Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-09@17:05:22 GMT

شهید سلیمانی نخبه نظامی بود

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۴۸۶۷۷

شهید سلیمانی نخبه نظامی بود

سرهنگ بازنشسته اداره اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه با اشاره به رشادت های مختلف و تدابیر سردار «سلیمانی» در منطقه در جهت مبارزه با تروریست‌ها از وی به عنوان یاد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از «پامیر دیلی»، «ولادیمیر کواچکوف» سرهنگ بازنشسته اداره اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه با اشاره به رشادت های مختلف سردا «حاج قاسم سلیمانی» در سوریه و عراق از وی به عنوان نخبه نظامی و یک نیروی ویژه یاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ببینید: فیلم/ ماجرای انگشتر خاص حاج قاسم

وی در پاسخ به این سوال که شما هم مانند سرلشکر سلیمانی در خارج از روسیه و در عملیاتهای نظامی متفاوتی شرکت داشته اید، شخصیت و موفقیت های نظامی وی را چگونه ارزیابی می کنید؟ گفت: همانطور که در روسیه نیز عنوان کرده ام سردار سلیمانی برای من  یک الگویی از یک افسر ویژه بود، به نظر من اکثر مردم ایران سپبهد سلیمانی را به عنوان یک قهرمان ملی تصور می کنند اما برای من نه تنها وی در محافظت از ایران در سوریه، بلکه مبارزه آشتی ناپذیر وی با کسانی که قدس را اشغال کرده اند، مهم بود.

ببینید: عکس/ گرامیداشت سرداران شهید مقاومت در حُمص سوریه

به گفته وی، ما اغلب در عملیات‌های نظامی، کیفیت آنها و برخی از موفقیت های سیاسی یا نظامی را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهیم که من مطمئن هستم سردار در این زمینه خیلی قوی بود اما برای من سلیمانی شخصی است که بنیان سیاسی و دینی مبارزه را درک کرده بود و این مهمتر از همه چیز است.

کواچکوف در پاسخ به این پرسش که به نظر شما شاهکار سپهبد سلیمانی چیست و چقدر این شاهکار برای دوستان و بدخواهان قابل درک است، گفت: اروپایی اغلب عمق و اهمیت وظایفی را که ایران در حال حاضر در خاورمیانه انجام می دهد را درک نمی کنند چرا که آنها فاقد آگاهی دینی هستند.

این مقام ارشد نظامی روس تصریح کرد: ایران، در نقطه اتصال مبارزاتی است که ژنرال سلیمانی نیز در آن حضور داشت و هدف آن آزادی از یوغ صهیونیسم وابستگی‌های دنیایی بود زیرا ریشه های این شر به هر حال از آنجا رشد می کند.

به گفته وی، البته، مراکز اصلی صهیونیسم و لیبرالیسم جهانی در انگلیس و آمریکا است اما اسرائیل لانه همه شرارت ها است. و ایران هم در جهان تنها کشوری است که علنا مبارزه با این افعی را آغاز و ادامه داده است و ارزش و عظمت شاهکار سلیمانی نیز دقیقا در همین نکته بود.

کواچکوف در ادامه تأکید کرد: ژنرال شدن یک کار دست یافتنی است به هرکسی می توان علم نظامی آموخت اما موضوع مهم این است که این فرد در کنار اینکه قوانین نظامی را به عنوان الگوها درک کرده و آنها را اعمال کرده ولی یک چیز دیگر درک عمیق کامل و داشتن جهان بینی خاص خود است. من معتقدم بدون داشتن جهان‌بینی دینی غیر ممکن است که یک شخص بتواند مبارزه موثری در برابر شر مدرن صهیونیسم و لیبرالیسم داشته باشد؛ این ژنرال فقید با درک عمیق از همه اینها متمایز بود.

به گفته وی، برای من، وی الگویی از شخصی است که به وظیفه خود عمل کرده و در خاطره های مردم باقی مانده است، برای ما به عنوان افرادی که اهمیت مبارزه را می فهمیم، دقیقا ارزشهای معنوی مهمترین عاملی است که تعیین کننده وظایف سیاسی است که به نوبه خود آن وظایف سیاستهای اقتصادی را تعیین می کند، مبارزه سلیمانی صادقانه، ایثارگرانه و فداکارانه بود.

کواچکوف در پاسخ به این پرسش که به نظر شما چرا آمریکایی ها تصمیم به حذف فیزیکی سردار سلیمانی کردند، افزود: من و سردار سلیمانی هر دو سالهای مختلف در افغانستان بودیم و متاسفانه توفیق دیدار با وی میسر نبوده است. من نمی توانم در مورد افغانستان قضاوت کنم زیرا وی پس از من در آنجا بود اما در سوریه، یمن و عراق به لطف تاکتیک های ژنرال سلیمانی، پوزه صهیونیست‌ها به خاک مالیده شد.

به گفته وی، اگر وی تهدیدی برای اسرائیل، آمریکا و سلطنت های عربی ایجاد نمی کرد آمریکا چنین ترور آشکاری را انجام نمی داد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی روسیه سوریه قاسم سلیمانی عراق سپهبد سلیمانی سردار حاج قاسم سلیمانی صهیونیسم شهید سلیمانی افغانستان یمن اسرائیل ژنرال سلیمانی نظامی روس برای من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۸۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخوان‌های اسراییل در حال خرد شدن است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامرضا سلیمانی ظهر پنجشنبه در مراسم سالروز عملیات بازی‌دراز و افتتاحیه راهیان نور کشور که با حضور اقشار مختلف مردم و فرماندهان نظامی کشور و استان برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی (ره) توانست حکومت شاهنشاهی پهلوی را که مورد نفوذ آمریکا و انگلیس بود را با همراهی و کمک مردم سرنگون کند و انقلاب اسلامی ایران به وقوع پیوست.

وی افزود: پس از وقوع انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) نظام مردم سالاری دینی جایگزین نظام مورثی شد که پسر به جای پدر به پادشاهی می‌رسید اما در انقلاب اسلامی این موضوع تغییر یافت و خواست و نظر مردم در اولویت قرار گرفت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران پس از پیروزی تحولات جهان را تغییر داد و که اولین تحول خروج نظامیان و مستشاران آمریکایی از ایران بود که جزیره ثبات استکبار جهانی را مورد تهدید جدی قرار داد.

سلیمانی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر حضور و پشتیبانی مردم به پیروزی رسید و تاکنون توانسته در برابر نقشه‌های شدم دشمنان ایستادگی کند اما آمریکا با بهره‌گیری از قدرت هسته‌ای سایر کشورهای جهان را مورد تهدید و تطمیع قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: در دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی تمام قدرت‌های جهان در مقابل ایران قرار داشتند و تنها صدام و رژیم بعث نبود که به جنگ ایران آمده بود اما رزمندگان اسلام با حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل توانستند دشمنان را به عقب برانند و اجازه ندهند ذره‌ای از خاک سرزمین‌مان کم شود.

رئیس سازمان بسیج خاطرنشان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم ایران نهادینه شده و با استفاده از همین فرهنگ عملیات‌های مختلف مانند بازی‌دراز، فتح‌المبین، بیت‌المقدس، ثامن الائمه طرح ریزی و اجرا شد و توانستیم دشمن را شکست دهیم.

سلیمانی گفت: زمانی که دشمن بعثی در ابتدای جنگ توانست نیروهای مسلح کشورمان را غافلگیر کند و مناطقی را به تصرف خود در بیاورد به فرمان امام خمینی (ره) مردم به همراه نیروهای مسلح به میدان آمدند و مناطق تصرف شده را مجدد باز پس گرفتند و صحنه میدان جنگ تغییر کرد.

وی ادامه داد: استکبار جهانی در طول سال‌های گذشته همواره سعی کرده امنیت و آرامش کشورمان را تحت تأثیر قرار دهد اما مردمان ایران اسلامی با بهره‌گیری از فرهنگ ایثار و شهادت و پایداری در مقابل تمام نقشه‌های دشمنان ایستادگی کرده‌اند و معادلات جهانی را تغییر داده‌اند.

رئیس سازمان بسیج با اشاره به نقش شهید سلیمانی در شکل‌گیری تمدن اسلامی، عنوان کرد: شهید سلیمانی با بهره‌گیری از ارزش‌های اسلام ناب و فرامین امام انقلاب توانست تمدن اسلامی را شکل دهد و هر کجا لازم بود این شهید در دفاع از مظلومان حاضر می‌شد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم دانشجویان و دانشگاه‌های اروپا و آمریکا برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین به میدان آمده‌اند و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنند و شاهد خرد شدن استخوان‌های این رژیم جعلی و منحوس هستیم و مردم جهان آگاه‌تر از گذشته به میدان آمدند.

کد خبر 6101520

دیگر خبرها

  • کنگره ۲۵۰۰ شهید امدادگر کشور برگزار می شود
  • استخوان‌های اسراییل در حال خرد شدن است
  • فرهنگ مقاومت ملت بزرگ ایران جهانی شده است
  • ببینید | روایت سردار سلیمانی از علت ردصلاحیت شدن خود در گزینش سپاه
  • مقام بلندپایه ارتش: اینکه بگوییم مسئولین ما خلافکار و دزدند باعث می‌شود جوان ما در ایران نماند /استاد به دانشجوی نخبه می‌گوید تو بی عقلی که مانده‌ای
  • تکمیل طراحی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی تا پایان ۱۴۰۳
  • دانشجویان نخبه‌ از سربازی معاف می‌شوند
  • تحصیل ۲۵۰ دانشجوی استعداد درخشان در دانشگاه علامه‌طباطبائی
  • عرضه ۶ عنوان کتاب جدید درباره حاج قاسم سلیمانی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید