Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمد کشتکار، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: در طرح رصد و پایش پرندگان مهاجر منطقه حفاظت شده دالانکوه و ساحل رودخانه زاینده رود در چادگان، بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در تالاب‌های استان مرکزی مشاهده شده است.

وی افزود: با توجه به فصل مهاجرت پرندگان از کشور روسیه به ایران و مناطقی همچون ساحل چادگان و با توجه به سهم عمده استان اصفهان در تولید طیور و مخصوصا مرغ در کشور، پایش، کنترل و رصد تمام ۳ هزار و ۵۰۰ مرکز تولید مرغ و طیور در استان به صورت روزانه اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به شیوع این بیماری در دو سال گذشته در استان اصفهان، در صورت شیوع مجدد خسارت‌های فراوانی به این حوزه در استان وارد می‌شود.

گونه‌های شاخص پرندگان منطقه حفاظت شده دالانکوه که شامل رشته کوه دالانکوه و دریاچه زاینده رود است شامل کاکایی ارمنی، پرستوی دریایی، کشیم بزرگ، کشیم کوچک، باکلان و اردک سیاه کاکل است. منطقه حفاظت شده دالانکوه و دریاچه سد زاینده رود با مساحت ۳۵ هزار هکتار در شمال غربی استان اصفهان واقع شده است.

کد خبر 578803 برچسب‌ها تالاب استان اصفهان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تالاب استان اصفهان استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۹۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرندگان مهاجر در آب‌گیرهای گرمه فرود آمدند

دریافت 25 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، پرنده‌های مهاجر در مسیر بازگشت به عرض‌های شمالی کره زمین مهمان آب‌گیرهای گرمه شدند.

کد خبر 6098563

دیگر خبرها

  • هشدار برای شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گاو شیری
  • خط انتقال آب جدید شهر زاینده‌رود بهره‌برداری شد
  • جامعه متمدن در گرو توجه به مقام معلم است
  • نشانه جامعه متمدن در گرو توجه به مقام معلم است
  • نشست چندباره خیابان‌های اصفهان/وقتی زمین زیر پای مردم سست می‌شود
  • پیش بینی تندباد تا پایان هفته در اصفهان
  • نشست زمین برای چهارمین بار در خیابان شهیدان کاظمی + عکس
  • پرندگان مهاجر در آب‌گیرهای گرمه فرود آمدند
  • عقب نشینی ذخیره سد زاینده‌رود؛ ۳۹۶ میلیون مترمکعب آب آخرین موجودی
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسید