Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد اسماعیل اکبری فوق تخصص جراحی غدد و سرطان و مشاور عالی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت خرید واکسن کرونا از کشور‌های آمریکا و انگلیس، اظهار کرد: در حال حاضر هیچ واکسنی تاییدیه سازمان جهانی بهداشت را نگرفته است و مجوز‌های صادرشده به دلیل شرایط اضطراری موجود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تکنیکی که در تولید واکسن‌های فایزر و مدرنا به کار رفته از نوع MRNA است که جدید بوده و بشر هیچ تجربه‌ای در این خصوص تا به امروز نداشته است.

او با اشاره به اینکه امسال صدمین سالگرد تاسیس انیستیتو پاستور ایران است، ادامه داد: کشورمان سابقه صد ساله در زمینه تولید واکسن ایمن به روش ویروس ضعیف یا کشته شده دارد و فرزندان ایران زمین با همین واکسن‌ها در برابر بیماری‌های مختلف ایمن شده اند.

آمریکا گرفتارترین کشور در زمینه ابتلا به کرونا است

مشاور عالی وزیر بهداشت بیان کرد: در حال حاضر کشور آمریکا گرفتارترین کشور در زمینه ابتلا به بیماری کرونا است و تاکنون ۱۷ میلیون دوز واکسن فایزر تولید شده که تنها شش میلیون دوز آن در آمریکا تزریق شده و بقیه آن یعنی یازده میلیون دوز به کشور‌های دیگر فروخته است. معتقدم که اگر واکسن‌های تولید شده از ایمنی خوبی برخوردار بود آمریکایی‌ها آن را به دیگر کشور‌ها نمی‌دادند.

تزریق واکسن فایزر باعث ناباروری می‌شود

این فوق تخصص جراحی غدد و سرطان اضافه کرد: در حال حاضر کشور‌های اروپایی مانند فرانسه و آلمان اعلام کرده‌اند که واکسن فایزر را تزریق نمی‌کنند.

او بیان کرد: دانشگاه تگزاس آمریکا بر اساس مطالعه‌ای که انجام داده به این نتیجه رسیده است که تزریق واکسن فایزر باعث بروز ناباروری به ویژه در آقایان می‌شود و به داوطلبان تزریق این واکسن توصیه کرده است که قبل از انجام این کار اسپرم خود را در بانک اسپرم ذخیره کنند.

اکبری افزود: عوارض واکسن فایزر در طولانی مدت زیاد است به طوری که سخنگوی سازمان بیماری‌های واگیر آمریکا در مصاحبه‌ای در تاریخ ۱۹ دسامبر ۲۰۲۰ اعلام کرد چند نفر بر اثر تزریق این واکسن فلج شدند و قادر به انجام کار‌های روزمره خود نیستند و در بیمارستان بستری هستند. همچنین به تازگی یک پزشک استرالیایی با تزریق این واکسن آمریکایی دچار کمبود پلاکت شده و در بیمارستان بستری است.

واکسن آمریکایی‌ها احتمال ابتلا دارد

او با اشاره به اینکه اگر واکسن فایزر سالم بود آمریکایی‌ها به هیچ عنوان به دیگر کشور‌ها آن را تحمیل نمی‌کردند، بیان کرد: واکسن آمریکایی‌ها از نظر تکنیکی قابلیت اعتماد ندارد و در طولانی مدت احتمال بروز سرطان در بین افراد تزریق کننده وجود دارد.

اکبری گفت: آمریکایی‌ها هیچ زمانی با ما صادق نبودند به طوری که در سال ۹۳ ما سه دستگاه رادیوتراپی حین عمل از کشور آلمان خریداری کردیم، اما آن‌ها به دستور آمریکا منبع اشعه این دستگاه‌ها را به ما نمی‌دهند. معتقدم که وقتی با بیماران سرطانی چنین رفتار ظالمانه‌ای دارند، چطور می‌خواهند واکسن کرونا را در اختیار سایر کشور‌ها قرار دهند.

او‌ گفت: در حال حاضر کشور‌های آلمان، فرانسه و ایران درحال ساخت واکسن کرونا از نوع ویروس ضعیف یا کشته شده هستند. من اعتماد و قطع یقین علمی به واکسن ایرانی دارم و این واکسن را به خودم و فرزندانم تزریق می‌کنم.

مشاور عالی وزیر بهداشت با اشاره به صاحب علم بودن کشور کوبا در حوزه سلامت اظهار کرد: کشور کوبا بعد از پیروزی انقلابش اقدام به تقویت حوزه سلامت کرده است. در ایامی این کشور هیچ پزشکی نداشت، اما امروزه تبدیل به صادر کننده پزشک شده است.

کشور کوبا در زمینه ساخت انواع واکسن اقدامات درخشانی داشته است

این فوق تخصص جراحی غدد و سرطان ادامه داد: کشور کوبا در زمینه بیوتکنولوژی حرف هایی برای گفتن دارد و در زمینه ساخت انواع واکسن اقدامات درخشانی را داشته است.

اکبری بیان کرد: در حال حاضر واکسن هایی که در کشور کوبا ساخته می شوند از نوع ویروس ضعیف یا کشته شده هستند و باعث بیماری زایی در بدن فرد تزریق کننده نمی شوند.

او افزود: کشور کوبا سابقه ساخت واکسن به طور مشترک با ایران را دارد و در گذشته در حدود ۲۰۰ نفر از متخصصان کشورمان با هدف فراگیری علم بیوتکنولوژی در زمینه ساخت واکسن به این کشور سفر کرده‌ و آموزش های لازم را در این خصوص دیده اند که نتایج آن ساخت واکسن هپاتیت با همکاری کوبا در ایران است.

مشاور عالی وزیر بهداشت گفت: کشور کوبا واکسن های مختلفی را برای مقابله با کرونا در حال ساخت دارد که در ساخت یکی از این واکسن‌ها با انیستیتو پاستور ایران همکاری می‌کند. در حال حاضر کارهای آزمایشگاهی و ‌فاز اولیه مطالعات بالینی واکسن کرونای مشترک ایران و کوبا  در کشور کوبا انجام می شود.

او بیان کرد: در فاز اول آمازیشات تولید واکسن افراد سالم، جوان و بدون عارضه شرکت می‌کنند. فاز سوم این مطالعه قرار است در کشورمان انجام شود که به شرط کسب نتایج خوب و سطح ایمنی مناسب سلامت واکسن تایید خواهد شد.

اکبری گفت: تولید مشترک واکسن با کوبا در واقع یک میانبر جهت انتقال دانش ساخت واکسن به کشورمان است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکس کرونا ویروس کرونا آمریکایی ها واکسن کرونا واکسن فایزر حال حاضر ساخت واکسن مشاور عالی کشور کوبا واکسن ها کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۹۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون

به گزارش خبرآنلاین، آسترازنکا شرکت بزرگ تولیدکننده دارو سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت می‌تواند عوارض جانبی لخته خون و کاهش پلاکت‌ ایجاد کند.

تسنیم در خبری نوشت: آسترازنکا ـ شرکت بزرگ تولیدکننده دارو ـ سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت با نام تجاری کوویشیلد (Covishield) که در سطح گسترده‌ای استفاده شده، ممکن است عوارض جانبی نادر از جمله لخته خون و کاهش پلاکت‌ خون ایجاد کند.

شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخت و تولید آن در دوران همه‌گیری کرونا در مؤسسه سرم هند انجام شد. این واکسن در بیش از ۱۵۰ کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد مؤثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که این واکسن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود که می‌تواند مرگبار باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا یک شکایت جمعی را ثبت و اعلام کرده‌اند که این واکسن منجر به بروز مرگ و میر و صدمات شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا ادعای افراد را رد می‌کرد، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن در موارد بسیار نادر، باعث سندرم لخته خون می‌شود که علامت اصلی ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901644

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • آمار هولناک تلفات جاده‌ای/ زخم کیفیت خودروهای داخل درمان نمی‌شود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال