Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا، افراط‌گرایان حامی دونالد ترامپ که با ادعاهای بی‌اساس وی درباره تقلب در پنجاه و نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تحریک شده بودند، چهارشنبه گذشته (۱۷ دی ۹۹) به کنگره آمریکا حمله و این ساختمان را که به گفته رویترز نماد دمکراسی این کشور است، اشغال کردند.

هم‌آهنگ با دولتمردان کشورهای مختلف، ورزشکاران آمریکایی و حتی پاپ فرانسیس، هالیوود نیز در واکنش به این شورش خشونت‌طلبانه ساکت ننشست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاره‌های معروف هالیوودی افرادی را که به کنگره یورش برده بودند، تروریست نامیدند و از واکنش مغرضانه نیروهای پلیس آمریکا به این شورش انتقاد کردند.

آرنولد شوارتزنگر، جورج کلونی، ایسا رای، جاش گد، کارامو براون، ایوا وورنی، ادوارد نورتون و شوندا رایمز از جمله چهره‌های سرشناس سینمایی بودند که در شبکه‌های اجتماعی خشم خود را از ماجرای حمله به کنگره ابراز کردند. برخی از آنها حتی دستگیری ترامپ را خواستار شدند که با ادعاهای کذب خود طرفدارانش را به خشونت تشویق کرده بود.

بسیاری از چهره‌های صنعت سینما و سرگرمی به تبعیض در برخورد با معترضان جنبش ضدنژادپرستی «جان سیاهپوستان اهمیت دارد» و شورشیان حامی ترامپ اشاره کردند؛ گروه اول تمام تابستان را از پلیس آمریکا کتک خوردند و با گلوله‌های مشقی و گاز اشک‌آور از آنها پذیرایی شد اما شورشیان روز چهارشنبه آزادانه و بدون هیچ مزاحمتی از سوی گارد آمریکا کنگره این کشور را اشغال کردند.

کارامو براون کنشگر و مجری معروف آمریکایی در توییتی نوشت: شرم بر آن اخباری که از تروریست‌های داخلی به عنوان حامیان ترامپ یاد می‌کنند. انگار این افراد در یک اعتراض مسالمت‌آمیز برای حمایت از یک رئیس جمهور شرکت کرده بودند. آنها تروریست‌های مسلح هستند! حالا اگر اهل خاورمیانه یا سیاه‌پوست بودند، دیگر طرفدار خوانده نمی‌شدند و اصلا زنده نمی‌ماندند.

ادوارد نورتون هنرپیشه، فیلمنامه نویس و کارگردان آمریکایی نیز توییت کرد: اگر رنگین‌پوستان مسلح اعم از سیاهپوست، لاتین یا مسلمان برای ایجاد خلل در فرآیند انتقال قدرت پس از انتخابات ریاست جمهوری به کنگره آمریکا یورش می‌بردند، دیگر خبری از گاز اشک‌آور و گلوله مشقی نبود، هنوز ده قدم در محوطه برنداشته به خاک و خون کشیده می‌‍شدند.

سوزان کلچی واتسون هنرپیشه هالیوودی با اشاره به این که قربانیان سیاهپوست خشونت پلیس آمریکا از جمله اریک گارنر، فیلاندو کستیل، تریوون مارتین و جورج فلوید بخاطر جرایم کوچکی به دست ماموران پلیس کشته شدند که اصلا به اندازه تهدید شورش روز چهارشنبه شورشیان برای کنگره آمریکا جدی نبود، نوشت:

اریک سیگار غیرقانونی می‌فروخت، فیلاندو دنبال مدارک (سلاحش) می‌گشت، تریوون خوراکی به دست داشت قدم می‌زد و جورج فلوید یک اسکناس ۲۰ دلاری جعلی داشت. این در حالی است که شورشیان که به کنگره حمله کرده بودند ماموران قانون یک ساعت اول دست به جیب در ساختمان کنگره قدم می‌زدند.

جاش گد کمدین ۳۹ ساله آمریکایی نیز نوشت: ترامپ باید برای تحریک این هرج و مرج بازداشت شود.

ساشا بارون کوهن ستاره مجموعه سینمایی بورات خطاب به بنیانگذاران فیسبوک و توییتر نوشت: دونالد ترامپ مردم را به یورش خشونت بار به دمکراسی آمریکایی دعوت کرد. آیا این برای آن که وارد عمل شوید کافی نیست؟ زمان آن فرارسیده که دونالد ترامپ را یک بار برای همیشه از پلتفرم‌های خود بیرون بیندازید.

مارک رافلو ستاره هالیوودی نیز توییت زد: این یک کودتای نافرجام از سوی ترامپ و همدستانش بود. همه چیز تقصیر ترامپ و دولتش است. جمهوریخواهان ترسو باید حساب پس دهند.

آرنولد: حمله به کنگره یادآور ظهور آلمان نازی بود

آرنولد شوارتزنگر، ترمیناتور دنیای هالیوود صبح یکشنبه در یک ویدئو حمله خشونت بار به کنگره آمریکا را با ظهور آلمان نازی مقایسه کرد و گفت از دونالد ترامپ به عنوان بدترین رئیس‌جمهوری تاریخ یاد خواهد شد.

وی گفت: چهارشنبه شب شیشه‌های شکسته (Day of Broken Glass) در آمریکا بود. اما شورشیان فقط شیشه‌های کنگره را نشکستند آنها آرمانهایی که به فراموشی سپرده‌ایم و اصولی که کشورمان روی آنها بنا شده را در هم شکستند.

شب شیشه‌های شکسته به شب نهم به دهم نوامبر ۱۹۳۸ اطلاق می‌شود که عناصر حزب نازی به خانه‌ها و مغازه‌های یهودیان در شهرهای آلمان حمله کردند.

فرماندار سابق کالیفرنیا در ادامه از دونالد ترامپ انتقاد کرد و به مردم آمریکا هشدار داد که باید نسبت به پیامدهای منفی خودخواهی و بدبینی هوشیار باشند.

وی گفت: ترامپ با گمراه کردن مردم با دروغ به دنبال کودتا بود. وی یک رهبر ناکارآمد و شکست خورده است که در تاریخ به عنوان بدترین رئیس‌جمهور شناخته خواهد شد. خبر خوب این است که او به زودی مثل یک توییت قدیمی از رده خارج می شود.

شوارتزنگر همچنین از اعضای حزب جمهوریخواه که عروسک خیمه شب بازی ترامپ شدند و حتی به اشاعه ادعاهای دروغین وی کمک کردند انتقاد کرد و به نقل از تئودور روزولت رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا گفت: وطن پرستی یعنی ایستادن در کنار کشور نه در کنار رئیس‌جمهور.  

جورج کلونی: ترامپ به زباله‌دان تاریخ پیوست

جورج کلونی دیگر ستاره مشهور هالیوودی نیز در واکنش به شورش هفته گذشته در کنگره آمریکا گفت: شورش در کنگره، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و خاندانش را برای همیشه به زباله‌دان تاریخ انداخت. اسم ترامپ دیگر برای همیشه با مفهوم شورش و طغیان گره خورد.

وی در یکی از قسمت‌های پادکست هفتگی KCRW The Business به میزبان برنامه گفت: تماشای این که اینطور به خانه مردم هتک حرمت می‌شود، بسیار ناراحت کننده است.

کلونی در بخش دیگری از اظهارات تندش به گفته‌های اخیر ژنرال جان کلی رئیس اسبق ستاد کارکنان کاخ سفید اشاره کرد که گفته بود اگر حالا در کابینه بود، حتما به متمم ۲۵ام برای برکناری ترامپ از ریاست جمهوری رأی می داد و گفت: این یک تقاوت بسیار بزرگ است. اگر این آن چیزی است که می‌تواند ما را در مسیر درست قرار دهد، باید سعی کنیم از برخی از این مصیبت و فجایع یک چیز امیدبخش بیرون بکشیم.

مخالفت‌ها و واکنش‌های منفی دنیای هالیوود به سیاست‌های ترامپ و دولتش چیز جدیدی نیست. از جیم کری گرفته تا رابرت دنیرو، برد پیت، مایکل مور و جورج کلونی، همه و همه بارها نسبت به سوءمدیریت ترامپ و کابینه‌اش در مهار کرونا، کنترل بحران تغییرات اقلیمی و تشدید نژادپرستی نهادینه شده در این کشور انتقاد کرده بودند.

برچسب‌ها کنگره آمریکا هالیوود آرنولد شوارتزنگر دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کنگره آمریکا هالیوود آرنولد شوارتزنگر کنگره آمریکا هالیوود آرنولد شوارتزنگر دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اخبار کنکور ریاست جمهوری کنگره آمریکا دونالد ترامپ جورج کلونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۹۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ممنونیم! دانشگاه های آمریکا، صدای شما به غزه رسیده است

در پلاکاردی که او در دست دارد این جمله نوشته شده است: «ممنونیم! دانشگاه های آمریکا، صدای شما به غزه رسیده است».

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • تمجید دونالد ترامپ از دستگیری دانشجویان معترض 
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • تیک‌تاک؛ صدای اعتراض
  • ببینید | ممنونیم! دانشگاه های آمریکا، صدای شما به غزه رسیده است
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنعانی: صدای خرد شدن استخوان‌های صهیونیسم به گوش می‌رسد