Web Analytics Made Easy - Statcounter

 غلامحسین شافعی، گفت: صادرکنندگان مشوق‌های مالی و صادراتی نمی‌خواهند، بلکه تنها خواستار مسیر هموار و امن برای حرکت هستند تا با اعتماد و اطمینان در مسیر پیش‌رو حرکت کنند.

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: تجارت خارجی ما در سال‌های اخیر، دچار یک سردرگمی شده و هزینه عقب‌افتادگی از صادرات را اقشار ضعیف جامعه می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 غلامحسین شافعی، در مراسم سالروز ملی صادرات افزود: صادرکنندگان مشوق‌های مالی و صادراتی نمی‌خواهند، بلکه تنها خواستار مسیر هموار و امن برای حرکت هستند تا با اعتماد و اطمینان در مسیر پیش‌رو حرکت کنند. اما متاسفانه مشخص نیست سیاست‌گذاران ما بر چه مبنایی تصمیم می‌گیرند و چرا فاصله حرف تا عمل اینقدر زیاد است.
وی اضافه کرد: از بخش خصوصی در پشت تریبون حرف زده می‌شود، اما آیا کردار‌ها هم مطابق این گفتار‌ها هست؟ ما ادعای عدالت اجتماعی، داریم، اما آیا در مدیریت یک طرفه دولتی این عدالت اجرا می‌شود؟ اگر تصمیم نابخردانه و سیاست ناصواب اعمالی، جمعی از ما را به فنا دهد و بهبود معیشت مردم را به خطر اندازند، چه کسی پاسخگوست؟ اصلا مجازاتی برای تصمیم‌گیران در کار هست؟ کجا باید دادخواهی کنیم؟ چه کسی پاسخگوی از دست دادن فرصت‌های طلایی است که ناشی از سیاست‌گذاری‌های اشتباه است؟

توسعه سیاسی در گروی توسعه اقتصادی
شافعی با طرح این سوال که تا چه زمانی قرار است اقتصاد به سیاست یارانه دهد؟ گفت: شکی نیست توسعه سیاسی در گروی توسعه اقتصادی است.
وی افزود: بخش خصوصی پرچم‌ها را برافراشته نگه داشته است. اما ظرفیت‌هایی که بخش خصوصی در حال حاضر دارد بسیار بیش از ظرفیت فعلی است و باید ظرفیت‌های بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم. راه حل هم مشخص است. شرایط پیش‌رو به نظر می‌رسد متفاوت باشد؛ برای یک بار برابری حرف و عمل را برای استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی مورد توجه قرار دهید.

گلایه بخش خصوصی از تصمیمات  غیر کارشناسی برای صادرات
شافعی گفت: باید از بسیاری از رفتار‌ها و تصمیمات غیرکارشناسی که البته غیرعامدنه برای صادرات اعمال شد، گلایه‌ها را ابراز کنیم.
رئیس اتاق ایران اضافه کرد: صادرات به عنوان نوک پیکان توسعه تولید و اقتصاد کشور‌ها شناخته شده است. نقش صادرات و حضور کشور در بازار‌های جهانی در توسعه فرهنگی و امنیتی کشور‌ها نقش بی‌بدیلی دارد.
وی ادامه داد: حرف‌های زیادی در رابطه با ایجاد عدالت اجتماعی، رفاه اجتماعی، بهبود معیشت، اشتغال و رونق تولید گفته می‌شود. اما راه رسیدن به اهداف مدنظر کجاست؟ پاسخ روشن است. بهبود معیشت مردم در سایه توسعه اقتصادی پایدار شکل می‌گیرد و توسعه اقتصادی هم در گروی توسعه صادرات است. از طرف دیگر هم توسعه صادرات در گروی پشتیبانی واقعی از صادرکنندگان قرار دارد.

برچسب ها: رئیس اتاق بازرگانی ، اقشار ضعیف جامعه ، قشر ضعیف لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Lir

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: رئیس اتاق بازرگانی اقشار ضعیف جامعه قشر ضعیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۹۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل هزینه بازسازی غزه را حدود ۵۰ میلیارد دلار برآورد کرد

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون المیادین، مدیر بخش جهان عرب در برنامه توسعه ملل متحد، تاکید کرد بازسازی نوار غزه ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

عبدالله الدردری هزینه بازسازی ویرانی‌های نوار غزه و رونق بخشیدن به اقتصاد در این منطقه را در صورت توقف فوری جنگ، بین ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار برآورد کرد.

الدردری افزود: زمانی که می‌گوییم شاخص توسعه انسانی در نوار غزه ۴۰ سال به عقب برگشت، ما درباره از بین رفتن همه دستاورد‌هایی سخن می‌گوییم که در زمینه‌های آموزش، بهداشت، متوسط عمر و متوسط درآمد فرد به دست آمده بود. اما پیامد‌های این جنگ، در بلندمدت ادامه خواهد داشت، مگر آنکه مراکز آموزش موقت ایجاد و خدمات حمایت اجتماعی و روانی برای مردم ارائه کنیم و ارائه خدمات اساسی هم از سر گرفته شود که این موضوع شامل کرانه باختری و قدس شرقی هم می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: بدون سرمایه گذاری گسترده، شکوفایی اقتصادی رخ نخواهد داد. هزینه اجرای برنامه‌های اولیه رونق اقتصادی مانند احداث سرپناه‌های موقت به دو تا سه میلیارد دلار می‌رسد.

دیگر خبرها

  • قشر ضعیف جامعه در گرانی های افسارگسیخته تحت فشار است
  • سازمان ملل هزینه بازسازی غزه را حدود ۵۰ میلیارد دلار برآورد کرد
  • چالش‌های آوج در مسیر توسعه
  • معلمان مؤثرترین اقشار جامعه در فرایند تعلیم و تربیت هستند
  • پیش‌بینی هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی جهت توسعه مناطق حاشیه شهر
  • عملکرد ضعیف برخی بانک‌های‌ دولتی قم در ارائه تسهیلات مسکن
  • فیلم| دانشجویان معترض آمریکایی جزو کدام اقشار جامعه هستند؟
  • لوله‌سازی اهواز در مسیر توسعه صادرات
  • معلمان شاخص ترین عنصر در تعلیم و تربیت فرزندان مردم هستند
  • معلمان و کارگران بازوان حرکت جامعه در مسیر توسعه هستند