Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@04:18:52 GMT

لزوم معرفی بیشتر الگوهای اسلامی به نسل جوان

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۴۸۹۹۳

لزوم معرفی بیشتر الگوهای اسلامی به نسل جوان

جهانگیری گفت: با توجه به استفاده دشمن از فضای مجازی برای انحراف فکری جوانان و تلاش آنها برای سست کردن بنیان خانواده‌ها، باید الگوهای اسلامی به نسل جوان بیشتر معرفی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «پیمان جهانگیری» امروز (دوشنبه ۲۲ دی) در نشست با جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان اندیمشک، ضمن تسلیت ایام فاطمیه، با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ فاطمی برای نسل‌های جدید اظهار کرد: توسعه فرهنگ دینی در سایه ترویج ویژگی‌های شاخص اهل بیت (ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار اندیمشک ترویج فرهنگ فاطمی را نیاز جامعه امروز دانست و افزود: دشمن با جنگ رسانه‌ای و همه ابزارها برای کمرنگ کردن ارزش‌های اسلام ناب محمدی و متمایل کردن جوانان به جاذبه‌های دنیایی و پوشالی تلاش می‌کند.

 

وی اذعان کرد: تهاجم فرهنگی دشمن با هدف سست کردن اعتقادات جوانان ما ادامه دارد و در برابر این هجمه فرهنگی باید با قاطعیت و تلاش مضاعف و اجرای برنامه‌های متناسب با نیاز جوانان، در بعد فرهنگی و مذهبی گام‌های بیشتری برداریم.

 

جهانگیری تصریح کرد: با توجه به استفاده دشمن از فضای مجازی برای انحراف فکری جوانان و تلاش آنها برای سست کردن بنیان خانواده‌ها، باید الگوهای اسلامی به نسل جوان بیشتر معرفی شوند.

 

وی با تشریح ویژگی‌های شاخص حضرت زهرا (س) عنوان کرد: حضرت زهرا (س) از نظر معنوی شخصیتی بسیار والا بوده که به معرفت حضرت حق رسید و بی‌شک الگوپذیری از این شخصیت والا، تضمین سعادت دنیا و آخرت است.

 

فرماندار اندیمشک با تاکید بر اینکه رسیدن به کمال الهی با پیروی از راه و روش اهل بیت (ع) به دست می‌آید بیان کرد: این بانوی بزرگ اسلام در همه ابعاد الگویی شایسته و برتر برای همه زنان مسلمان است و باید ویژگی‌های ارزشمند ایشان برای نسل‌های جدید تبیین شود.

 

وی از برگزاری برنامه‌های ایام فاطمیه در سه شب متوالی در مقبره شهدای گمنام شهرستان اندیمشک خبر داد و یاد آور شد: مراسم محوری سوگواری در سالروز شهادت حضرت زهرای مرضیه (س) نیز در همین مکان برگزار خواهد شد.

 

پایان پیام/661

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایام فاطمیه اندیمشک نسل جوان تهاجم فرهنگی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۸۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم‌الهدی : اگر امام صادق(ع) در امور سیاسی مداخله نمی‌کرد، به او ظلم نمی‌شد/ امامت سیاسی دشمن دارد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام سید احمد علم الهدی روز شنبه در مراسم اجتماع صادقیون در حرم مطهر رضوی افزود: از وجود اقدس امام صادق(ع) نقل شده که فرمود «هرکس برای درک ظلمی که بر ما رفت، تلاش نکند و بر آن نکوشد، شریک همان ظالمی است که در مقابل ما عمل کرده است» این حدیث راوی اهمیت این شناخت است.

طبق آنچه ایرنا روایت کرده، وی ادامه داد: شهرت اصلی امام صادق(ع) در میان ائمه اطهار(ع) به علم، دانش و تربیت اصحاب و شاگردان است اما آن‌چه باید در روز شهادت ایشان بیش از پیش موردتوجه قرار بگیرد، مظلومیت این امام همام و فلسفه مظلومیت ایشان است. باید بدانیم دلیل مظلومیت امام صادق(ع) چه بود و اساساً چرا حضرت تا این اندازه با برخورد قهری، سلبی و جنایتکارانه حاکمیت وقت رو به رو می‌شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: همه باید بدانند که این ظلم به‌طور انحصاری بر امام صادق(ع) روا داشته می‌شد و سایر علمای بلاد اسلامی نه تنها موردظلم نبودند بلکه از طرف حاکمیت منصور دوانیقی ملعون حمایت می‌شدند. این ظلم هم محدود به خوراندن زهر و شهادت حضرت نیست بلکه مربوط به تلاش مستمر و مداوم بنی‌عباس برای سرکوب و تحقیر جریان تشیع است که در طول سالیان دراز دنبال شد.

علم الهدی افزود: اگر امام صادق(ع) در امور سیاسی مداخله نمی‌کرد و در برابر حکومت عباسیان ادعایی نداشت، مسلماً این ظلم و ستم در حق حضرت روا داشته نمی‌شد اما آنها می دانستند که اصل امامت تشکیل نظام رهبری و تشکیلات و حکومت است.

وی ادامه داد: نه تعلیم دین، نه تربیت شاگرد و نه آموزش علوم طبیعی هیچ کدام علت اصلی مظلومیت حضرت نیست. امام صادق(ع) فقط یک عالم نبود که عده‌ای دورشان را بگیرند و فقط علوم دین را فرا بگیرند. امام صادق(ع) در مقام حجت بالغه الهی ادعای امامت داشت و این ادعا از نظر دستگاه حاکم به عنوان یک آفت قطعی در برابر استمرار قدرت و حکومت آنها به شمار می‌رفت و اگر امام صادق(ع) در امور سیاسی مداخله نمی‌کرد و در برابر حکومت عباسیان ادعایی نداشت، مسلماً این ظلم و ستم در حق حضرت روا داشته نمی‌شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که تحقق امامت سیاسی، تکلیف ذاتی ائمه اطهار(ع) بوده است گفت: امام فقط شاگردپرور و عالم نیست و عمده وظیفه امام به این است که در پیشامد شرایط و موقعیت ها، یک نظام حاکمیتی تشکیل بدهد و به موازات امامت مرامی، امامت سیاسی جامعه را هم به دست بگیرد.

علم الهدی افزود: سرچشمه همه مظالمی که در حق اهل بیت(ع) روا داشته شد، همین اعتقاد به امامت سیاسی بود. به‌خاطر همین موضوع بود که علی‌ابن ابی‌طالب(ع) را در محراب، حسین ابن‌علی(ع) را در گودی قتلگاه و سایر امامان معصوم را هرکدام در یک مقام به شهادت رساندند و در طول حیات بابرکتشان نیز انواع و اقسام جنایت‌ها را درحق آن ها و پیروانشان روا داشتند.

وی ادامه داد: امامت سیاسی دشمن دارد. دشمنی که یک زمان حتی در مسجد شمشیر بر فرق ولی خدا می‌زند، یک زمان با اسب بر پیکر امام شهید می‌تازد و یک زمان نیز همچون منصور دوانیقی ملعون، امام صادق(ع) را با دست بسته و لباس خانه در خیابان پشت اسب می‌کشاند و امروز هم دشمنان دین این‌چنین هستند.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902729

دیگر خبرها

  • رهبر معظم انقلاب: حج امسال باید برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش باشد/ حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/ برای دفاع از فلسطین منتظر دیگران نمی‌مانیم
  • دشمن تلاش دارد اعتماد مردم به نهادهای دینی را مخدوش کند
  • ضرورت الگوسازی و معرفی بانوان ایثارگر و شهید به نسل جوان
  • حج امسال، حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند / یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • حج امسال حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • فیلمی از خروش رودخانه در روستای خانیله اندیمشک
  • رویداد صدرا به ایستگاه اندیمشک رسید
  • بیرق دهه کرامت بر سر در خانه‌ها نصب شود
  • الگوهای نظارت همگانی و مردمی سازی در مجالس قانونگذاری دنیا
  • علم‌الهدی : اگر امام صادق(ع) در امور سیاسی مداخله نمی‌کرد، به او ظلم نمی‌شد/ امامت سیاسی دشمن دارد