Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری ظهر امروز در دیدار رئیس فدراسیون ووشو و انجمن کوراش کشور که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد با اشاره به حدیثی از امام علی (ع)، اظهار کرد: بنا به فرموده این امام دو نوع دانش در حوزه دین و بدن داریم که در مورد دانش بدن، بخشی از آن به طب و پزشکی و درمان بیماران و بخشی از آن نیز به سلامتی بدن بازمی‌گردد که در این راستا ورزش ضروری و مورد نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام (ص) نیز به برخی از ورزش‌ها که در آن زمان رایج بوده تشویق و توصیه می‌کردند، البته توصیه‌ها به این ورزش‌ها هدفمند بوده و ورزش‌هایی که در عین ورزش بودن جنبه دفاعی از نظام اسلامی هم داشته است ازجمله شمشیرزنی، تیراندازی و سوارکاری توصیه شده؛ هرچند برخی از ورزش‌ها ازجمله شنا که جنبه دفاعی نداشت هم توصیه شده است.

وی با بیان اینکه ورزش سبب سلامت جسم و روان می‌شود، افزود: ورزش عامل سلامتی است؛ ازاین‌رو باید برای همه اقشار ازجمله بانوان ورزش‌های مناسب و مکان‌های متناسب برای ورزش کردن داشته باشیم.

حجت الاسلام نوری گفت: یکی از راه‌های معرفی استان در کشور و معرفی کشور در دنیا، ورزش قهرمانی است؛ زیرا امروز ورزش عاملی برای شناخت کشورها شده و از طریق آن می‌توان نظام اسلامی را به دنیا معرفی کرد،؛به‌ویژه اگر در قالب ورزش، ارزش‌ها را نیز ترویج دهیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در ادامه خاطرنشان کرد: باید فعالیت‌های ورزشی و سیاست‌گذاری‌ها در این زمینه هدفمند باشد، به‌گونه‌ای که در عرصه ورزش هم برای سلامتی جسم و روان و هم برای جهانی کردن ارزش‌های دینی و میهنی تصمیم‌گیری و تصمیم سازی کنیم تا بتوانیم ارزش‌های دینی و میهنی خود را در قالب ورزش به دنیا معرفی کنیم.

وی در انتها با اشاره به اهتمام ویژه استاندار این استان به موضوع ورزش، اظهار کرد: باید با بهره‌گیری از این ظرفیت در حیطه ورزش خراسان شمالی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که استان در سطح کشور بیشتر مطرح شده و افزون بر جودو و کوراش، در سایر رشته‌های مختلف ورزشی نیز در سطح کشور و حتی در سطح جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

کد خبر 5119595

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی رضا نوری ورزش بانوان ورزش قهرمانی ویروس کرونا شیراز کرمانشاه قاسم سلیمانی آمار کرونا بوشهر گرگان آلودگی هوا مجلس شورای اسلامی آیت الله مصباح یزدی شهرکرد خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا لیگ برتر فوتبال ایران ورزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۸۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاقات ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرده است؛ ظرف یک هفته بررسی کنید و گزارش دهید

وزیر ورزش و جوانان طی دستوری به رییس فدراسیون فوتبال، از او خواست ضمن بررسی اتفاقات رخ داده در برخی از ورزشگاه‌های کشور، گزارش آسیب‌شناسی از رخ‌دادهای اخیر را ارائه کند.

به گزارش ایسنا، در نامه کیومرث هاشمی خطاب به رییس فدراسیون فوتبال آمده است: «همان‌طور که مطلع هستید موضوع امکان حضور بانوان محترم علاقه‌مند فوتبال در ورزشگاه‌های کشور در شرایطی مورد موافقت مراجع تصمیم‌گیرنده قرار گرفت که فدراسیون فوتبال به عنوان متولی فوتبال کشور و هم‌چنین باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال در جهت بهبود زیرساخت‌ها، ساماندهی هر چه بهتر هواداران زن و مرد و هم‌چنین ارتقای جو اخلاقی و فرهنگی حاکم بر استادیوم‌های فوتبال تلاش کنند که متأسفانه نه تنها شاهد بهبود شرایط فرهنگی حاکم بر ورزشگاه‌های فوتبال نیستیم، بلکه شاهد بروز و ظهور صحنه‌ها و اتفاقاتی هستیم که هرگز در شأن هواداران ایرانی نبوده و متأسفانه رفتار برخی هوادارنماها زمینه ایجاد خدشه بر منزلت و کرامت زن ایرانی را نیز فراهم کرده است که رصد و کنترل این افراد معدود وظیفه باشگاه‌هاست.

معتقدم بروز این نوع حوادث، ناشی از فقدان برنامه جامع فرهنگی برای بهبود جو حاکم بر ورزشگاه‌های فوتبال و هم‌چنین ناشی از کم‌توجهی برخی باشگاه‌های فرهنگی ورزشی فوتبال کشور است که متأسفانه لفظ «فرهنگی» را به عاریه یدک کشیده و فاقد اهتمام لازم برای ساماندهی هواداران خود هستند. بر همین اساس باید تأکید کنم مشاهده این نوع اتفاقات که دل مردم علاقمند به ورزش‌ کشور را نیز به درد آورده، به هیچ عنوان برای مجموعه ورزش کشور قابل قبول نبوده و همان‌طور که بارها تأکید کرده‌ام؛ «ورزش بدون ارزش برای نظام جمهوری اسلامی ایران فاقد اعتبار است».

در همین راستا شایسته است با استفاده از ظرفیت قانونی در فدراسیون فوتبال، محرومیت خاطیان و هم‌چنین ارسال گزارش آسیب‌شناسی با محوریت بررسی علل وقوع حوادث این‌چنینی ظرف یک هفته، تدابیر لازم جهت ساماندهی دائمی هواداران با رویکرد قبول مسئولیت از سوی باشگاه‌ها پیش‌بینی شده و مراتب برنامه‌ریزی‌های عملیاتی در اسرع وقت به این وزارتخانه منعکس شود.

بدیهی است معاونت قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، تحقق این مأموریت مهم را تا اخذ نتایج ملموس با جدیت هر چه تمام‌تر پیگیری خواهد کرد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اتفاقات ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرد/ ظرف یک هفته گزارش دهید
  • دستور وزیر ورزش به تاج: به کرامت بانوان خدشه وارد شده؛ رسیدگی کنید
  • اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرد
  • وزیر ورزش خطاب به تاج:اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرده است
  • اتفاقات ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرده است؛ ظرف یک هفته بررسی کنید و گزارش دهید
  • وزیر ورزش خطاب به تاج:کرامت بانوان زیر سؤال رفته،رسیدگی کنید
  • اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرده است
  • اسبقیان: حضور قدیمی در فدراسیون هاکی باعث افتخار است
  • قول پاداش ویژه برای ملی‌پوشان هاکی زن
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد