Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: کمپین بسیج ملی تغذیه جهت پیشگیری از کرونا در گیلان آغاز شده و تا ۳۰ دی ماه ادامه دارد. - اخبار استانها -

به‌ گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آبتین حیدرزاده ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به شیوه‌های مختلف تغذیه در دنیا که تبدیل به یک فرهنگ می‌شود اظهار داشت: ما در نقطه‌ای از دنیا قرار داریم که با دو رژیم غذایی اعم از رژیم غذایی مدیترانه‌ای و رژیم غذایی رایج در اروپا مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی علوم پزشکی دانشگاه استان گیلان با اشاره به توصیه‌های کارشناسان مبنی بر توجه به رژیم تغذیه‌ مدیترانه‌ای برای پیشگیری از بیماری‌ها خاطرنشان کرد: نیاز به تغذیه سالم‌ و درست برای تقویت سیستم ایمنی بدن در دوران کرونا نیز مورد توجه بوده که بدن بتواند با عوامل میکروبی و بیماری‌زا مقابله کند.

حیدرزاده به اهمیت افزایش قدرت ایمنی بدن که نیاز به ویتامین‌ها و ریزمغذی‌ها دارد اشاره کرد ابراز داشت: بدن ما نیازهای پیچیده‌ای دارد و این نیازها در هر سن و شرایطی دچار تغییرات می‌شود‌ بنابراین ما برای توصیه رژیم‌های غذایی سالم نیاز به متخصصان و نظرات کارشناسی آن‌ها داریم.

"رودسر، لنگرود و ماسال"‌ در وضعیت پرخطر کرونایی / 102 بیمار جدید در گیلان بستری شدند تازه‌ترین وضعیت شیوع کووید 19 در استان گیلان/ 9 شهرستان در گیلان در وضعیت نارنجی قرار دارند + جدول 3 شهرستان گیلان وضعیت شکننده‌ای در بیماری کرونا دارند

وی با اشاره به اجرای کمپین بسیج ملی تغذیه با شعار تغذیه سالم جهت پیشگیری از کرونا از 15 دی ماه تا 30 دی ماه ابراز داشت: توسعه دانش تغذیه در جامعه و آموزش دادن شیوه‌های آن مد نظر است البته معتقدیم پکیج‌های توصیه شده باید با شرایط اقتصادی مردم همخوانی داشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان مصرف نمک اضافی را زمینه‌ساز ابتلا به فشار خون دانست و گفت: مصرف کمتر نمک به همگان توصیه می‌شود و کسانی‌ که دارای مشکلات فشار خون هستند کلاً نمک را حذف کنند.

حیدرزاده با اشاره به اثرات منفی نمک‌های رنگی که در برخی فروشگاه‌ها به فروش می‌رسد و متاسفانه تعدادی از افراد نیز آن را خریداری می‌کنند گفت: ما در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که با کمبود یُد مواجه هستیم و برای جبران این میزان کمبود یُد، بهتر است از نمک‌های یُددار تصفیه شده حاوی مقداری پتاسیم استفاده شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با تاکید بر اینکه نمک در ابتدای پخت غذا اضافه شود خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود نمک کلاً از روی سفره حذف شود از طرفی مصرف زیاد نمک زمینه‌ساز سرطان‌ها باشد.

حیدرزاده با اشاره به کمپین بسیج ملی تغذیه با شعار تغذیه سالم جهت پیشگیری از کرونا گفت: این طرح ملی تا تاریخ 30 دی ماه در گیلان اجرا می‌شود البته هدف این نیست که مردم فقط در این 15 روز از اجرای طرح ها تغذیه سالم داشته باشند بلکه می‌بایست به سمت داشتن رفتار تغذیه‌ای سالم و تداوم آن حرکت کنند.

وی با بیان اینکه سرطان معده و گوارش تحت تاثیر مواد غذایی و نیترات‌ها هستند ابراز داشت: مواد غذایی مانده و مصرف مواد مخدر یا تریاک از جمله عوامل سرطان‌ معده هستند که در این راستا دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان طی برنامه‌ای در تلاش است تا بر روی روش‌های پیشگیری و درمانی سرطان معده و همچنین درمان زودرس و به‌موقع سرطان معده کار کند.

انتهای پیام/612/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پیشگیری از کرونا معاون بهداشتی استان گیلان تغذیه سالم علوم پزشکی دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۸۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تعامل صنعتگران با رسانه ها برای جهش تولید

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مهدی پارسا عصر دوشنبه در همایش رسانه ای روایان پیشرفت که با همت بسیج رسانه و بسیج کارگری سپاه قدس گیلان در یکی از کارخانجات استان برگزار شد، اظهار کرد: کارگران چراغ راه توسعه و پیشرفت کشور هستند و با وجود تلاش این عزیزان است که تولید جان گرفته است.

رییس سازمان بسیج رسانه گیلان با استناد از بیانات مقام معظم رهبری در حوزه روایتگری دستاوردهای انقلاب اسلامی اضافه کرد: روایت اول فرصت جولان رسانه ای دشمن را می گیرد و عرصه را برای روایت سازی ها شبهه انگیز تنگ می کند.

پارسا با اشاره به نقش محوری رسانه ها در جهاد تبیین بیان کرد: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی سرلوحه کار رسانه ها قرار گیرد.

وی با اشاره به سیاه نمایی و القای یاس و ناامیدی در جامعه از سوی دشمن افزود: امیدافزایی همراه با مطالبه گری درست و به هنگام از جامعه رسانه ای و خبرنگاران دور از انتظار نیست.

رییس سازمان بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه رسانه ها برای تبیین دستاوردهای انقلاب قلم فرسایی کنند، گفت: نقش رسانه ها در مردمی سازی اقتصاد و تولید و جریان سازی تولید و اشتغال محوری است.

پارسا با اشاره به اینکه رسانه بازوان قدرتمند تولید و صنعت به شمار می رود، اضافه کرد: تعامل تولیدگران و رسانه ها در راستای جهش تولید ضرورت دارد.

کد خبر 6092525

دیگر خبرها

  • آغاز طرح های سالم سازی دریا در گیلان از اول خرداد
  • ایجاد اشتغال برای ۲۵۶۰ نفر توسط بسیج سازندگی گیلان
  • آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • گیلان قطب صنایع غذایی در کشور
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • ضرورت تعامل صنعتگران با رسانه ها برای جهش تولید
  • مصرف زیاد غذا‌های ناسالم باعث آسیب دائمی مغز می‌شود!
  • نقش حیاتی تولید در گره گشایی مشکلات جامعه