Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-28@23:09:37 GMT

ایران از روسیه، چین و هند واکسن کرونا می‌خرد

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۴۹۹۳۶

ایران از روسیه، چین و هند واکسن کرونا می‌خرد

فرارو- رئیس سازمان نظام پزشکی کشور درباره خرید واکسن خارجی توضیحات مهمی ارائه کرده است. محمد رضا ظفرقندی در این باره گفت که تا قبل از عید دو میلیون واکسن کرونا از منابع مختلف وارد کشور می شود. 

به گفته ظفرقندی "بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار است حدود دو میلیون واکسن از هند، چین یا روسیه تا قبل از عید وارد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان نظام پزشکی افزود: "۲۹۰ شرکت در دنیا اکنون برای تولید واکسن کرونا فعالیت می کنند. این واکسن ها انواع مختلفی دارند و ممکن است ویروس ضعیف شده یا غیر فعال با پروتئین MRNA باشند. مهم فرمول واکسن است که در هر کشوری از جمله چین، روسیه یا چین می تواند تولید شود. بسیاری از کشورهای همسایه ما مثل امارات و بحرین نیز چین واکسن خریده اند و ترکیه نیز ۵۰ میلیون واکسن از چین خریده و با توجه منابع تولید قطعا خرید واکسن از یک منبع برای هیچ کشوری کفایت نمی کند." 

او ادامه داد: «واکسن تولید مشترک ایران و کوبا نیز با همکاری انستیتو پاستور ایران تولید می شود. فاز ۱ و ۲ انسانی آن در کوبا انجام می شود. هیات علمی قوی و با تجربه ای نیز از ایران بر تولید این واکسن نظارت دارد و اگر ارزیابی ها مثبت باشد فاز ۳ مطالعات انسانی آن که نیازمند جمعیت بیشتری حدود ۳۰ هزار آزمایش است همزمان و به طور مشترک در ایران و کوبا انجام می شود و احتمالا تولید این واکسن سه ماه دیگر طول می کشد.»

ظفرقندی گفت که در مورد واکسن آسترازنکا اینکه گفته می شود واکسن انگلیسی است را متوجه نمی شوم. این واکسن تولید کشور سوئد است و مطالعات علمی آن در آکسفورد انجام شده است هزینه این واکسن نیز بین ۵ تا ۶ دلار است در حالی واکسن های آمریکایی بسیار گرانتر هستند و خرید این واکسن از منابع مختلف در دستور کار است.

ظفرقندی از واکسن ایرانی نیز دفاع کرد و  تاکید کرد که "تامین واکسن کرونا از منابع مختلف باید به سرعت انجام شود، در غیر این صورت از کشورهای همسایه عقب می مانیم. خرید واکسن از کواکس و تولید داخل زمان بر است و نباید زمان را از دست بدهیم."

روز گذشته روسای سه رکن سازمان نظام پزشکی به همراه رئیس مجمع انجمن های علمی کشور در نامه ای به ریاست جمهوری خواستار به کارگیری تمام مساعی دولت برای تهیه واکسن مطمئن و مورد تأیید مراجع علمی از طرق مختلف و با استفاده از همه ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی شدند.

در روزهای اخیر بحث خرید واکسن از موضوع داغ کشور بوده است. چند روز پیش رهبر انقلاب خرید واکسن انگلیسی و آمریکایی را ممنوع کردند. 

نمایندگان مجلس نیز در بیانیه‌ای خواستار  توقف خرید واکسن آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی شدند. 

 

منبع: فرارو

کلیدواژه: شاخص آلودگی هوا انتخابات 1400 کاظم صدیقی ایران واکسن کرونا واکسن کرونا خرید واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۹۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی‌انصافی در حق کارگر نباید انجام شود

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اتفاق اعضاء شورای عالی کار و تشکیلات کار و کارگری فارس ضمن تبریک روز جهانی کار و کارگر، گفت: امیدوارم جامعه کارگری ما در آینده این کشور و آینده دنیا بتواند به عنوان یک مجموعه نمونه‌ای که عدالت، رفاه، خدمت و تولید را به اوج می‌رساند مطرح شود، طبیعتاً برای رسیدن به چنین هدفی از کارفرما، کارگر، دولت و مجموعه‌های مردمی و علمی باید تلاش کنند تا این مسیر بسیار طولانی را طی کنیم.

او افزود: ما ادعای بزرگی داریم که ملتی با فرهنگ چند هزار ساله هستیم و آرزو و آرمان بزرگی نیز داریم و می‌گوییم ایرانیان زمینه ساز عدالت جهانی هستند و این ادعا در طول تاریخ ما تکرار شده است پس از این جهت باید خود را آماده کار و تلاش کنیم.

امام جمعه شیراز در خصوص رتبه‌سنجی‌ها، بیان کرد: این کار بد نیست و نشان دهنده این است که به نوعی در بین مجموعه‌های فعال در کشور دارای رتبه هستیم، اما باید توجه داشته باشیم که از یکطرف با وضعیت موجود و از طرف دیگر با آرمان‌های خود باید شرایط را بسنجیم تا در ادامه بتوانیم یک حرکت معقول متناسب به سوی پیشرفت داشته باشیم، اگر صرفا خودمان را با وضعیت کشور بسنجیم در چند سال گذشته و در بحث مقامات ملی استان فارس عقب‌گرد داشته‌ایم در حالیکه مقام معظم رهبری فرمود فارس در قله است. 

آیت‌الله دژکام افزود: ما در قله بودیم و باید در قله بمانیم و برای در قله بودن همه دوستان از مدیران دولتی تا کارفرمایان و کارگران عزیز باید تلاش کنند و از نقش خودمان به عنوان استان پیشران در عرصه‌های مختلف تولید تا فرهنگ تنزل نکنیم.

او با اشاره به مشکل جهانی آب و ...، گفت: امروز باید کاری کنیم تا گذران دنیا بر ما آسان شود و تحمل پیدا کنیم. چه چیزی باعث می‌شود در دنیا زندگی را تحمل کنیم؟ یکی از موارد عدالت است و برای همین است که امیرالمؤمنین هر هفته در خطبه‌های نمازجمعه می‌خواندند و ما نیز به تبعیت از ایشان در خطبه می‌خوانیم که «إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُ بِالْعَدْلِ».

نماینده ولی فقیه در استان فارس در خصوص نامگذاری روز نام کار و کارگر گفت: به خاطر اینکه به صورت سنتی در طول تاریخ دنیا کارفرمایان زورشان می‌رسید و حق کارگران درست ادا نمی‌شد روز کارگر را گذاشتند که حق کارگران عادلانه داده شود، اما بحث یک روز یا یک هفته خاص در طول سال نیست و همیشه در کشور ما و همه دنیا بی‌انصافی در حق کارگر نباید انجام شود. ما باید به نقطه‌ای برسیم تا همینی که هست منصفانه قسمت شود و اصل همین است.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: در بحث تولید اول باید پول را تولید کنید و اینکه رهبری می‌فرماید دانش بنیان‌ها به کمک بیایند برای این است که هزینه تولید کم شود و سود خالص اضافه شود و به کارگر سهم و سود بیشتر داده شود و در این زمینه باید کار شود وگرنه اوضاع همین خواهد ماند.

امام جمعه شیراز در پایان با بیان اینکه هزینه تولید در قسمت‌هایی آنقدر زیاد است که آسیب می‌بینیم و اگر کار بر پایه دانش جلو نرود بعد از مدتی شکست روی شکست است و روی این مسائل باید فکر کنیم و از آدم‌های بصیر استفاده کرده و هزینه برای آن بپردازیم، گفت: برخی‌کارخانه‌ها مرکز تحقیقات دارند یعنی اینکه می‌خواهند کیفیت را افزایش دهند و هزینه تولید کمتر شود و جنس تولیدی بهتر با هزینه کمتر به دست بیاید. انشاءالله در این مسیر همه به یکدیگر کمک دهیم و برنامه‌ریزی کنیم تا به نتایج مطلوب برسیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • بی‌انصافی در حق کارگر نباید انجام شود
  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • دست درازی صهیونیست‌ها به گنجینه ایران
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • حیرت و درماندگی غرب در برابر شکوه قدرت سازی ایران
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد