

او به حمایت‌های وزارت میراث فرهنگی برای ثبت جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات اشاره کرد و افزود: ثبت جهانی اورامانات اقدام بسیار ارزشمند و بزرگی است که درحال انجام است، چراکه باعث می‌شود بیش از ۲۵۰۰ کیلومتر مربع از مناطق اورامانات ثبت جهانی شود که یک اقدام ماندگار برای دولت تدبیر و امید خواهد بود.

بازوند با بیان اینکه بیشتر ساکنین مناطق اورامانات هموطنان اهل تسنن هستند، ادامه داد: در مناطق اورامانات حدود ۱۴۰ کیلومتر مرز با کشور عراق داریم که دشمن در هشت سال دفاع مقدس با رشادت‌ها و وطن دوستی مردمان این مناطق نتوانست وجبی از آن را به تصرف دربیاورد.

او به تلاش‌های انجام شده برای ثبت دالاهو به عنوان شهر ملی تنبور هم اشاره کرد و گفت: قدمت تنبور در شهرستان دالاهو به حدود شش هزار سال قبل برمی گردد و این ساز پیشینه‌ای دیرین بین مردم این شهرستان دارد که اکثر آن‌ها "اهل حق" هستند. فرقه و مردمی فرهنگ دوست که اوایل انقلاب بیعت خود را با امام خمینی (ره) اعلام و ۷۰۰ شهید تقدیم انقلاب کردند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تنبور در منطقه دالاهو جزو لایفنک آداب و رسوم و برگزاری آیین‌های مختلف است، گفت: مردم این منطقه در آیین‌های مربوط به عزاداری، شادی و ... از ساز تنبور استفاده می‌کنند که نشان از اهمیت این ساز باستانی بین آن‌ها است.

بازوند با اشاره به فعالیت خانه تنبور در شهر گهواره دالاهو، افزود: خانه تنبور دالاهو با حدود سه هزار متر مربع تا پیش از شیوع بیماری کرونا محلی برای برگزاری جشنواره‌های مختلف مربوط به تنبور بود.

او به تاثیرات شیوع بیماری کرونا بر زندگی مردم اشاره کرد و گفت: کرونا بعد از اینکه سلامت و جان مردم را هدف قرار گرفت، درحوزه اقتصادی هم خسارات سنگینی را وارد کرد و در این بین صنعت گردشگری بیشترین خسارت را دید، بگونه‌ای که گردشگری دنیا را زمین گیر شد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه فعالین حوزه گردشگری در این ایام زیان مالی زیادی دیده اند، ادامه داد: هرچند با تصویب ستاد ملی کرونا و کمک وزارت میراث فرهنگی، حمایت‌های خوبی همچون پرداخت تسهیلات، امهال وام‌ها و مشوق‌هایی برای فعالین این بخش در نظر گرفته شد، اما واقعیت این است که وقتی از نزدیک با این فعالین صحبت می‌کنیم، می‌بینیم که این کمک‌ها جوابگوی خسارت‌هایی که دیده‌اند، نیست.

او افزود: در این راستا درخواست می‌کنیم تا حمایت از فعالین حوزه گردشگری دوباره مورد بررسی قرار گیرد و حمایت‌های جدیدی از اعطای تسهیلات گرفته تا مشوق‌های بیمه‌ای و تخفیف‌های مالیاتی برای آن‌ها در نظر گرفته شود .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه میراث فرهنگی حوزه گردشگری مناظر زیبا استاندار کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۸۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره‌های آموزشی فعالان صنعت گردشگری در یزد

هما خورشیدی معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: دوره صرفه‌جویی انرژی در تأسیسات گردشگری و دوره بازآموزی راهنمایان گردشگری از سری دوره‌های آموزشی توانمندسازی شاغلان صنعت گردشگری، امروز و فردا در یزد برگزار می‌شود.

وی افزود: این دوره‌ها به صورت رایگان با محوریت این اداره‌کل و توسط مؤسسات آموزشی خدمات گردشگری و باهدف آشنایی با مباحث روز صنعت گردشگری برای شاغلان و فعالان این صنعت برگزار می‌شود و در پایان برای هر کدام از شرکت‌کنندگان گواهینامه صادر می‌شود.

خورشیدی، ضمن اشاره به اهمیت آموزش و بازآموزی فعالان صنعت گردشگری گفت: تأمین نیروی انسانی ماهر یکی از مهمترین بخش‌های تاثیرگذار در حوزه گردشگری است که با حمایت دفتر مطالعات و آموزش گردشگری کشور و به منظور ارتقای سطح شاغلان این صنعت زمینه اجرای دوره‌های توانمندسازی فراهم شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • گوسفندهای غول پیکر 40 هزار دلاری
  • برگزاری دوره‌های آموزشی فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • از پروژه‌های ورزشی مصوب سفر رئیس جمهور به کرمانشاه چه خبر؟ 
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • قیمت مسکن ملی پرند؛ متری ۱۰ میلیون تومان
  • هزینه مسکن ملی پرند متری ۱۰ میلیون تومان
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع مناطق گرمسیر
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند