Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-26@00:56:01 GMT

قبرهای لاکچری در بهشت زهرا از تکذیب تا واقعیت

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۴۹۹۳۹

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  قبر 400میلیون تومانی در قطعه 104 بهشت زهرا (س) خبری بود که واکنش های بسیاری را در پی داشت.هرساله این شورای شهر تهران است که قیمت قبرها را تعیین می کند. بهشت زهرا (س) از قبرهای رایگان برای افراد بی بضاعت دارد تا قبر در قطعه های قدیمی با قیمت 20 میلیون تومان. اما هر از چند گاهی یک آگهی فروش قبر با قیمت های نجومی منتشر شده و همه را به این فکر وا می دارد که برای مرگ هم باید با گرانی روبرو باشیم؟

 

سعید خال، رئیس سازمان بهشت زهرا (س) در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا تاکید کرد: قیمت گذاری قبور سازمان بهشت زهرا (س) براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران است و یکی از اقدامات بسیار درخشان مدیریت جدید شهری، شورای شهر تهران و سازمان بهشت زهرا (س) تصویب دو لایحه قیمت گذاری قبور و بهای خدمات این سازمان در سال 97 و 98 است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تکذیب قیمت های نجومی قبر در بهشت زهرا

وی افزود: به موجب آن بالاترین قیمت قبر در بهشت زهرا 20 میلیون تومان و کمترین آن به صورت رایگان در قطعات روز بهشت است که به شهروندان رایگان اهدا می شود. بنابراین لایحه بالاترین قیمت در فاز یک 20میلیون تومان، فاز دو 11 میلیون و در فاز سه قیمت 6میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان است.

 

در سال 98 حدود 16500 قبر رایگان در اختیار شهروندان تهرانی قرار داده است. بنابراین قیمت های نجومی در بهشت زهرا صحت ندارد و کذب محض است. شهروندان نیز فریب آگهی، کلاهبرداری و سوءاستفاده هایی را که ممکن است در فضای مجازی صورت بگیرد نخورند. به طور مثال وقتی سازمان بهشت زهرا (س) در قطعه 104 قبری را 20میلیون تومان چطور آگهی آن می شود 100، 200 یا 400 میلیون تومان؟ از شهروندان درخواست می کنم فریب آگهی های فضای مجازی را نخورند.

 

قیمت قبر در سازمان بهشت زهرا (س) براساس مصوبه شورای شهر تهران است که سعی شده حال شهروندان رعایت شود تا اقشار مختلف با هر درآمدی در مراجعه به سازمان ما دچار مشکل نشود و بتواند از خدمات استفاده کند.

 

قانون واگذاری قبر در بهشت زهرا

سعید خال با بیان این که در برخی از امامزاده ها و آرامستان ها قبرهای چندصد میلیونی وجود دارد، گفت: در بهشت زهرا (س) قیمت قبر براساس مصوبه شورای شهر تهران است و یک ریال کم و زیاد نخواهد شد. ضمنا واگذاری، انتقال، خرید و فروش قبر براساس قانون بهشت زهرا (س) کاملا ممنوع است و واگذاری قبر صرفا در زمان فوت آنهم به بستگان درجه یک مانند پدر، مادر، همسر، مادر زن و پدر زن، خواهر و برادر مجاز است. تمام این آگهی ها جعلی، کلاهبرداری و دروغین است.

 

جایزه 4برابری بهشت زهرا برای انتقال سند قبرهای لاکچری

رئیس سازمان بهشت زهرا (س) درباره قطعات بهشت اظهار کرد: از قطعه یک تا 110 فاز یک، از قطعه 200 تا 258 فاز 2، از قطعه 300 به بالا فاز 3 بهشت زهرا (س) است. اگر کسی حتی یک مورد معرفی کند که قبری خرید و فروش شده و فرد توانسته است سند آن را تحویل بدهد 4 برابر قیمت آن قبر از ما پاداش بگیرد. شما به عنوان ناشناس ببینید می تواند این کار را انجام دهد یا خیر؟! با تصویب این لایحه ها در بهشت زهرا (س) قیمت گذاری شفاف، دقیق و روشمند شده است، به گونه ای که شهروندان با هر درآمدی می توانند از خدمات آن استفاده کنند.

 

خدمات بهشت زهرا 500هزار تومان

وی با اشاره به خدمات بهشت زهرا (س) تاکید کرد: در خدمات بهشت زهرا (س) سعی شده کمترین نرخ گذاری انجام شود حتی در قیاس با شهرستان های دورافتاده نیز قابل مقایسه نیست. اما سرجمع هزینه حمل، شست و شو، تکفین، تدفین، مداح و صندلی 500هزار تومان می شود.

 

بحران مطلق در بهشت زهرا (س)

سعید خال گفت: سیاست ما این است که با توجه به کمبود جا پیش فروش نداشته باشیم یا به حداقل برسد. اما اگر فردی یکی از نزدیکانش در قطعه خاصی باشند و درخواست کند، نزدیک به عزیزش قبر به او می فروشیم. قیمت آن نیز طبق مصوبه شورای شهر تهران است. خالی بودن قبر دلیل بر بی صاحب بودن قبر نیست. امکان دارد قبری قبلا خریداری شده و سندش در دست فرد دیگری است. اگر خالی باشد ما واگذار می کنیم. سیستم بهشت زهرا (س) به صورت 24 ساعته بسیار شفاف و پاسخگوست.

 

در شرایط خاصی هستیم و سازمان 11 ماه است که در بحران مطلق به سر می برد و سخت ترین کار جهان که درگیری با متوفیان کرونا و خانواده آنهاست به عهده پرسنل ما گذاشته شده. سعی کردیم خانواده های بیماران کرونا را در نهایت تکریم و احترام انجام دهیم. شایعه ای که در جامعه وجود دارد و باید پاسخ بدهم، این است که ما به هیچ عنوان قطعه ای به نام "قطعه کرونایی" نداریم. شهروندان هر جایی که خواستند با تکریم، تعظیم و احترام و سعی شده است در نقاطی تدفین شوند که درخواست داشتند.

 

آخرین

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: قبرهای لاکچری اقتصاد جام نیوز بهشت زهرا شورای شهر تهران سازمان بهشت زهرا میلیون تومان بهشت زهرا مصوبه شورای قیمت قبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۹۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین اظهار نظر اسماعیلیان در مورد سریال رمضانی الحشاشین

به گزارش مبلغ سریال حشاشین در ماه رمضان امسال در کشور مصر و سایر کشورهای عربی به نمایش گذاشته شد و استقبال قابل توجهی از آن شد. حال به تازگی اندیشمندان و طرفداران مکتب اسماعیلیون به میدان آمدند تا از تحریفات این سریال در مورد فرقه اسماعیلیه و زندگانی حسن صباح بگویند. در ادامه گزارش وبسایت مسلمنا از واکنش اسماعیلیان به این سریال را می خوانید:

دکتر داریوش محمدپور دانشیار موسسه مطالعات اسماعیلیه لندن با ابراز تأسف از تحریف تاریخ در مورد این سریال گفت: بنا به منابع تاریخی لباس و پرچم فاطمیان و اسماعیلیان «سفید» بوده است و پرچم عباسیان سیاه بود. در بخش نخست سریال حسن صباح در مقابل اروپایی‌ها (صلیبیون) به یکی از مریدانش می‌گوید که خودش را پایین بیندازد و خودکشی کند، ولی در هیچ منبع تاریخی چنین چیزی وجود ندارد و قلعه‌ای که در سریال دیده می‌شود نیز هیچ شباهتی با قلعه اسماعیلیه ندارد و کاملا عنصر خیال در آن برجسته است.

آقای محمدپور معتقد است که جنبه خیال انگیز بودن و جذاب کردن قصه برای مردم از دلایل پروبال دادن به داستان حسن صباح است و آن را تبدیل به یک افسانه کرده‌اند و بر اساس آن بازی‌های کامپیوتری ساخته شده و الهام بخش سریال‌ها و کتاب‌های تاریخی، تخیلی و شبه علمی شده است.

دانشیار این موسسه اسماعیلی پژوهی گفت: «جنبه دیگر توجه به حسن صباح، سیاسی است چرا که در روزگار معاصر در مورد دین و بخصوص دین اسلام و به ویژه تشیع چنین نشان داده می‌شود که خشونت از دل دین بیرون می‌آید و ارتباط تنگاتنگی با خشونت دارد».

وی تصریح کرد که در لندن عقلگرایی را مشخصه اسماعیلیه می‌دانند و درباره مشابهت‌های میان اسماعیلیه نزاری و گروه‌های تندرو و اخوان‌المسلین می‌گوید «این خیانت به تاریخ و میراث فرهنگی و فکری اسماعیلیان است و اگر نگاهی به آثار آنها شود از بطن این گروه عرفان و تصوف وفلسفه و نگاه باطنی به دین در آمده است اما از اخوان المسلمین و داعش، چنین خدمات علمی بدست نیامده است».

داریوش محمدپور می‌گوید: «دولت مصر برای مهار اخوان‌المسلیمن، اسماعیلیه و حشاشین و طالبان و داعش را یکی می‌کند و این در حالی است که حسن صباح یک چهره علمی و فرهنگی و یک استراتژیست نظامی بود و جایگاه او در اسماعیلیه «داعی» است و پایه گذار «تئوری تعلیم» در اسماعیلیه بود و در ادبیات نزاری در تعریف حسن صباح هیچ کدام از عنوان‌های نظامی و سیاسی دیده نمی‌شود و کاملا اعتقادی و دینی و عارفانه است».

دکتر فرهاد دفتری ریاست پیشین موسسه مطالعات اسماعیلی نیز در مصاحبه کوتاه با العربیه گفت: اروپایی‌ها پس از بازگشت از ایران به مرور زمان، افسانه‌هایی را به آن اضافه کردند و بخصوص با سفر «مارکوپولو» به ایران در قرن سیزدهم و روایت‌های غلوآمیز او از حشاشین، این افسانه‌ها به اوج می‌رسد و این تفاسیر و تعابیر عملا سنگ بنایی برای قضاوت‌ها و مطالعات بخصوص جوامع غربی در قرن نوزدهم شد.

در روایت مارکوپلو از قلعه الموت گفته شده که حسن صباح پشت قلعه، باغی همانند بهشت به همراه دختران و زنان مهیا کرده بود و به پیروانش حشیش می داده و وقتی در حالت سرخوشی بودند به باغ می‌برد و به آنها گفته می‌شد که به بهشت آمده اند و... پس از بیداری وقتی از بهشت می پرسیدند، جوابشان می دادند اگر بهشت می‌خواهند باید ترور کنید.

فرهاد دفتری در گفت‌وگو با «عرب نیوز» ادامه داد: بسیاری از افسانه‌ها درباره نزاریان «ریشه در جهل تخیلی صلیبیان و وقایع‌نگاران غربی آنها دارد که به سرزمین مقدس آمدند و بیت‌المقدس را در سال ۱۰۹۹ فتح کردند».

آقای فرهاد دفتری افزود که اسماعیلیان مبدع ترور نبودند و سوابق نزاری ها نشان می‌دهد که در طول ۳۴ سال سلطنت حسن صباح کمتر از ۵۰ ترور توسط این گروه انجام شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899057

دیگر خبرها

  • فروش امتیاز مسکن ملی توسط برخی سازمان ها، واقعیت یا شایعه؟
  • بازدید وزیر کشور از پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران
  • ماجرای غرق شدن پسر بچه ۷ ساله در اردوی ازمیغان تا بهشت
  • واردات سازهای لاکچری آزاد می‌شود؟
  • نخستین اظهار نظر اسماعیلیان در مورد سریال رمضانی الحشاشین
  • ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم
  • فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد
  • قیمت روز انواع سکه و طلا +جدول
  • سکه و طلا چند شد؟ +جدول
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی