Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه های کره جنوبی اعلام کردند که شرکت خودروسازی هیوندای و غول فناوری آمریکا یعنی شرکت اپل ممکن است به زودی توافق شایع شده خود را در مورد اتومبیل های برقی خودران نهایی کنند و انتظار می رود این وسایل نقلیه تا سه سال آینده تولید شوند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، رسانه های کره جنوبی اعلام کردند که شرکت خودروسازی هیوندای و غول فناوری آمریکا یعنی شرکت اپل ممکن است به زودی توافق شایع شده خود را در مورد اتومبیل های برقی خودران نهایی کنند و انتظار می رود این وسایل نقلیه تا سه سال آینده تولید شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

روزنامه محلی "آی تی نیوز کره" Korea IT News روز یکشنبه به نقل از منابع آگاه اعلام کرد با توجه به اینکه مذاکرات این دو شرکت به شدت ادامه دارد، پیش بینی می شود که این توافق تا ماه مارس نهایی شود.

این رسانه در ادامه گفت این خودروها در کارخانه ای در آمریکا توسط کیا موتورز که شرکت وابسته به هیوندای کره است، تولید می شوند.  

بر اساس این گزارش، این دو شرکت قصد دارند حدود 100000 وسیله نقلیه را در سال 2024 یعنی سه سال زودتر از آنچه در گزارش های قبلی اعلام شده بود، روانه بازار کنند.

اخبار مربوط به احتمال توافق بین این سازنده اتومبیل های الکتریکی و شرکت اپل باعث افزایش سهام هیوندای در روز جمعه شد.

سهام آن حدود 20 درصد جهش کرد و حدود 8 میلیارد دلار به سرمایه بازار این شرکت افزوده شد. این در حالی بود که سهام شرکت کیا موتورز، دومین تولید کننده بزرگ خودرو در کره جنوبی، بیش از هشت درصد رشد داشت.

سهام اپل با خبر تولید خودروی برقی بدون راننده از سال 2024 افزایش یافتخودروهای بدون راننده تا سال 2030 جاده‌ها را فرا می‌گیرند

 

سهام اپل در آخرین روز معاملات این هفته شاهد چنین جهشی نبود اما سرمایه گذاران آن قبلاً به اخبار مبنی بر ورود این غول فناوری به بازار خودرو در پایان دسامبر واکنش نشان داده بودند.

هیوندای اولین جایی بود که با صدور بیانیه ای به این همکاری جدید اشاره و اعلام کرد که مذاکرات با شرکت سازنده آیفون ادامه دارد اما خاطرنشان کرد که تاکنون هیچ تصمیمی در این باره گرفته نشده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خودرو اپل خودرو اپل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۹۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان معرفی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، شرکت ام جی موتورز طرح اولیه هایپرخودروی برقی EXE۱۸۱ را در نمایشگاه اتومبیل پکن ۲۰۲۴ میلادی معرفی کرد.

به گفته شرکت، سرعت خودروی مذکور در ۱.۹۱ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد و همچنین ضریب پسار (drag coefficient )آن Cd۰.۱۸۱ است. EXE۱۸۱ با الهام از جت های جنگنده همراه دو چتر نجات ساخته شده است.

طبق بیانیه ام جی موتور حداکثر سرعت خودرو ۲۵۷ مایل برساعت است. از سوی دیگر بالاترین میزان ضریب پسار ثبت شده یک خودرو ۰.۱۸۹Cd است که به فولکس واگن XL۱ تعلق دارد. این وسیله نقلیه بین سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ میلادی و فقط ۲۵۰ دستگاه از آن ساخته شده است. دومین رکورد ضریب پسار خودروی تولیدی به EV۱ جنرال موتورز تعلق دارد که از ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ میلادی و فقط ۱۱۱۷ دستگاه از آن تولید شد.

اگر EXE۱۸۱ به مرحله تولید برسد، آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان خواهد بود. شرکت سازنده EXE۱۸۱ در بیانیه ای اعلام کرد طرح اولیه خودروی برقی مذکور در راستای محصولات پرسرعت و نوآورانه شرکت است که قبلا تولید شده اند.

کد خبر 6090640 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ رشد ۶ درصدی ارزش سهام تسلا
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد
  • تلاش ایلان ماسک برای افزایش فروش تسلا در سفر سرزده به چین
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان معرفی شد
  • تولید خودروهای برقی تویوتا استارت نخورد
  • نمایشگاه خودروی پکن/ چین به دنبال تسلط بر بازار خودروهای برقی (فیلم)
  • خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند