Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، علیرضا قاسمی با اشاره به اینکه تکمیل عملیات اجرایی باقی‌مانده مجموعه ۲۵ روستایی دلگان‌ها از پروژه‌های در حال اجرای این شرکت در سواحل مکران بوده اظهار داشت: تاکنون در ۲ فاز بالغ بر ۹۰ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع در روستاهای تحت پوشش اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تأمین آب ۹ روستا در این منطقه به صورت بهداشتی از خط انتقال شیرگواز در حال انجام است و سایر روستاها تا تکمیل عملیات آبرسانی سیار می‌شوند، افزود: در راستای اجرای این پروژه پس از یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی و با هدف تعیین تکلیف قراردادهای اجرایی متوقف شده و دارای پیشرفت فیزیکی کند، برای خلعیت پیمانکار وقت اقدام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ادامه داد: فراخوان و انتخاب پیمانکار جدید در دستور کار قرار گرفت تا عملیات باقی‌مانده قرارداد قبل، شامل اتصال خطوط انتقال به شبکه‌های توزیع، ساخت حوضچه‌های مورد نیاز و اجرای ۲ کیلومتر لوله‌گذاری در محل انفصال خطوط به پیمانکار جدید محول شود که در سه فاز اجرایی مشغول به کار است.

وی با اشاره به اینکه براساس برنامه زمان‌بندی مصوب مقرر شد تا پایان اسفند سالجاری در صورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز این طرح تکمیل و به بهره‌برداری برسد، بیان کرد: با توجه به اینکه تأمین آب این مجموعه در طرح آبرسانی زیر مجموعه سد پیشین قرار گرفته و از آنجایی که اتصال به طرح پیشین به دلیل وجود خطوط انتقال طولانی، مشمول زمان بوده تأمین آب مجموعه دلگان‌ها از این طرح آبرسانی زیرمجموعه سد زیردان انجام می‌شود.

قاسمی تصریح کرد: در سال ۹۸ مبلغ ۲۳۰ میلیارد تومان و در سال ۹۹ نیز ۱۵۸ میلیارد تومان (۹۴ میلیارد تومان صندوق و ۶۴ میلیارد تومان بودجه عمومی) معادل ۱۰ درصد بودجه حوزه آب کشور به این استان تعلق گرفته است.

وی ادامه داد: تا پایان فعالیت دولت تدبیر و امید شاخص بهره‌مندی مردم روستایی سیستان‌وبلوچستان از دسترسی به آب آشامیدنی سالم به ۷۳ درصد می‌رسد و هم‌اینک نیز شاخص بهره‌مندی آب در مناطق روستایی ۶۸ درصد است.

کد خبر 5119620

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان علیرضا قاسمی آبرسانی ویروس کرونا شیراز کرمانشاه بوشهر آمار کرونا قاسم سلیمانی گرگان آلودگی هوا مجلس شورای اسلامی آیت الله مصباح یزدی شهرکرد خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا عکس استانها میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۸۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان وبلوچستان گفت: در این نمایشگاه و در پاویون سیستان و بلوچستان زنجیره‌های ارزش در حوزه شیلات، آبزیان، خرما و سایر ظرفیت‌های استان در زمینه‌های سرمایه گذاری در معرض دید سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار گرفت.
شهرکی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در صنایع شیلاتی افزود: ۸۰ درصد تور ماهیگیری و ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در این استان تولید می‌شود.
وی ادامه داد: وجود بیش از ۳۱۰ کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت‌های فراوان بالقوه مناطق ساحلی چابهار، کنارک، زرآباد و دشتیاری، این استان را به مرکز تولید و اشتغال تبدیل و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف را فراهم کرده است.
وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل بکر مَکُران است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال و نقش‌آفرینی گسترده در صادرات آبزیان و ارزآوری، زمینه توسعه هرچه سریع‌تر این سواحل را فراهم کرد.
نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران آماده بازدید، بازدیدکنندگان است و سرمایه گذاران و علاقمندان می‌توانند برای بازدید از غرفه سیستان وبلوچستان به سالن شماره چهار غرفه شماره ۹ مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • انسداد ۴۲ راه روستایی و راه فرعی قدیمی اسپکه-بمپور درجنوب سیستان وبلوچستان
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد